Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιαπωνίας: Ο αγώνας που κινδύνευσε να μη βγει στην τηλεόραση

του Σωτήριου Χάλλα

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η τοποθέτηση σακιών με άμμο μπροστά από τα γκαράζ και την αποσυναρμολόγηση των pit walls.

Όμως, εκτός από τις ομάδες ο τυφώνας απειλούσε και έναν τομέα που οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε σκεφτεί. Πρόκειται για την τηλεοπτική μετάδοση και τον εξοπλισμό που αυτή απαιτεί.

Για να γίνει πιο κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος πρέπει να αναφέρουμε ότι για την τηλεοπτική κάλυψη του κάθε αγώνα στήνεται μια εγκατάσταση με την ονομασία Media and Technology Centre η οποία περιλαμβάνει εξοπλισμό συνολικού βάρους 80 τόνων. Από εκεί, εκτός από ό,τι αφορά την τηλεόραση, γίνεται ο έλεγχος για πιθανή άκυρη εκκίνηση, η παρακολούθηση της ταχύτητας των μονοθεσίων όσο βρίσκονται εντός του pit lane, η χρονομέτρηση των οδηγών, η παρακολούθηση των καμερών που είναι τοποθετημένες επάνω στα μονοθέσια και η λίστα δεν έχει τέλος.

Υπό κανονικές συνθήκες η εγκατάσταση προσφέρει επαρκή προστασία στον εξοπλισμό που βρίσκεται στο εσωτερικό της, όμως όταν μιλάμε για ένα σούπερ-τυφώνα με ανέμους μέχρι και 260 χλμ./ώρα τα πράγματα αλλάζουν. Έτσι, οι διοργανωτές του αγώνα έπρεπε να βρουν μια λύση, καθώς αν δεν μπορεί να γίνει μετάδοση, δεν έχει νόημα να γίνει ο αγώνας αφού όλη η φιλοσοφία της Formula 1 πλέον, βασίζεται στο γεγονός ότι αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν.

Η λύση που βρήκαν ήταν η πλήρης αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση του κέντρου, μέσα σε ένα γκαράζ. Ωστόσο, εκεί υπήρχε ένα άλλο πρόβλημα. Επειδή πρόκειται για ένα ογκώδες και πολύπλοκο σύνολο, για την αποσυναρμολόγησή του απαιτούνται 5-6 ώρες και για τη συναρμολόγησή του περίπου μιάμιση ημέρα. Όμως αυτά τα χρονικά περιθώρια δεν υπήρχαν. Έτσι, οι αρμόδιοι τεχνικοί αναγκάστηκαν να εργαστούν σε πολύ πιο έντονους ρυθμούς προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εργασίες όσο ο καιρός ήταν καλός, αλλά και να είναι έτοιμοι εγκαίρως για τη μετάδοση των κατατακτήριων δοκιμών που θα γίνονταν το πρωί της Κυριακής.

Τελικά αυτό που κατάφεραν μετά από υπεράνθρωπες προσπάθειες ήταν να το “λύσουν” σε δυόμιση ώρες και το “δέσουν” ξανά σε οχτώμιση ώρες. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια από τα παρασκήνια είναι πως όταν ο τεχνικός διευθυντής του κέντρου μεταδόσεων, Άντριου Τζέιμς, είπε στον επικεφαλής της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ, το επίτευγμα της ομάδας του, ο τελευταίος είπε μπράβο και χαμογέλασε, με τον Τζέιμς να του απαντά “μην περιμένεις ότι θα το κάνουμε αυτό σε κάθε αγώνα”.

Μπορεί στη Formula 1 να ασχολούμαστε κυρίως με τους οδηγούς, τα μονοθέσια, τις ομάδες ή ακόμα και με τους μηχανικούς και τους τεχνικούς κανονισμούς, όμως πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο από όλα αυτά. Για να φτάσει ένας αγώνας στις οθόνες μας είναι εκπληκτικό πόση τεχνολογία και τεχνογνωσία απαιτείται, η οποία συνήθως θεωρείται δεδομένη και ο ρόλος της αναδεικνύεται μόνο όταν προκύπτει κάποια έκτακτη περίπτωση όπως αυτή με τον τυφώνα.

Κανένας από όλους όσους είδαμε το Γκραν Πρι Ιαπωνίας δεν μπόρεσε να καταλάβει τον αγώνα με το χρόνο που είχαν κάνει οι τεχνικοί ώστε να είναι όλα έτοιμα στην ώρα τους, όμως είναι όμορφο στον απόηχο του αγώνα να κάνουμε μια αναφορά και σε αυτούς.

Σχετικά άρθρα

Νέο Opel Corsa

Στο Σπλιτ της Κροατίας ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Opel Corsa.

Μάλιστα οι δημοσιογράφοι του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού AutoBest ήταν οι πρώτοι που οδήγησαν το νέο μικρό γερμανικό μοντέλο.

Porsche 911 Speedster

Η ομορφιά που έχει κάθε Porsche είναι διαχρονική, όμως η πορεία της ανθρώπινης ζωής στο πέρασμα των χρόνων είναι αυτή που απασχόλησε την 911 Speedster στο ταξίδι που πραγματοποίησε στη Σαρδηνία.

EuroNCAP

To 2019 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν τεράστιο ρόλο στην προώθηση μιας είδησης και για το λόγο αυτό εμείς εδώ στο motori ασχολούμαστε ενεργά με το Facebook, το Twitter και το Instagram.

Stephan Papadakis

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι παλαιότερες γενιές των Supra έχτισαν ένα “μύθο” γύρω τους, ήταν το γεγονός ότι είχαν κινητήρες φιλικούς προς τη βελτίωση, δηλαδή ακόμα και με μικρές αλλαγές μπορούσες να δεις αύξηση στην ισχύ, ενώ με πολλές αλλαγές, οι διαθέσιμοι ίπποι ανέβαιναν κατά πολύ.

Cupra Αteca

Πριν από ένα μήνα περίπου η Cupra μας είχε εντυπωσιάσει, καθώς είχε καταφέρει να μεταφέρει το σπορ DNA της στον παριζιάνικο ουρανό.

Maserati

Μετά την πρόσφατη διακοπή παραγωγής των GranTurismo και GranCbrio, η Maserati έδωσε στη δημοσιότητα ένα σύντομο βίντεο, μέσα από το οποίο μας προετοιμάζει για την παρουσίαση ενός νέου σπορ μοντέλου που θα γίνει στη Μόντενα τον Μάιο του 2020.

Hyundai

Το ενδιαφέρον μας αναμένεται να τραβήξει η Hyundai στο επερχόμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες (18-21 Νοεμβρίου), καθώς εκεί θα παρουσιάσει ένα νέο SUV σε πρωτότυπη μορφή.

WRC-Εσαπέκα Λάπι

Με την έξοδο της Citroen Racing από την παγκόσμια σκηνή των ράλι, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Λάπι θα οδηγεί το 2020 για τη Ford M-Sport. Όμως η Ford δεν έχει προϋπολογισμό για αγώνες αλλά μόνο για τεχνολογίες (ηλεκτρικά αυτοκίνητα κλπ).

Οπότε αναμένουμε εξελίξεις επί του θέματος.

WRC 2020-Citroen Racing

Έσκασε η πρώτη βόμβα και η ομάδα της Citroen Racing αποχωρεί το 2020 από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ίσως αυτή η ξαφνική αυτή επιλογή έχει να κάνει με την επιστροφή της Peugeot στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής από το 2022.

Aspark Owl

Η ιαπωνική Aspark παρουσίασε ένα “τέρας” ισχύος με την ονομασία Owl, το οποίο σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία έχει την ταχύτερη επιτάχυνση στον κόσμο και μία από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες.