Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιαπωνίας: Ο αγώνας που κινδύνευσε να μη βγει στην τηλεόραση

του Σωτήριου Χάλλα

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η τοποθέτηση σακιών με άμμο μπροστά από τα γκαράζ και την αποσυναρμολόγηση των pit walls.

Όμως, εκτός από τις ομάδες ο τυφώνας απειλούσε και έναν τομέα που οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε σκεφτεί. Πρόκειται για την τηλεοπτική μετάδοση και τον εξοπλισμό που αυτή απαιτεί.

Για να γίνει πιο κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος πρέπει να αναφέρουμε ότι για την τηλεοπτική κάλυψη του κάθε αγώνα στήνεται μια εγκατάσταση με την ονομασία Media and Technology Centre η οποία περιλαμβάνει εξοπλισμό συνολικού βάρους 80 τόνων. Από εκεί, εκτός από ό,τι αφορά την τηλεόραση, γίνεται ο έλεγχος για πιθανή άκυρη εκκίνηση, η παρακολούθηση της ταχύτητας των μονοθεσίων όσο βρίσκονται εντός του pit lane, η χρονομέτρηση των οδηγών, η παρακολούθηση των καμερών που είναι τοποθετημένες επάνω στα μονοθέσια και η λίστα δεν έχει τέλος.

Υπό κανονικές συνθήκες η εγκατάσταση προσφέρει επαρκή προστασία στον εξοπλισμό που βρίσκεται στο εσωτερικό της, όμως όταν μιλάμε για ένα σούπερ-τυφώνα με ανέμους μέχρι και 260 χλμ./ώρα τα πράγματα αλλάζουν. Έτσι, οι διοργανωτές του αγώνα έπρεπε να βρουν μια λύση, καθώς αν δεν μπορεί να γίνει μετάδοση, δεν έχει νόημα να γίνει ο αγώνας αφού όλη η φιλοσοφία της Formula 1 πλέον, βασίζεται στο γεγονός ότι αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν.

Η λύση που βρήκαν ήταν η πλήρης αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση του κέντρου, μέσα σε ένα γκαράζ. Ωστόσο, εκεί υπήρχε ένα άλλο πρόβλημα. Επειδή πρόκειται για ένα ογκώδες και πολύπλοκο σύνολο, για την αποσυναρμολόγησή του απαιτούνται 5-6 ώρες και για τη συναρμολόγησή του περίπου μιάμιση ημέρα. Όμως αυτά τα χρονικά περιθώρια δεν υπήρχαν. Έτσι, οι αρμόδιοι τεχνικοί αναγκάστηκαν να εργαστούν σε πολύ πιο έντονους ρυθμούς προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εργασίες όσο ο καιρός ήταν καλός, αλλά και να είναι έτοιμοι εγκαίρως για τη μετάδοση των κατατακτήριων δοκιμών που θα γίνονταν το πρωί της Κυριακής.

Τελικά αυτό που κατάφεραν μετά από υπεράνθρωπες προσπάθειες ήταν να το “λύσουν” σε δυόμιση ώρες και το “δέσουν” ξανά σε οχτώμιση ώρες. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια από τα παρασκήνια είναι πως όταν ο τεχνικός διευθυντής του κέντρου μεταδόσεων, Άντριου Τζέιμς, είπε στον επικεφαλής της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ, το επίτευγμα της ομάδας του, ο τελευταίος είπε μπράβο και χαμογέλασε, με τον Τζέιμς να του απαντά “μην περιμένεις ότι θα το κάνουμε αυτό σε κάθε αγώνα”.

Μπορεί στη Formula 1 να ασχολούμαστε κυρίως με τους οδηγούς, τα μονοθέσια, τις ομάδες ή ακόμα και με τους μηχανικούς και τους τεχνικούς κανονισμούς, όμως πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο από όλα αυτά. Για να φτάσει ένας αγώνας στις οθόνες μας είναι εκπληκτικό πόση τεχνολογία και τεχνογνωσία απαιτείται, η οποία συνήθως θεωρείται δεδομένη και ο ρόλος της αναδεικνύεται μόνο όταν προκύπτει κάποια έκτακτη περίπτωση όπως αυτή με τον τυφώνα.

Κανένας από όλους όσους είδαμε το Γκραν Πρι Ιαπωνίας δεν μπόρεσε να καταλάβει τον αγώνα με το χρόνο που είχαν κάνει οι τεχνικοί ώστε να είναι όλα έτοιμα στην ώρα τους, όμως είναι όμορφο στον απόηχο του αγώνα να κάνουμε μια αναφορά και σε αυτούς.

Σχετικά άρθρα

Ένστολη καριέρα κάνει πλέον το Skoda Kodiaq, καθώς πέρασε τις «εξετάσεις» και μπήκε σε σώμα ασφαλείας.

Σύμφωνα λοιπόν με την τσέχικη εταιρεία συνολικά το 30 Kodiaq υπηρετούν πλέον στην Πυροσβεστική και Διασωστική Υπηρεσία του Δυτικού Σάσσεξ στη Βρετανία.

Η κατακόκκινη Ferrari SF71H με τον αριθμό 7 κοσμεί πλέον την ιδιωτική συλλογή του Κίμι Ραϊκόνεν. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει την αναθεώρηση προϋπάρχουσας αεροπορικής οδηγίας (notam) με την οποία επιτρέπονται οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ),  προσθέτοντας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Εδώ και πολύ καιρό ακούγεται έντονα ότι το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2020 θα ξεκινήσει από την Αυστρία, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στην πίστα του Σπίλμπεργκ.

Η Hyundai και η Sony Pictures Entertainment υπέγραψαν συμφωνία, με την οποία οι Κορεάτες εξασφάλισαν ότι αυτοκίνητα με το σήμα τους θα εμφανιστούν σε πέντε ταινίες της ιαπωνικής εταιρείας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και κάποιες που ανήκουν στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel.

Το 2013 η Bentley μπήκε σε ένα χώρο ιδιαίτερο και απόλυτα ξένο προς τις μέχρι τότε δραστηριότητές της, εκείνον της κατασκευής επίπλων, με τη σειρά προϊόντων που ονόμασε Home Line και η οποία ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Ένα από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά στις καμπίνες των Citroen είναι η φωτεινότητα τους, καθώς πάντα οι ακτίνες του ήλιου ήταν καλοδεχούμενες.

Σε μια ανακοίνωσή της η FIA Παρασκευή 29 Μαΐου, έκανε γνωστό ότι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων για το 2020 ακυρώνεται. Ήταν προγραμματισμένο με 12 «ραντεβού» σε 12 διαφορετικές διαδρομές, όμως 9 από αυτές λόγω της πανδημία είχαν ήδη ακυρωθεί. 

Αυτή η αγωνιστική Maserati 8CTF της 10ετία του 1930 είναι το αυτοκίνητό  που «έσπρωξε» τη φήμη της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

Και φυσικά όχι τυχαία καθώς πήρε τη νίκη και μάλιστα σερί δύο φορές, στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης το 1939 και 1940. 

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.