Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας: Μονόλογος Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Ο όγδοος αγώνας της χρονιάς που έγινε στη Γαλλία, τη χώρα που διοργανώθηκε Γκραν Πρι για πρώτη φορά, έγινε στην πίστα Paul Ricard, κοντά στη Μασσαλία, δεν έκρυβε εκπλήξεις σε κανένα σημείο του.

Στην κορυφή δεν είδαμε ποτέ μάχη αφού οι Mercedes έφυγαν άνετα μπροστά με τον Χάμιλτον να προηγείται. Πίσω τους ακολουθούσαν οι Λεκλέρκ και Φερστάπεν ενώ σύντομα παγιώθηκε στην πέμπτη θέση ο Φέτελ, αφότου πέρασε τις δύο McLaren των Νόρις και Σάινθ.

Στην εκκίνηση κράτησαν σχεδόν όλοι τις θέσεις τους, χωρίς να υπάρξει ούτε μία επαφή.

 Όσο εξελισσόταν ο αγώνας στις πίσω θέσεις είχαμε κάποιες μάχες χωρίς να υπάρχει έντονο δράμα. Τις καλύτερες στιγμές ο αγώνας μας τις επιφύλασσε προς το τέλος όταν ο Λεκλέρκ πλησίασε τον Μπότας σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου, όμως δεν κατάφερε να τον προσπεράσει.

Την ίδια στιγμή, στις θέσεις 7 έως 10 υπήρχε έντονη μάχη ανάμεσα στους Νόρις, Ρικιάρντο, Ραϊκόνεν, και Χούλκενμπεργκ. Ο οδηγός της McLaren είχε αρχίσει μερικούς γύρους νωρίτερα να αντιμετωπίζει προβλήματα με το DRS, το διαφορικό και το τιμόνι το οποίο γινόταν ολοένα και πιο “βαρύ”. Αυτό τον έκανε εύκολη λεία για τους υπόλοιπους τρεις οδηγούς. Έτσι, είδαμε μία τετραπλή μονομαχία η οποία ξεκίνησε με τη σειρά που αναφέραμε νωρίτερα και κατέληξε με τον Νόρις στη δέκατη θέση.

Ωστόσο, κατά τη διάρκειά της ο Ραϊκόνεν βρέθηκε για λίγο μπροστά από τον Ρικιάρντο, με τον Αυστραλό να αναγκάζεται να βγει εκτός πίστας για να τον προσπεράσει εκ νέου. Αυτό έκανε τους αγωνοδίκες να βγάλουν ανακοίνωση αμέσως μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ότι θα εξετάσουν το συμβάν.

Εντύπωση προκάλεσε ο Χάμιλτον, κυρίως στα πρώτα στάδια του αγώνα, όπου ο Βρετανός έκανε συνεχείς ταχύτερους γύρους, ανοίγοντας τη διαφορά του από τον Μπότας μέχρι και τα 12 δευτερόλεπτα.

Ο Φέτελ δεν κατάφερε να κάνει κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση, απλά στον προτελευταίο γύρο εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι η διαφορά του από τον Σάινθ έφτανε σχεδόν τα 50 δευτερόλεπτα, οπότε μπήκε στα pits, έβαλε μαλακά ελαστικά και στον τελευταίο γύρο έκανε τον ταχύτερη επίδοση του αγώνα, προκειμένου να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό. Εκτός του επιπλέον βαθμού, με αυτόν τον τρόπο ο Φέτελ δεν επέτρεψε στον Χάμιλτον να κάνει Grand Chelem.

Το Grand Chelem στη Formula 1 είναι όταν ένας οδηγός καταφέρει να πάρει pole position, να κερδίσει, να κάνει τον ταχύτερο γύρο και να μη χάσει την πρωτοπορία σε κανένα γύρο. Ο Χάμιλτον έχει μέχρι στιγμής πέντε και ισοβαθμεί στη δεύτερη θέση του σχετικού πίνακα μαζί με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Αλμπέρτο Ασκάρι. Στην πρώτη θέση βρίσκεται μόνος πρώτος ο Τζιν Κλαρκ με οχτώ.

Αυτό ήταν το έβδομο 1-2 της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα και η όγδοη συνεχόμενη νίκη για τα “ασημένια βέλη”. Φέτος η γερμανική ομάδα έχει καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε ό,τι αφορά αυτά τα δύο στατιστικά, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάποια που να μπορέσει να την αντιμετωπίσει.

Ελπίζουμε για το καλό του αθλήματος στους επόμενους αγώνες αυτό να αλλάξει, αν και το θεωρούμε πολύ απίθανό.

Αυτή ήταν η 79η νίκη για τον Λιούις Χάμιλτον ο οποίος πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στο ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ ο οποίος είχε κάνει 91 νίκες.  Θεωρητικά, αν ο Βρετανός κερδίσει όλους τους υπόλοιπους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος θα μπορούσε να ισοφαρίσει αυτό τον αριθμό στο Γκραν Πρι της Βραζιλίας και να το ξεπεράσει σε εκείνο του Αμπού Ντάμπι. Αν καταφέρει κάτι τέτοιο, θα έχει σπάσει κάθε άλλο ρεκόρ νικών σε μια χρονιά αλλά και συνεχόμενων νικών.

Άραγε μπορεί να τα καταφέρει;

Σχετικά άρθρα

Άνδρος

Η ομάδα της Αegean rebreathe σε συνεργασία με το scubAndros του Hotel Perrakis βούτηξαν στο λιμάνι της Άνδρου, το Γαύριο, για να καθαρίσουν το βυθό από τα διάφορα αντικείμενα.

Οι δύτες πέρασαν πολλές ώρες στη θάλασσα μαζεύοντας τα ριγμένα αντικείμενα.

BMW iNEXT

Καθώς διεισδύουμε σταδιακά στα ενδότερα της επερχόμενη BMW iNEXT, βλέπουμε ότι ο εσωτερικός της σχεδιασμός μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.