Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Χωρίς αντίπαλο η Mercedes, ακόμα μία pole ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά τον Καναδά η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον όγδοο αγώνα της χρονιάς με το Γκραν Πρι της Γαλλίας στην πίστα Paul Ricard.

Στο Q1 σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν χρόνους με τα μαλακά ελαστικά τα οποία, όμως, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στο οδόστρωμα (56 βαθμοί Κελσίου) είχαν περιορισμένη αντοχή, όντας ικανά μόλις για έναν με δύο γύρους. Εντύπωση προκάλεσαν οι χρόνοι που έκαναν προς το τέλος οι Χούλκενμπεργκ, Ρικιάρντο, Πέρεθ, Ραϊκόνεν, Νόρις και Σάινθ που κατάφεραν να πλασαριστούν στις θέσεις 4 έως 9, με αυτή τη σειρά. Βέβαια, πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτοί οι χρόνοι επετεύχθησαν προς το τέλος τη διαδικασίας, κάτι που έδωσε στους παραπάνω οδηγούς την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι η πίστα είχε στρωθεί με λάστιχο.

Από την άλλη, οι Φέτελ, Γκασλί και Φερστάπεν είχαν μέτριες επιδόσεις αφού μπορεί να πέρασαν στο Q2 όμως το έκαναν καταλαμβάνοντας τις θέσεις 10, 11 και 14, αντίστοιχα. Στην πρώτη τριάδα βρέθηκαν οι Μπότας, Χάμιλτον και Λεκλέρκ ενώ εκτός συνέχειας έμειναν οι Κβίατ, Γκροζάν, Στρολ, Ράσελ και Κούμπιτσα.

Με το ξεκίνημα του Q2 ο πρώτος που βγήκε για χρονομετρημένο γύρο ήταν ο Μπότας με τον Χάμιλτον να ακολουθεί. Ο Φινλανδός στην πρώτη του προσπάθεια έκανε χρόνο 1:30.024, σπάζοντας μόλις για 0.005 δευτερόλεπτα το χρόνο των κατατακτήριων του 2018, όμως λίγα δευτερόλεπτα μετά ο Χάμιλτον έκανε 1:29.520. Ωστόσο, ο Μπότας δεν το έβαλε κάτω και με τη δεύτερη προσπάθειά του βελτίωσε περαιτέρω πετυχαίνοντας 1:29.437.

Πιο πίσω οι Ferrari έδειχναν ανίκανες να πλησιάσουν με τον Λεκλέρκ να είναι πιο κοντά, σε απόσταση 0.497 δευτερολέπτων από την κορυφή. Περίπου 5 λεπτά πριν το τέλος οι αγωνοδίκες έβγαλαν απόφαση για αφαίρεση του χρόνου από τον Φερστάπεν, επειδή στο γρήγορο γύρο του άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή 6 βγαίνοντας εκτός πίστας, οπότε ο Ολλανδός έπρεπε να μπει στα pits, να αλλάξει ελαστικά και να προσπαθήσει εκ νέου.

Την ίδια στιγμή ήταν πολλοί οι οδηγοί που θέλησαν να κάνουν ταχύτερους γύρους με τη μεσαία γόμα και όχι με τη μαλακή, θέλοντας να καθυστερήσουν το πρώτο pit stop τους αύριο, στον αγώνα, ένα ρίσκο το οποίο στους περισσότερους δούλεψε. Στο τέλος της διαδικασίας ο Φέτελ κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση με τη διαφορά από τον πρώτο Μπότας να είναι μόλις 0..69 δευτερόλεπτα, ενώ η συνολική παρουσία του μέχρι τώρα έδειχνε ότι κάτι του έλειπε από ταχύτητα.

Χαμηλές πτήσεις έκαναν οι Red Bull με τον Φερστάπεν να κατατάσσεται έκτος και τον Γκασλί να περνάει οριακά στο Q3, πετυχαίνοντας τον δέκατο καλύτερο χρόνο. Η McLaren έδειξε ότι είναι δυνατή στη συγκεκριμένη πίστα καθώς οι Νόρις και Σάινθ κατετάγησαν στην πέμπτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα. Ρικιάρντο και Τζιοβινάτσι βρέθηκαν στο 7, 8, βάζοντας τις ομάδες τους στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.

Οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Άλμπον, Ραϊκόνεν, Χούλκενμπεργκ, Πέρεθ και Μάγκνουσεν.

Μπαίνοντας στο Q3 το χαρακτηριστικό που επικρατούσε είναι ότι είχε δυναμώσει η ένταση του αέρα πηγαίνοντας στα 15.1 χλμ./ώρα, από σχεδόν 6 χλμ./ώρα που ήταν στην αρχή των κατατακτήριων.

Ο πρώτος που έκανε χρόνο στο στην τρίτη περίοδο ήταν ο Νόρις όμως σύντομα έχασε θέσεις από ισχυρότερους συνδυασμούς που ακολουθούσαν. Την ίδια στιγμή στη Ferrari υπήρχε ανησυχία αφού ο Φέτελ στον γύρο εξόδου του ανέφερε ότι το κιβώτιό του έχασε ένα ανέβασμα σχέσης.

Στα τρία λεπτά πριν το τέλος όλοι οι οδηγοί βγήκαν για τη δεύτερη προσπάθειά τους, μεταξύ αυτών και ο Φέτελ, δείχνοντας ότι μάλλον το πρόβλημα στο κιβώτιο λύθηκε. Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Χάμιλτον πέρασε τη γραμμή τερματισμού βελτιώνοντας περαιτέρω το χρόνο του κάνοντας 1:28.319. Με αυτό το χρόνο πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τη γαλλική πίστα και πήρε την 87η pole position της καριέρας του. Την ίδια στιγμή, ο Μπότας είχε κάνει ένα λάθος λίγο πριν το τέλος του γύρου, κάτι που τον άφησε στη δεύτερη θέση.

Στην τρίτη θέση πλασαρίστηκε ο Λεκλέρκ, με τον Φερστάπεν να ακολουθεί στην τέταρτη θέση. Εντυπωσιακή η επίδοση της McLaren με τους Νόρις και Σάινθ να ξεκινάνε από την τρίτη σειρά της εκκίνησης αφού έκαναν τον πέμπτο και έκτο καλύτερο χρόνο, αντίστοιχα.

Ο Φέτελ περιορίστηκε στην έβδομη θέση, επηρεαζόμενος από το γεγονός ότι έχασε την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 και θα έχει έναν δύσκολα αγώνα. Ρικιάρντο, Γκασλί και Τζιοβινάτσι θα εκκινήσουν από τις θέσεις 8, 9 και 10, αντίστοιχα.

Η εκκίνηση του Γαλλικού Γκραν Πρι είναι προγραμματισμένη για τις 16:10 ώρα Ελλάδος.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.