Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Χωρίς αντίπαλο η Mercedes, ακόμα μία pole ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά τον Καναδά η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον όγδοο αγώνα της χρονιάς με το Γκραν Πρι της Γαλλίας στην πίστα Paul Ricard.

Στο Q1 σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν χρόνους με τα μαλακά ελαστικά τα οποία, όμως, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στο οδόστρωμα (56 βαθμοί Κελσίου) είχαν περιορισμένη αντοχή, όντας ικανά μόλις για έναν με δύο γύρους. Εντύπωση προκάλεσαν οι χρόνοι που έκαναν προς το τέλος οι Χούλκενμπεργκ, Ρικιάρντο, Πέρεθ, Ραϊκόνεν, Νόρις και Σάινθ που κατάφεραν να πλασαριστούν στις θέσεις 4 έως 9, με αυτή τη σειρά. Βέβαια, πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτοί οι χρόνοι επετεύχθησαν προς το τέλος τη διαδικασίας, κάτι που έδωσε στους παραπάνω οδηγούς την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι η πίστα είχε στρωθεί με λάστιχο.

Από την άλλη, οι Φέτελ, Γκασλί και Φερστάπεν είχαν μέτριες επιδόσεις αφού μπορεί να πέρασαν στο Q2 όμως το έκαναν καταλαμβάνοντας τις θέσεις 10, 11 και 14, αντίστοιχα. Στην πρώτη τριάδα βρέθηκαν οι Μπότας, Χάμιλτον και Λεκλέρκ ενώ εκτός συνέχειας έμειναν οι Κβίατ, Γκροζάν, Στρολ, Ράσελ και Κούμπιτσα.

Με το ξεκίνημα του Q2 ο πρώτος που βγήκε για χρονομετρημένο γύρο ήταν ο Μπότας με τον Χάμιλτον να ακολουθεί. Ο Φινλανδός στην πρώτη του προσπάθεια έκανε χρόνο 1:30.024, σπάζοντας μόλις για 0.005 δευτερόλεπτα το χρόνο των κατατακτήριων του 2018, όμως λίγα δευτερόλεπτα μετά ο Χάμιλτον έκανε 1:29.520. Ωστόσο, ο Μπότας δεν το έβαλε κάτω και με τη δεύτερη προσπάθειά του βελτίωσε περαιτέρω πετυχαίνοντας 1:29.437.

Πιο πίσω οι Ferrari έδειχναν ανίκανες να πλησιάσουν με τον Λεκλέρκ να είναι πιο κοντά, σε απόσταση 0.497 δευτερολέπτων από την κορυφή. Περίπου 5 λεπτά πριν το τέλος οι αγωνοδίκες έβγαλαν απόφαση για αφαίρεση του χρόνου από τον Φερστάπεν, επειδή στο γρήγορο γύρο του άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή 6 βγαίνοντας εκτός πίστας, οπότε ο Ολλανδός έπρεπε να μπει στα pits, να αλλάξει ελαστικά και να προσπαθήσει εκ νέου.

Την ίδια στιγμή ήταν πολλοί οι οδηγοί που θέλησαν να κάνουν ταχύτερους γύρους με τη μεσαία γόμα και όχι με τη μαλακή, θέλοντας να καθυστερήσουν το πρώτο pit stop τους αύριο, στον αγώνα, ένα ρίσκο το οποίο στους περισσότερους δούλεψε. Στο τέλος της διαδικασίας ο Φέτελ κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση με τη διαφορά από τον πρώτο Μπότας να είναι μόλις 0..69 δευτερόλεπτα, ενώ η συνολική παρουσία του μέχρι τώρα έδειχνε ότι κάτι του έλειπε από ταχύτητα.

Χαμηλές πτήσεις έκαναν οι Red Bull με τον Φερστάπεν να κατατάσσεται έκτος και τον Γκασλί να περνάει οριακά στο Q3, πετυχαίνοντας τον δέκατο καλύτερο χρόνο. Η McLaren έδειξε ότι είναι δυνατή στη συγκεκριμένη πίστα καθώς οι Νόρις και Σάινθ κατετάγησαν στην πέμπτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα. Ρικιάρντο και Τζιοβινάτσι βρέθηκαν στο 7, 8, βάζοντας τις ομάδες τους στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.

Οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Άλμπον, Ραϊκόνεν, Χούλκενμπεργκ, Πέρεθ και Μάγκνουσεν.

Μπαίνοντας στο Q3 το χαρακτηριστικό που επικρατούσε είναι ότι είχε δυναμώσει η ένταση του αέρα πηγαίνοντας στα 15.1 χλμ./ώρα, από σχεδόν 6 χλμ./ώρα που ήταν στην αρχή των κατατακτήριων.

Ο πρώτος που έκανε χρόνο στο στην τρίτη περίοδο ήταν ο Νόρις όμως σύντομα έχασε θέσεις από ισχυρότερους συνδυασμούς που ακολουθούσαν. Την ίδια στιγμή στη Ferrari υπήρχε ανησυχία αφού ο Φέτελ στον γύρο εξόδου του ανέφερε ότι το κιβώτιό του έχασε ένα ανέβασμα σχέσης.

Στα τρία λεπτά πριν το τέλος όλοι οι οδηγοί βγήκαν για τη δεύτερη προσπάθειά τους, μεταξύ αυτών και ο Φέτελ, δείχνοντας ότι μάλλον το πρόβλημα στο κιβώτιο λύθηκε. Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Χάμιλτον πέρασε τη γραμμή τερματισμού βελτιώνοντας περαιτέρω το χρόνο του κάνοντας 1:28.319. Με αυτό το χρόνο πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τη γαλλική πίστα και πήρε την 87η pole position της καριέρας του. Την ίδια στιγμή, ο Μπότας είχε κάνει ένα λάθος λίγο πριν το τέλος του γύρου, κάτι που τον άφησε στη δεύτερη θέση.

Στην τρίτη θέση πλασαρίστηκε ο Λεκλέρκ, με τον Φερστάπεν να ακολουθεί στην τέταρτη θέση. Εντυπωσιακή η επίδοση της McLaren με τους Νόρις και Σάινθ να ξεκινάνε από την τρίτη σειρά της εκκίνησης αφού έκαναν τον πέμπτο και έκτο καλύτερο χρόνο, αντίστοιχα.

Ο Φέτελ περιορίστηκε στην έβδομη θέση, επηρεαζόμενος από το γεγονός ότι έχασε την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 και θα έχει έναν δύσκολα αγώνα. Ρικιάρντο, Γκασλί και Τζιοβινάτσι θα εκκινήσουν από τις θέσεις 8, 9 και 10, αντίστοιχα.

Η εκκίνηση του Γαλλικού Γκραν Πρι είναι προγραμματισμένη για τις 16:10 ώρα Ελλάδος.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…

Στο πλαίσιο συγκέντρωσης των μεγαλύτερων μετόχων της Nissan, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις σχετικά με το γεγονός ότι η ανάκαμψη της εταιρείας γίνεται με αργό ρυθμό, οι οποίες επεκτάθηκαν και στον διευθύνοντα σύμβουλο, Μακότο Ουτσίντα.

Στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, στις 3 Μαρτίου, η Skoda θα παρουσιάσει τη νέα γενιά της Octavia RS, η οποία θα προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης, plug-in υβριδικό σύνολο, καθώς και πετρελαιοκινητήρα.

Με το νέο Landtrek η Peugeot εισέρχεται στην κατηγορία των pickup οχημάτων, η οποία αυξάνεται διαρκώς με πάνω από 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως.