Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Άστατος ο καιρός, σταθερά πρώτος ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Πρωταγωνιστές σε αυτές τις κατατακτήριες ήταν ο άστατος καιρός, ο Λιούις Χάμιλτον που πήρε την pole position και ο Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος έκανε την έκπληξη της ημέρας φέρνοντας τη Sauber του στην 8η θέση.

Έκπληξη είχαμε και στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων όπου εκτός από τις δύο Williams και την Toro Rosso του αδιάφορου Μπρέντον Χάρτλεϊ (θα εκκινήσει από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής κινητήρα) δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q2 και οι δύο McLaren. Το κακό αποτέλεσμα για τη βρετανική ομάδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η γαλλική πίστα είναι απαιτητική σε τελική ταχύτητα, τομέας στον οποίο τα μονοθέσιά της υστερούν.

Στο Q2 δεν υπήρξε κάποια δραματική εξέλιξη με εξαίρεση τον καιρό ο οποίος και στις τρεις περιόδους ήταν άστατος με συνέπεια κάποιες στιγμές να ψιχαλίζει κάποιες να σταματάει ενώ υπήρξαν και στιγμές που η βροχή περιοριζόταν σε ένα μόνο σημείο της πίστας. Με το πέρας της διαδικασίας εντύπωση προκάλεσε η είσοδος την τελευταία στιγμή του Λεκλέρκ στη δεκάδα αφήνοντας εκτός τον Οκόν για μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου την ώρα που οι θεωρητικά ισχυρότερες Force India αποκλείονταν. Πολύ καλή παρουσία είχε και η Haas που είδε και τα δύο μονοθέσιά της να πλασάρονται στις πρώτες δέκα θέσεις.

Το Q3 ήταν το κομμάτι των κατατακτήριων που είχε την πιο πολλή αγωνία καθώς από εκεί θα προέκυπτε ο poleman. Στην αρχή βγήκαν αρκετοί οδηγοί να κάνουν τους πρώτους τους γύρους φοβούμενοι ότι ίσως αργότερα να βρέξει όμως περίπου 7 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας χρειάστηκε να επιβληθεί καθεστώς κόκκινης σημαίας λόγω εξόδου του Γκροσζάν που κατέληξε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Γάλλος δεν είχε σημειώσει χρονομετρημένο γύρο οπότε αυτό τον έστελνε κατευθείαν στη 10η θέση.

Με την επανέναρξη της διαδικασίας πρώτος βγήκε ο Ραϊκόνεν ο οποίος, όμως, έκανε από ένα λάθος σε κάθε γύρο που προσπάθησε να κάνει με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει πριν την κόκκινη σημαία. Όσον αφορά την πρωτιά ο Χάμιλτον με τον Μπότας φαινόταν ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο και μόνο ο Φέτελ έδειχνε ότι ίσως θα μπορούσε να τους ανταγωνιστεί όμως το ιταλικό μονοθέσιο ήταν νευρικό και δεν επέτρεψε στον Γερμανό να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση.

Ωστόσο, η Γαλλία το σασπένς το φύλαγε για το τέλος καθώς την ώρα που είχε πέσει η καρό σημαία ο Μπότας βρισκόταν στην 1η θέση με τον Χάμιλτον πίσω του όμως ο Βρετανός κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κατάφερε να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Φινλανδό βελτιώνοντας κατά πολύ το τρίτο sector του και κερδίζοντας το χρόνο που είχε χάσει στα δύο πρώτα.

Έτσι, Χάμιλτον και Μπότας θα ξεκινήσουν από την πρώτη σειρά με τους Φέτελ και Φερστάπεν πίσω τους. Ο Ρικιάρντο θα εκκινήσει έκτος με τον Ραϊκόνεν δίπλα του και τους Σάινθ και Λεκλέρκ στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα. Οι δύο Haas των Μάγκνουσεν και Γκροσζάν κλείνουν τη δεκάδα.

Ο αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφ’ ενός επειδή η πίστα είναι άγνωστη για όλους και αφ’ ετέρου επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κάτι που αν γίνει θα φέρει πολλές ανακατατάξεις.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.