Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Άστατος ο καιρός, σταθερά πρώτος ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Πρωταγωνιστές σε αυτές τις κατατακτήριες ήταν ο άστατος καιρός, ο Λιούις Χάμιλτον που πήρε την pole position και ο Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος έκανε την έκπληξη της ημέρας φέρνοντας τη Sauber του στην 8η θέση.

Έκπληξη είχαμε και στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων όπου εκτός από τις δύο Williams και την Toro Rosso του αδιάφορου Μπρέντον Χάρτλεϊ (θα εκκινήσει από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής κινητήρα) δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q2 και οι δύο McLaren. Το κακό αποτέλεσμα για τη βρετανική ομάδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η γαλλική πίστα είναι απαιτητική σε τελική ταχύτητα, τομέας στον οποίο τα μονοθέσιά της υστερούν.

Στο Q2 δεν υπήρξε κάποια δραματική εξέλιξη με εξαίρεση τον καιρό ο οποίος και στις τρεις περιόδους ήταν άστατος με συνέπεια κάποιες στιγμές να ψιχαλίζει κάποιες να σταματάει ενώ υπήρξαν και στιγμές που η βροχή περιοριζόταν σε ένα μόνο σημείο της πίστας. Με το πέρας της διαδικασίας εντύπωση προκάλεσε η είσοδος την τελευταία στιγμή του Λεκλέρκ στη δεκάδα αφήνοντας εκτός τον Οκόν για μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου την ώρα που οι θεωρητικά ισχυρότερες Force India αποκλείονταν. Πολύ καλή παρουσία είχε και η Haas που είδε και τα δύο μονοθέσιά της να πλασάρονται στις πρώτες δέκα θέσεις.

Το Q3 ήταν το κομμάτι των κατατακτήριων που είχε την πιο πολλή αγωνία καθώς από εκεί θα προέκυπτε ο poleman. Στην αρχή βγήκαν αρκετοί οδηγοί να κάνουν τους πρώτους τους γύρους φοβούμενοι ότι ίσως αργότερα να βρέξει όμως περίπου 7 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας χρειάστηκε να επιβληθεί καθεστώς κόκκινης σημαίας λόγω εξόδου του Γκροσζάν που κατέληξε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Γάλλος δεν είχε σημειώσει χρονομετρημένο γύρο οπότε αυτό τον έστελνε κατευθείαν στη 10η θέση.

Με την επανέναρξη της διαδικασίας πρώτος βγήκε ο Ραϊκόνεν ο οποίος, όμως, έκανε από ένα λάθος σε κάθε γύρο που προσπάθησε να κάνει με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει πριν την κόκκινη σημαία. Όσον αφορά την πρωτιά ο Χάμιλτον με τον Μπότας φαινόταν ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο και μόνο ο Φέτελ έδειχνε ότι ίσως θα μπορούσε να τους ανταγωνιστεί όμως το ιταλικό μονοθέσιο ήταν νευρικό και δεν επέτρεψε στον Γερμανό να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση.

Ωστόσο, η Γαλλία το σασπένς το φύλαγε για το τέλος καθώς την ώρα που είχε πέσει η καρό σημαία ο Μπότας βρισκόταν στην 1η θέση με τον Χάμιλτον πίσω του όμως ο Βρετανός κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κατάφερε να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Φινλανδό βελτιώνοντας κατά πολύ το τρίτο sector του και κερδίζοντας το χρόνο που είχε χάσει στα δύο πρώτα.

Έτσι, Χάμιλτον και Μπότας θα ξεκινήσουν από την πρώτη σειρά με τους Φέτελ και Φερστάπεν πίσω τους. Ο Ρικιάρντο θα εκκινήσει έκτος με τον Ραϊκόνεν δίπλα του και τους Σάινθ και Λεκλέρκ στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα. Οι δύο Haas των Μάγκνουσεν και Γκροσζάν κλείνουν τη δεκάδα.

Ο αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφ’ ενός επειδή η πίστα είναι άγνωστη για όλους και αφ’ ετέρου επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κάτι που αν γίνει θα φέρει πολλές ανακατατάξεις.

Σχετικά άρθρα

Μίμης Γεωργίτσης

Έφυγε ο κύριος Μίμης των αγώνων, ή «Θωρ» όπως ήταν το ψευδώνυμο του όταν βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού. Από τους πλέον αγαπητούς στο χώρο των αγώνων. Ευγενής, πράος, και πάντα με μεγάλη διάθεση στο να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους. 

Μαουρίτσιο Αριβαμπένε

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, δήλωσε ότι αναλαμβάνει προσωπικά όλη την ευθύνη σχετικά με τα λάθη που έχει κάνει η ομάδα τη φετινή σεζόν και την έχουν οδηγήσει στο να είναι δεύτερη τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών με τον Σεμ

Μαρκ Μαρκέθ

Ο Μαρκ Μαρκέθ σε δηλώσεις του πριν το Γκραν Πρι στην πίστα της Αραγονίας εμφανίστηκε σίγουρος ότι θα καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2018 λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή στην κατάταξη από τον δεύτερο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

BMW

Μετά την παρουσίαση της Ζ4 Μ40i First Edition, της πιο ισχυρής από τις εκδόσεις του νέου roadster της BMW, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τώρα ακόμα τρεις εκδόσεις στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance.+

Porsche - Hyundai

Τα head-up displays ή εν συντομία HUD είναι στην αγορά πολλά χρόνια όμως μόλις τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους σε πιο προσιτά μοντέλα ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που κάνουν είναι να μεταφέρουν κάποιες ενδείξεις του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ

Ferrari Monza SP1 και SP2

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Capital Markets Day που διοργανώνει για να ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της η Ferrari παρουσίασε δύο νέα, ιδιαίτερα μοντέλα τα οποία συνδυάζουν σχεδίαση από το παρελθόν με τεχνολογία του σήμερα.

Mercedes

Η Mercedes - AMG παρουσίασε μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που βλέπαμε φωτογραφίες teaser το νέο μέλος της οικογένειας της A-Class η οποία είναι η πιο γρήγορη μέχρι στιγμής εκδοχή της, την A35 4MATIC.

Seat Tarraco

Στην Αρένα της Ταραγκόνας ο Λόυκα Ντε Μέο, ο δραστήριος αυτός πρόεδρος της Seat που στην κυριολεξία την έχει αναστήσει, μαζί με το επιτελείο του αποκάλυψαν το νέο Tarraco.

Renault - Nissan - Mitsubishi

Μέχρι τώρα ο πιο εύκολος τρόπος για να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της εμπειρίας που έχουμε με το κινητό μας, στο αυτοκίνητο, είναι σύνδεση του smartphone με το infotainment μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Porsche Cayenne Turbo

Όταν οι λέξεις ρεκόρ και Porsche Cayenne Turbo βρίσκονται στην ίδια πρόταση τότε περιμένεις να διαβάσεις για ένα νέο επίτευγμα του γερμανικού SUV.