Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Άστατος ο καιρός, σταθερά πρώτος ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Πρωταγωνιστές σε αυτές τις κατατακτήριες ήταν ο άστατος καιρός, ο Λιούις Χάμιλτον που πήρε την pole position και ο Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος έκανε την έκπληξη της ημέρας φέρνοντας τη Sauber του στην 8η θέση.

Έκπληξη είχαμε και στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων όπου εκτός από τις δύο Williams και την Toro Rosso του αδιάφορου Μπρέντον Χάρτλεϊ (θα εκκινήσει από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής κινητήρα) δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q2 και οι δύο McLaren. Το κακό αποτέλεσμα για τη βρετανική ομάδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η γαλλική πίστα είναι απαιτητική σε τελική ταχύτητα, τομέας στον οποίο τα μονοθέσιά της υστερούν.

Στο Q2 δεν υπήρξε κάποια δραματική εξέλιξη με εξαίρεση τον καιρό ο οποίος και στις τρεις περιόδους ήταν άστατος με συνέπεια κάποιες στιγμές να ψιχαλίζει κάποιες να σταματάει ενώ υπήρξαν και στιγμές που η βροχή περιοριζόταν σε ένα μόνο σημείο της πίστας. Με το πέρας της διαδικασίας εντύπωση προκάλεσε η είσοδος την τελευταία στιγμή του Λεκλέρκ στη δεκάδα αφήνοντας εκτός τον Οκόν για μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου την ώρα που οι θεωρητικά ισχυρότερες Force India αποκλείονταν. Πολύ καλή παρουσία είχε και η Haas που είδε και τα δύο μονοθέσιά της να πλασάρονται στις πρώτες δέκα θέσεις.

Το Q3 ήταν το κομμάτι των κατατακτήριων που είχε την πιο πολλή αγωνία καθώς από εκεί θα προέκυπτε ο poleman. Στην αρχή βγήκαν αρκετοί οδηγοί να κάνουν τους πρώτους τους γύρους φοβούμενοι ότι ίσως αργότερα να βρέξει όμως περίπου 7 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας χρειάστηκε να επιβληθεί καθεστώς κόκκινης σημαίας λόγω εξόδου του Γκροσζάν που κατέληξε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Γάλλος δεν είχε σημειώσει χρονομετρημένο γύρο οπότε αυτό τον έστελνε κατευθείαν στη 10η θέση.

Με την επανέναρξη της διαδικασίας πρώτος βγήκε ο Ραϊκόνεν ο οποίος, όμως, έκανε από ένα λάθος σε κάθε γύρο που προσπάθησε να κάνει με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει πριν την κόκκινη σημαία. Όσον αφορά την πρωτιά ο Χάμιλτον με τον Μπότας φαινόταν ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο και μόνο ο Φέτελ έδειχνε ότι ίσως θα μπορούσε να τους ανταγωνιστεί όμως το ιταλικό μονοθέσιο ήταν νευρικό και δεν επέτρεψε στον Γερμανό να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση.

Ωστόσο, η Γαλλία το σασπένς το φύλαγε για το τέλος καθώς την ώρα που είχε πέσει η καρό σημαία ο Μπότας βρισκόταν στην 1η θέση με τον Χάμιλτον πίσω του όμως ο Βρετανός κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κατάφερε να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Φινλανδό βελτιώνοντας κατά πολύ το τρίτο sector του και κερδίζοντας το χρόνο που είχε χάσει στα δύο πρώτα.

Έτσι, Χάμιλτον και Μπότας θα ξεκινήσουν από την πρώτη σειρά με τους Φέτελ και Φερστάπεν πίσω τους. Ο Ρικιάρντο θα εκκινήσει έκτος με τον Ραϊκόνεν δίπλα του και τους Σάινθ και Λεκλέρκ στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα. Οι δύο Haas των Μάγκνουσεν και Γκροσζάν κλείνουν τη δεκάδα.

Ο αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφ’ ενός επειδή η πίστα είναι άγνωστη για όλους και αφ’ ετέρου επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κάτι που αν γίνει θα φέρει πολλές ανακατατάξεις.

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Polo R5

Με τον Ερίκ Καμιλί πίσω από το τιμόνι συνεχίστηκαν οι δοκιμές του Volkswagen Polo R5 επι Ισπανικού εδάφους στην περιοχή της Καταλονίας. Μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα ασφάλτινα ελαστικά P Zero της Pirelli και όπως έδειξαν οι τηλεμετρίες το κράτημα ικανοποίησε την ομάδα. Το αυτοκίνητο

P.I.C.K. Πάτρας

Στην γιορτή του καρτ, στο Διεθνές Σιρκουί Καρτ της Πάτρας, πιο γνωστό ως P.I.C.K., οι οδηγοί που συμμετέχουν στο θεσμό ΙΑΜΕ θα δώσουν το παρών. 

Kirkos lubricants & batteries house

Οι Δημήτρης και Μίλτος Κύρκος στην οδό Λένορμαν 184, στον Κολωνό, δημιούργησαν το Kirkos lubricants & batteries house.

EuroNCAP

H τεχνολογική υπεροχή του νέου Ford Focus αναδεικνύεται και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια.

ERC-Ράλι Ρώμης

Μερικές 10ετίες πριν τα Fiat 124 Abarth ήταν αυτά που έδιναν το τόνο σε κάθε μορφής αγώνων.

Ferrari Dino

Μπορεί να μην ήταν η πιο ισχυρή Ferrari που κατασκευάστηκε επί εποχής Έντσο Φεραρι, αλλά ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μοντέλο του ιδρυτή της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

EuroNCAP

Τη συνωνυμία της με τη λέξη ασφάλεια επιβεβαίωσε για ακόμα μια φορά η Volvo καθώς το νέο XC40, απέσπασε την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.

Lamborghini Aventador και Huracan

Δε σταματά να μετρά επιτεύγματα στον τομέα της παραγωγής η Lamborghini.

Η ιταλική εταιρία των supercars λοιπόν ανακοίνωσε ότι η παραγωγή των Aventador και Huracan έφτασαν σε υψηλούς, για τα δεδομένα της Lamborghini πάντα, αριθμούς.

Toyota Supra

Όλα τα κεφάλαια από την ιστορία της Toyota Supra ενώθηκαν για πρώτη φορά κάτω από την ίδια στέγη.

Bentley

Ένα νέο διακοσμητικό υλικό δημιούργησε για τα μοντέλα της Bentley το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner.