Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες: Άστατος ο καιρός, σταθερά πρώτος ο Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Πρωταγωνιστές σε αυτές τις κατατακτήριες ήταν ο άστατος καιρός, ο Λιούις Χάμιλτον που πήρε την pole position και ο Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος έκανε την έκπληξη της ημέρας φέρνοντας τη Sauber του στην 8η θέση.

Έκπληξη είχαμε και στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων όπου εκτός από τις δύο Williams και την Toro Rosso του αδιάφορου Μπρέντον Χάρτλεϊ (θα εκκινήσει από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής κινητήρα) δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q2 και οι δύο McLaren. Το κακό αποτέλεσμα για τη βρετανική ομάδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η γαλλική πίστα είναι απαιτητική σε τελική ταχύτητα, τομέας στον οποίο τα μονοθέσιά της υστερούν.

Στο Q2 δεν υπήρξε κάποια δραματική εξέλιξη με εξαίρεση τον καιρό ο οποίος και στις τρεις περιόδους ήταν άστατος με συνέπεια κάποιες στιγμές να ψιχαλίζει κάποιες να σταματάει ενώ υπήρξαν και στιγμές που η βροχή περιοριζόταν σε ένα μόνο σημείο της πίστας. Με το πέρας της διαδικασίας εντύπωση προκάλεσε η είσοδος την τελευταία στιγμή του Λεκλέρκ στη δεκάδα αφήνοντας εκτός τον Οκόν για μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου την ώρα που οι θεωρητικά ισχυρότερες Force India αποκλείονταν. Πολύ καλή παρουσία είχε και η Haas που είδε και τα δύο μονοθέσιά της να πλασάρονται στις πρώτες δέκα θέσεις.

Το Q3 ήταν το κομμάτι των κατατακτήριων που είχε την πιο πολλή αγωνία καθώς από εκεί θα προέκυπτε ο poleman. Στην αρχή βγήκαν αρκετοί οδηγοί να κάνουν τους πρώτους τους γύρους φοβούμενοι ότι ίσως αργότερα να βρέξει όμως περίπου 7 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας χρειάστηκε να επιβληθεί καθεστώς κόκκινης σημαίας λόγω εξόδου του Γκροσζάν που κατέληξε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Γάλλος δεν είχε σημειώσει χρονομετρημένο γύρο οπότε αυτό τον έστελνε κατευθείαν στη 10η θέση.

Με την επανέναρξη της διαδικασίας πρώτος βγήκε ο Ραϊκόνεν ο οποίος, όμως, έκανε από ένα λάθος σε κάθε γύρο που προσπάθησε να κάνει με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει πριν την κόκκινη σημαία. Όσον αφορά την πρωτιά ο Χάμιλτον με τον Μπότας φαινόταν ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο και μόνο ο Φέτελ έδειχνε ότι ίσως θα μπορούσε να τους ανταγωνιστεί όμως το ιταλικό μονοθέσιο ήταν νευρικό και δεν επέτρεψε στον Γερμανό να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση.

Ωστόσο, η Γαλλία το σασπένς το φύλαγε για το τέλος καθώς την ώρα που είχε πέσει η καρό σημαία ο Μπότας βρισκόταν στην 1η θέση με τον Χάμιλτον πίσω του όμως ο Βρετανός κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κατάφερε να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Φινλανδό βελτιώνοντας κατά πολύ το τρίτο sector του και κερδίζοντας το χρόνο που είχε χάσει στα δύο πρώτα.

Έτσι, Χάμιλτον και Μπότας θα ξεκινήσουν από την πρώτη σειρά με τους Φέτελ και Φερστάπεν πίσω τους. Ο Ρικιάρντο θα εκκινήσει έκτος με τον Ραϊκόνεν δίπλα του και τους Σάινθ και Λεκλέρκ στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα. Οι δύο Haas των Μάγκνουσεν και Γκροσζάν κλείνουν τη δεκάδα.

Ο αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφ’ ενός επειδή η πίστα είναι άγνωστη για όλους και αφ’ ετέρου επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κάτι που αν γίνει θα φέρει πολλές ανακατατάξεις.

Σχετικά άρθρα

Ανάβαση Πιτίτσας

Tελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Αναβάσεων στην Πιτίτσα, τη γνωστή διαδρομή της Πάτρας,

Η Βάσω Κουρτίδου πίσω από το τιμόνι του ασημί Toyota Yaris της δεν συμμετείχε απλώς, αλλά “έγραψε” μια καλή επίδοση και αποχαιρέτησε τη φετινή χρονιά με ένα κύπελλο.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan GT R

Ο “Godzilla”, όπως είναι το προσωνύμιο του Nissan GT R, δίνει το παρών στο περίπτερο της ιαπωνικής μάρκας στην έκθεση αυτοκίνηση 2018 που γίνεται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.

Αυτοκίνηση 2018-BMW i3s

Το i3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η BMW μπήκε στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το 2013 που άρχισε να παράγεται και τώρα το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει την πιο ισχυρή του έκδοση με την ονομασία i3s στην Αυτοκίνηση 2018.

Αυτοκίνηση 2018-Renault Megane R.S.

Στην Αυτοκίνηση 2018 το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει για πρώτη φορά από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία της Renault Sport, του τμήματος επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας, το Megane R.S.

Aυτοκίνηση 2018

Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2018», που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, «γράφει» σημαντική αύξηση σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέλευση επισκεπτών.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan e-NV200

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της επερχόμενης ηλεκτροκίνησης στη φετινή Έκθεση «Αυτοκίνηση 2018» αποτελεί σίγουρα το Νissan e-NV200.

Αυτοκίνηση 2018-Citroen C3 Aircross

Στο περίπτερο της Citroen μπορούμε ανάμεσα στα άλλα μοντέλα να δούμε και το C3 Aircross το οποίο έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων μεταξύ των οποίων εκείνο του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2018 από τον δημοσιογραφικό οργανισμό Autobest.

Αυτοκίνηση 2018-Hyundai i30 N

Η Hyundai για πρώτη φορά αποφάσισε να μπει στα “χωράφια” των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με το i30 N το οποίο είδαμε και πέρυσι στην Αυτοκίνηση και το εγχείρημά της μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί ειδικά αν συνυπολογίσει κάποιος και την απειρία

Porsche

Αν κάποιος είναι κάτοχος μιας συλλεκτικής και αρκετά ακριβής Porsche θα εμπιστευτεί τον οποιοδήποτε για να φροντίσει το σέρβις της;

BMW

Η BMW έχει δηλώσει πολλές φορές ότι τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της θα στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση περνώντας πρώτα από το στάδιο των plug-in υβριδικών (PHEV).