Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Αυστραλίας: Τα πήρε όλα ο Μπότας

του Σωτήριου Χάλλα

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.

Ο Φινλανδός είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, έχοντας μπροστά του μόνο τον team mate του, Λιούις Χάμιλτον, ωστόσο κάνοντας μία πάρα πολύ καλή εκκίνηση κατάφερε να στρίψει πρώτος. Από εκείνο το σημείο και μετά ο οδηγός της Mercedes δεν κοίταξε ξανά πίσω.

Ήδη από τους πρώτους γύρους ο Μπότας έδειξε ότι βρισκόταν σε πολύ καλή μέρα καθώς άρχισε αμέσως να αυξάνει τη διαφορά από τους διώκτες του. Πιο πίσω, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στον πρώτο του αγώνα με τη Renault, αναγκάστηκε στην εκκίνηση να πατήσει το δεξί μέρος του μονοθεσίου στο χορτάρι με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή. Σπασμένη εμπρός αεροτομή είχε και ο Κουμπίτσα λόγω επαφής στην πρώτη σστροφή με τον Γκασλί, στο πρώτο του Γκραν Πρι μετά το ατύχημα που τον άφησε εκτός Formula 1. Κατά τα άλλα στο ξεκίνημα του αγώνα δεν υπήρξαν προβλήματα.

Ακόμα ένας οδηγός που δεν έκανε καλή αρχή με τη νέα του ομάδα είναι ο Κάρλος Σάινθ αφού στο τέλος του δέκατου γύρου το μονοθέσιό του άρχισε να βγάζει καπνό και λίγο μετά, ο κινητήρας έπιασε φωτιά οδηγώντας τον στην πρώτη εγκατάλειψη της χρονιάς.

Μερικούς γύρους μετά και συγκεκριμένα στον τριακοστό η Renault κάλεσε τον Ρικιάρντο στα pits για να εγκαταλείψει. Αυτή ήταν η τρίτη φορά στην καριέρα του Αυστραλού που αναγκάζεται να μην τερματίσει στον αγώνα της πατρίδας του. Παράλληλα, εγκατέλειψε και ο Γκροζάν τον αγώνα. Ο Γάλλος μπήκε για αλλαγή ελαστικών η οποία καθυστέρησε επειδή οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να τοποθετήσουν τον εμπρός αριστερό τροχό. Τελικά, μετά απο 8 δευτερόλεπτα ο οδηγός της Haas πήρε το ΟΚ να βγει και πάλι στην πίστα ωστόσο, λίγα μέτρα μετά αναγκάστηκε να σταματήσει αφού ο τροχός δεν είχε "κουμπώσει". Αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν προβλήματα στην πίστα της Αυστραλίας. Μάλιστα, τα δύο τελευταία χρόνια υπέπεσαν στο ίδιο σφάλμα, αφού το 2018 είχε γίνει λανθασμένη τοποθέτηση ελαστικού και στα δύο μονοθέσια της ομάδας, αναγκάζοντάς τα να εγκαταλείψουν την ώρα που βρισκόντουσαν στις θέσεις 4 και 5.

Τη στιγμη που στις πιο πίσω θέσεις είχαμε εγκαταλείψεις, μπροστά συνέβαινε μία από τις σημαντικότερες προσπεράσεις του αγώνα. Η απόδοση της Ferrari στους 58 γύρους της Μελβούρνης δεν ήταν η αναμενόμενη. Μετά τις αλλαγές ελαστικών ο Μαξ Φερστάπεν είχε βρεθεί πίσω από τον Φέτελ όμως τον πλησίαζε με πολύ γρήγορο ρυθμό. Τελικά ο Ολλανδός κατάφερε να κολλήσει πίσω από το μονοθέσιο του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και να τον περάσει στην αρχή του γύρου 32 με τη βοήθεια του DRS.

Αυτό σηματοδότησε την πρώτη φορά που μονοθέσιο με κινητήρα της Honda κατάφερε να “κοντράρει στα ίσια” κάποιο εκ των Ferrari – Mercedes, από τότε που οι Ιάπωνες επέστρεψαν στη Formula 1. Βέβαια, ο Φέτελ είχε κάνει με τα ελαστικά του σχεδόν 10 γύρους περισσότερους, όμως σε κάθε περίπτωση η προσπέραση αυτή αποτελεί μεγάλο κατόρθωμα για τη Honda, με δεδομένο το πού βρισκόταν τις προηγούμενες χρονιές.

Μάλιστα, ο Φερστάπεν μετά την προσπέραση στον Φέτελ άρχισε να μαζεύει τη διαφορά και από τον Χάμιλτον όμως όταν είχε πλησιάσει πολύ έκανε ένα λάθος που τον οδήγησε σε μικρή έξοδο στη στροφή 4, γεγονός που του στέρησε την ευκαιριά να επιτεθεί στον Βρετανό.

Από εκεί και μετά δεν υπήρχε πολλή δράση στην πίστα με εξαίρεση κάποιες προσπεράσεις για τις πιο πίσω θέσεις με το πιο συχνό “θύμα” αυτών να είναι ο Τζιοβινάτσι.

Προς το τέλος του αγώνα φάνηκε η επίδραση που θα έχει ο νέος κανονισμός ο οποίος δίνει επιπλέον 1 βαθμό στον οδηγό που θα κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Μπότας, που βρισκόταν σε απόσταση περίπου 25 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον ζήτησε από την ομάδα να κάνει δεύτερο pit stop ώστε να βάλει φρέσκα ελαστικά και να φτάσει τους 26 βαθμούς. Στο άλλο garage της Mercedes και ο Χάμιλτον ρώταγε την ομάδα του τι μπορεί να κάνει ώστε πέρα από τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης να πάρει και εκείνον του ταχύτερου γύρου.

Η απάντηση της Mercedes και στους δύο οδηγούς ήταν ότι δεν επρόκειτο να γίνει άλλη αλλαγή ελαστικών αλλά αν ήθελαν ήταν ελεύθεροι να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. Τελικά αυτός που τα κατάφερε ήταν ο Μπότας ο οποίος στον προτελευταίο γύρο έκανε χρόνο 1:25.580, φεύγοντας με αυτόν τον τρόπο με 26 βαθμούς από την Αυστραλία.

Στη δεύτερη θέση του βάθρου βρέθηκε ο Λιούις Χάμιλτον κάνοντας το πρώτο 1-2 της χρονιάς για τη Mercedes και δείχνοντας ότι οι Γερμανοί είναι σε πολύ καλή φόρμα. Το τελευταίο σκαλί του βάθρου συμπλήρωσε ο Φερστάπεν, κατακτώντας το πρώτο βάθρο για κινητήρα Honda μετά την επιστροφή τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η τελευταία φορά που η Honda είχε ανέβει στο βάθρο ήταν στο βρετανικό Γκραν Πρι του 2008. Τότε οι Ιάπωνες συμμετείχαν με εργοστασιακή ομάδα και στο podium είχε ανέβει ο Ρούμπενς Μπαρικέλο.

Πίσω τους στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν οι δύο Ferrari των Φέτελ και Λεκλέρκ. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Μονεγάσκος φάνηκε να κινείται ταχύτερα από τον Γερμανό όμως κάποια στιγμή μείωσε το ρυθμό του, έχοντας λάβει εντολή από την ομάδα να μην προσπεράσει.

Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Μάγκνουσεν, συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις που είχαν οι Αμερικανοί το 2018. Ο Δανός ήταν και ο τελευταίος που δε δέχτηκε γύρο αφού ξεκινώντας από τον Χούλκενμπεργκ που τερμάτισε έβδομος όλοι τερμάτισαν τουλάχιστον ένα γύρο πίσω. Ραϊκόνεν, Στρολ και Κβίατ έκλεισαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Κλείνοντας, απογοητευτική ήταν η εμφάνιση της Williams αφού τόσο ο Ράσελ όσο και ο Κουμπίτσα βρέθηκαν πολύ μακριά από όλους τους άλλους οδηγούς. Συγκεκριμένα, ο Ράσελ τερμάτισε δύο γύρους πίω από τον Μπότας και ο Κουμπίτσα τρεις. Ελπίζουμε η ιστορική βρετανική ομάδα στη συνέχεια του πρωταθλήματος να καταφέρει να βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε, τουλάχιστον να μην έχει τόσο χαώδη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

Αυτός ήταν ο υπ’ αριθμόν 998 αγώνας για τη Formula 1. Το επόμενο Γκραν Πρι είναι στο Μπαχρέιν το τριήμερο 29 – 31 Μαρτίου ενώ ο 1.000στός αγώνας θα είναι εκείνος της Κίνας το τριήμερο 12 – 14 Απριλίου.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.