Είστε εδώ

F1

Formula 1:Τι κοστίζουν στις ομάδες οι χαμένοι αγώνες;

του Σωτήριου Χάλλα

Σίγουρα μπορούμε να κατανοήσουμε ότι όσο δε γίνονται αγώνες στη Formula 1, οι ομάδες χάνουν χρήματα, καθώς δεν πωλούνται εισιτήρια, ακυρώνονται χορηγίες, δεν πραγματοποιούνται μεταδόσεις από τηλεοπτικά δίκτυα, κ.α. 

Όμως, πόσα είναι αυτά τα χρήματα και σε ποιο βαθμό μπορούν να επηρεάσουν την κάθε ομάδα; Ο Χέλμουτ Μάρκο, ιδιοκτήτης της ομάδας R.B. Aston Martin αλλά και της AlphaTauri, δηλώνει ότι αν ακυρωθούν πέντε αγώνες, η ομάδα του θα έχει 100 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα έσοδα το 2020. 

Προς το παρόν οι αγώνες που έχουν ακυρωθεί επίσημα είναι εκείνοι σε Αυστραλία και Μονακό, όμως με δήλωσή του ο επικεφαλής της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ, εκτίμησε ότι το πρωτάθλημα θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και θα γίνουν 15 – 18 αγώνες, οπότε είναι πιθανό οι οικονομικές απώλειες να είναι ακόμα μεγαλύτερες. 

Άλλοι έξι αγώνες έχουν αναβληθεί και κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον. Το μόνο στο οποίο ελπίζει ο Μάρκο είναι η απόφαση για επιβολή των νέων κανονισμών το 2022 αντί για το 2021, σε συνδυασμό με τη χρήση του ίδιου σασί στις σεζόν 2020 και 2021, να εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα ώστε να καλυφτεί το κενό στα έσοδα. 

Σίγουρα οι μικρότερες ομάδες θα χάσουν λιγότερα χρήματα, όμως και οι προϋπολογισμοί τους είναι πιο μικροί, οπότε οι επιπτώσεις γι’ αυτές θα είναι ακόμα μεγαλύτερες. 

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.