Είστε εδώ

F1

Formula 1: Όλες οι χρονιές με 10 ή λιγότερους αγώνες

του Σωτήριου Χάλλα

Το πρωτάθλημα του 2020  επρόκειτο να είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του αθλήματος,  όμως με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα λόγω του κορωνοϊού,  ίσως καταλήξει να είναι ένα από τα μικρότερα.

Ο επικεφαλής της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ,  δήλωσε πως όταν ξεκινήσει το πρωτάθλημα θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν 15 με 18 αγώνες αντί για 22 που ήταν προγραμματισμένοι, όμως δεν αποκλείεται ακόμα και αυτός ο στόχος να αποδειχτεί φιλόδοξος. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, να φτάσουμε στο σημείο όπου θα γίνουν ακόμα και δέκα αγώνες.  Με αυτή την αφορμή ας δούμε ποιες ήταν οι πιο σύντομες χρονιές στην ιστορία της Formula 1.

Η πιο μικρή σεζόν από όλες ήταν η πρώτη, εκείνη του 1950, η οποία περιελάμβανε 6 + 1 αγώνες. Οι έξι αφορούσαν Γκραν Πρι αποκλειστικά για τη Formula 1 και ο έβδομος ήταν τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης, που τότε προσμετρούσαν στο πρωτάθλημα.

Με οκτώ αγώνες ακολουθούν οι χρονιές 1951, 1952, 1956, 1957  και 1961. Το 1951 από το καλεντάρι βγήκε το Μονακό και μπήκαν η Γερμανία και η Ισπανία, ενώ το 1952 η Ολλανδία πήρε τη θέση της τελευταίας.Το 1956 είχαμε και πάλι οκτώ αγώνες με την Αργεντινή και το Μονακό να αποτελούν μέρος του πρωταθλήματος, αντί για την Ολλανδία και την Ελβετία. Το 1957 η μοναδική αλλαγή ήταν ότι δεν έγινε αγώνας στο Βέλγιο και τη θέση του πήρε ένας δεύτερος στην Ιταλία.Το 1961 ήταν η τελευταία φορά που έγινε πρωτάθλημα με οκτώ αγώνες. Αρχικά η σεζόν ήταν προγραμματισμένο να έχει εννέα Γκραν Πρι, όμως το Μαρόκο ακυρώθηκε για οικονομικούς λόγους.

Με εννέα Γκραν Πρι ακολουθούν οι χρονιές 1953, 1954, 1959, 1962 και 1966. Το 1953 επρόκειτο να έχουμε 10 αγώνες όμως ακυρώθηκε εκείνος της Ισπανίας. Το ίδιο συνέβη και το 1954 όμως αυτή τη φορά επρόκειτο για την Ολλανδία. Το 1958 Formula 1 έφτασε για πρώτη φορά τους 11 αγώνες και σχεδίαζε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο, όμως το 1959 η Αργεντινή, το Βέλγιο και το Μαρόκο ακυρώθηκαν. Ο λόγος για τη χώρα της Νότιας Αμερικής ήταν η απόσυρση του Φάντζιο, ενώ για Βέλγιο και Μαρόκο είχε να κάνει με τα οικονομικά. Το 1962 προστέθηκε η Νότια Αφρική φτάνοντας και πάλι τους 9 αγώνες. 1963, 1964 και 1965 το πρωτάθλημα μετρούσε και πάλι 10 στάσεις, όμως η φυγή της Νότιας Αφρικής έριξε και πάλι το πρόγραμμα στις εννέα.

Η έναρξη της δεκαετίας του ‘60 ήταν και η πρώτη φορά που η Formula 1 είχε διψήφιο αριθμό αγώνων, φτάνοντας τους δέκα. Αρχικά το πρόγραμμα περιελάμβανε 12 Γκραν Πρι, όμως το Νίρμπουργκρινγκ δεν πραγματοποιήθηκε λόγω ανησυχιών των οδηγών σχετικά με την ασφάλεια, ενώ το Μαρόκο ακυρώθηκε και πάλι για οικονομικούς λόγους. Όπως είδαμε οι χρονιές 1963, 1964 και 1965 είχαν 10 αγώνες. Μετά τη δεκαετία του ‘60, το καλεντάρι μεγάλωνε συνεχώς με αποτέλεσμα μόνο τέσσερις σεζόν να έχουνε λιγότερες από 15 στάσεις.

Άραγε πού θα κάτσει η μπίλια φέτος; 

 

Σχετικά άρθρα

Το North American International Auto Show (NAIAS), η πιο σημαντική έκθεση αυτοκινήτου που ήταν προγραμματισμένη τον Ιούνιο στη Μέκκα της παγκόσμιας αυτοκίνησης, στο Ντιτρόιτ, αναβλήθηκε, λόγω κορωνοϊού. 

Με τον κορωνοϊκό να θερίζει στην Ιταλία, ο ένας αγώνας μετά τον άλλον, όπως είναι φυσικό, αναβάλλεται.

Έχει αρχίσει να γίνεται μόδα. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε καθημερινά, να στολίζει σε κλίμακα ένα μέρος του σπιτιού μας.

Ο Αντρέα Αντάμο είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport. Αυτή την περίοδο το τμήμα υπολειτουργεί καθώς όλοι οι αγώνες έχουν ανασταλεί ή ακυρωθεί λόγω του κορωνοϊού, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία για ανάκριση στον ισχυρό άνδρα της Hyundai Motorsport. 

Lamborghini Urus

Η Ιταλία πλήττεται σφοδρά από την πανδημία του κορωνοϊού. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

“Για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης του COVID-19, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων  από την Ολλανδία και την Γερμανία προς την Ελλάδα και αντίστροφα. 

Μπορεί ο Μπέρνι Έκλεστον να πούλησε στα τέλη του 2016 τη Formula 1 στη Liberty Media, όμως είχε βρεθεί στο τιμόνι του αθλήματος σχεδόν για σαράντα χρόνια, οπότε η άποψή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Με τα κρούσματα του κορωνοϊού στις Ηνωμένες Πολιτείες να έχουν ξεπεράσει τις 100.000, ο κρατικός μηχανισμός χρειάζεται κάθε βοήθεια που μπορεί να είναι διαθέσιμη, με την Toyota να είναι από τις εταιρείες που αποφάσισαν να συνδράμουν, με μία σειρά από ενέργειες.

Η καμπίνα του Volkswagen Atlas Cross Sport (το Atlas με coupe γραμμή οροφής και μικρότερο μήκος) μπορεί να μετατραπεί σε συναυλιακό χώρο με τον οδηγό και τους επιβάτες του να απολαμβάνουν «κρυστάλλινους» ήχους.

Μια ανείπωτη τραγωδία βιώνει η πατρίδα της Ferrari, καθώς η λίστα με τα θύματα του κορωνοϊού στην Ιταλία μοιάζει δυστυχώς ατελείωτη.