Είστε εδώ

F1

Formula 1: Η Ferrari "σπάει τα στεγανά της". Αξίζει;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Ferrari έσπασε μέσα σε τρία χρόνια σχεδόν όλα τα “στεγανά” που είχε σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής των οδηγών της, αφ’ ενός με τον ερχομό του Σαρλ Λεκλέρκ το 2019 και αφ’ ετέρου με του Κάρλος Σάινθ από το 2021.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ο Λεκλέρκ είναι ο δεύτερος νεότερος οδηγός στην ιστορία της Scuderia, καθώς εκκίνησε τον πρώτο του αγώνα με το Cavallino Rampante σε ηλικία 21 ετών, 5 μηνών και 1 ημέρας, με το ρεκόρ να ανήκει στον Ρικάρντο Ροντρίγκεζ, ο οποίος συμμετείχε με τα σήματα της Ferrari στο ιταλικό Γκραν Πρι του 1961 σε ηλικία 19 ετών, 6 μηνών και 27 ημερών.

Αν αυτό αποτέλεσε μεγάλο βήμα για τους κόκκινους, η συμφωνία με τον Σάινθ ήρθε να ολοκληρώσει τη διαφαινόμενη αλλαγή νοοτροπίας στο Μαρανέλο. Διαχρονικά στη Scuderia προτιμούν τους πιο μεγάλους σε ηλικία οδηγούς και μάλιστα δείχνουν μια τάση να επιλέγουν εκείνους που έχουν ήδη κατακτήσει τουλάχιστον ένα πρωτάθλημα στην καριέρα τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η τελευταία χρονιά που η Ferrari δεν είχε κάποιον πρωταθλητή στις τάξεις της ήταν το 2007 με τους Μάσα και Ραϊκόνεν, αν και στο τέλος της σεζόν αυτό άλλαξε καθώς ο Φινλανδός κατέκτησε τον τίτλο για τους οδηγούς. Πριν από εκείνη τη χρονιά, για να βρούμε ένα οδηγικό δίδυμο που να μην έχει κανένα πρωτάθλημα πρέπει να πάμε στο μακρινό 1995 με τους Ζαν Αλεζί και Γκέρχαρντ Μπέργκερ.

Πέραν του γεγονότος ότι το 2021 η Ferrari θα αγωνίζεται χωρίς τουλάχιστον ένας από τους πιλότους της να είναι πρωταθλητής (εκτός αν κάποιος εκ των Λεκλέρκ και Σάινθ κατακτήσει τον τίτλο του 2020), ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο αυτής της μεταγραφής είναι η επισήμανση του Ματία μπινότο ότι δημιουργείται το νεότερο οδηγικό δίδυμο στην ιστορία της Ferrari εδώ και 50 χρόνια. Συγκεκριμένα, την 1/1/2021, ημερομηνία από την οποία ο Ισπανός θα ανήκει και επίσημα στο δυναμικό των “κόκκινων”, η ηλικία του Λεκλέρκ θα είναι 23 έτη, 2 μήνες και 16 ημέρες, ενώ του Σάινθ 26 έτη και 4 μήνες.

Η Ferrari τολμάει να κάνει τόσο μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται έτσι κι αλλιώς από ιδιαιτερότητες (νέοι κανονισμοί, πανδημία, κ.λπ.). Άραγε θα πετύχει το πείραμα; Θα συνδυαστεί αυτή η “στροφή” με επαναφορά στις επιτυχίες ή θα απαιτηθεί κάποια ακόμα πιο ριζική ενέργεια από τους Ιταλούς;

Το 2021 δεν είναι πολύ μακριά...

Σχετικά άρθρα

Αυτή η αγωνιστική Maserati 8CTF της 10ετία του 1930 είναι το αυτοκίνητό  που «έσπρωξε» τη φήμη της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

Και φυσικά όχι τυχαία καθώς πήρε τη νίκη και μάλιστα σερί δύο φορές, στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης το 1939 και 1940. 

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.

Εκτός από τους θεατές, στους αγώνες του 2020 θα απουσιάζουν και πολλά μέλη των ομάδων, καθώς η FIA έθεσε περιορισμούς στο πόσα άτομα μπορεί να φέρει η κάθε μία στην πίστα.

Πιο ξεκάθαρη μορφή έχει αρχίσει να παίρνει η συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, καθώς το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας ενέκρινε τη σύναψη περαιτέρω συμβολαίων με τους Αμερικανούς.

Μαζί με την ανακοίνωση των μελλοντικών κινήσεών της, η Renault αποκάλυψε επίσημα ότι δε σκοπεύει να αποχωρήσει από τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι πρόκειται να προχωρήσει σε περικοπές οι οποίες θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Όσο και αν ψάξετε κάτι αντίστοιχο δεν θα βρείτε. Το MX-5 είναι μόνο του μια κατηγορία και το αγοράζεις συνειδητά για αυτό που είναι. Μικρό σε χώρους το ιαπωνικό roadster,  αποκλειστικά 2θέσιο, χωρίς πολλές θέσεις μικροαντικειμένων, και με θέση οδήγησης που απέχει ελάχιστα εκ. από την άσφαλτο.

Το 2019 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της Lamborghini Sian FKP 37, ωστόσο τώρα κάνει το δεύτερο ντεμπούτο της.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένας από τους δύο βασικούς υποψήφιους για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ όταν ο Γερμανός οδηγός και η Ferrari ανακοίνωσαν ότι δε θα συνεχίσουν την κοινή πορεία τους μετά το τέλος του 2020, όμως στο Μαρανέλο προτίμησαν να τοποθετήσουν τον Κάρλος Σάινθ δίπλα στο Σαρ

Ήταν που ήταν το κλίμα στραβό στη Williams, οι αγώνες δεν έχουν ξεκινήσει, τα προβλήματα με τους χορηγούς είναι πλέον έντονα καθώς δεν υπάρχει προβολή αφού τα μονοθέσια είναι ακόμα σκεπασμένα, όλα αυτά σε συνδυασμό με τι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών,  η άλλοτε κραταιά ομάδα του Φρανκ

Μετά από πολύμηνη αναμονή το νέο Volkswagen Nivus επιτέλους βγήκε από τα παρασκήνια για την παγκόσμια πρεμιέρα του.