Είστε εδώ

F1

Formula 1: Γκραν Πρι Ιαπωνίας: Ένας αγώνας γεμάτος παράδοξα

του Σωτήριου Χάλλα

Το φετινό Γκραν Πρι της Ιαπωνίας είχε αρκετές ιδιαιτερότητες προτού καν ξεκινήσει, οι οποίες συνεχίστηκαν μέχρι το τέλος του, ή ακόμα και μετά από αυτό.

Φυσικά πριν τον αγώνα είχαμε την απόφαση για μηδενική δραστηριότητα το Σάββατο λόγω του τυφώνα Hagibis, με την τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών να ακυρώνεται εντελώς και τις κατατακτήριες να μεταφέρονται για το πρωινό της Κυριακής.

Λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα για την εκκίνηση του αγώνα είχαμε τον poleman Φέτελ να γλιτώνει στην κόψη του ξυραφιού την ποινή για άκυρη εκκίνηση, όμως δεν κατάφερε να γλιτώσει την προσπέραση από τον Μπότας.

Μόλις στη δεύτερη στροφή Λεκλέρκ και Φερστάπεν συγκρούονται με τον Ολλανδό να βγαίνει εκτός πίστας και να επιστρέφει στις τελευταίες θέσεις και τον Μονεγάσκο να έχει ζημιά στην εμπρός αεροτομή χωρίς όμως να μπαίνει στα pits για αλλαγή. Αντίθετα, κινούνταν σε αρκετά ανταγωνιστικό ρυθμό. Τελικά μπήκε για αλλαγή της εμπρός αεροτομής όμως το γεγονός ότι καθυστέρησε μερικούς γύρους, θα είχε συνέπειες αργότερα. Μέχρι εκείνο το σημείο οι μοναδικές επιπτώσεις από τη μη αλλαγή της εμπρός πτέρυγας ήταν δύο σπασμένοι καθρέφτες από τα θραύσματα που άφηνε πίσω του. Ο ένας ήταν ο δικός του αριστερός και ο άλλος ο δεξής του Χάμιλτον που ακολουθούσε.

Τελικά η Ferrari κάλεσε τον οδηγό της και του άλλαξε την εμπρός πτέρυγα, με τους αγωνοδίκες να ανακοινώνουν ότι το περιστατικό Λεκλέρκ – Φερστάπεν σημειώθηκε αλλά δε θα υπάρξουν περαιτέρω συνέπειες. Ωστόσο, λίγους γύρους αργότερα εμφανίστηκε ενημέρωση ότι τελικά θα ασχοληθούν με το θέμα. Το να αλλάξουν την απόφασή τους οι αγωνοδίκες είναι γεγονός τόσο σπάνιο που προκάλεσε έντονη έκπληξη σε όλους.

Στη συνέχεια όλα φάνηκαν να κυλούν ομαλά όμως τα παράδοξα στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας δεν είχαν τελειώσει. Στη δεύτερη στροφή του 53ου και τελευταίου γύρου ο Πέρεθ προσπάθησε να προσπεράσει τον Γκασλί από την εξωτερική για την όγδοη θέση όμως οι δύο οδηγοί είχαν επαφή και εκείνος της Racing Point βρέθηκε εκτός αγώνα.

Ωστόσο, όταν είδαμε τα τελικά αποτελέσματα ο Μεξικανός εμφανίστηκε να έχει τερματίσει ένατος, στη θέση δηλαδή που είχε όταν πέρασε τη γραμμή τερματισμού για να συμπληρώσει τον 52ο γύρο και να μπει στον 53ο. Αυτό έγινε επειδή στην πραγματικότητα ο αγώνας τελείωσε ένα γύρο νωρίτερα από ότι ήταν προγραμματισμένο.

Το σήμα για την ολοκλήρωση της κάθε περιόδου ενός Γκραν Πρι δεν είναι το ανέμισμα της καρό σημαίας, αλλά η εμφάνιση του ίδιου ασπρόμαυρου μοτίβου στις διάφορες οθόνες και φωτεινές ενδείξεις που βρίσκονται περιμετρικά της αγωνιστικής διαδρομής. Λόγω λάθους του ηλεκτρονικού συστήματος η ένδειξη αυτή άναψε με τη συμπλήρωση του 52ου γύρου, οπότε τα αποτελέσματα κατακυρώθηκαν προτού συμβεί η επαφή Πέρεθ – Γκασλί. Οπότε, ενώ η επαφή έγινε στον τελευταίο γύρο, τεχνικά είχε γίνει μετά τη λήξη του αγώνα. Κατά συνέπεια ο οδηγός της Racing Point κράτησε τους δύο βαθμούς της ένατης θέσης και ο Χούλκενμπεργκ έμεινε στη δέκατη. Μεγάλος χαμένος ήταν ο team mate του Πέρεθ, Λανς Στρολ ο οποίος ενώ μπήκε στη δεκάδα, τελικά αυτό δε μέτρησε στα τελικά αποτελέσματα, οπότε έφυγε χωρίς βαθμό από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Αν και με επεισοδιακό τρόπο, αυτό φάνηκε να είναι το τέλος του αγώνα, όμως υπήρχε ακόμα μία εκκρεμότητα. Νωρίτερα αναφέραμε ότι η καθυστέρηση του Λεκλέρκ να μπει για αλλαγή αεροτομής θα του δημιουργούσε προβλήματα. Μετά τον αγώνα οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν το νεαρό οδηγό με 15 δευτερόλεπτα ποινής, κάτι που είχε συνέπεια να πέσει στην έβδομη θέση (από την έκτη που τερμάτισε) και οι βαθμοί της έκτης να πάνε στον Ρικιάρντο.

Αν θεωρείτε ότι 15 δευτερόλεπτα για μια επαφή στην εκκίνηση είναι πολλά έχετε δίκιο. Στην πραγματικότητα για την επαφή η τιμωρία είναι 5 δευτερόλεπτα και τα υπόλοιπα 10 αφορούν το γεγονός ότι με την καθυστέρηση αλλαγής της εμπρός πτέρυγας, ο Λεκλέρκ έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια των υπόλοιπων οδηγών. Έχουμε, λοιπόν, μία μεγάλη ποινή για ένα περιστατικό το οποίο αρχικά οι αγωνοδίκες είχαν πει ότι δε θα το εξέταζαν καθόλου.

Δεν ξέρουμε πώς γίνεται αλλά μερικές φορές, έχουμε παραπάνω από ένα παράδοξα σε κάποιον αγώνα (όπως φέτος στην Ιαπωνία) και μετά μπορεί να περάσουν πολλά Γκραν Πρι χωρίς να συμβεί κάτι έξω από τα συνηθισμένα.

Μέχρι στιγμής φαίνεται να μην υπάρχουν άλλες εξελίξεις γύρω από τον ιαπωνικό αγώνα αλλά μετά από τα παραπάνω, τίποτα δεν αποκλείεται. Σε κάθε περίπτωση, αν προκύψει κάτι νεότερο, θα είμαστε εδώ για να σας το μεταφέρουμε.

Σχετικά άρθρα

Νέο Opel Corsa

Στο Σπλιτ της Κροατίας ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Opel Corsa.

Μάλιστα οι δημοσιογράφοι του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού AutoBest ήταν οι πρώτοι που οδήγησαν το νέο μικρό γερμανικό μοντέλο.

Porsche 911 Speedster

Η ομορφιά που έχει κάθε Porsche είναι διαχρονική, όμως η πορεία της ανθρώπινης ζωής στο πέρασμα των χρόνων είναι αυτή που απασχόλησε την 911 Speedster στο ταξίδι που πραγματοποίησε στη Σαρδηνία.

EuroNCAP

To 2019 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν τεράστιο ρόλο στην προώθηση μιας είδησης και για το λόγο αυτό εμείς εδώ στο motori ασχολούμαστε ενεργά με το Facebook, το Twitter και το Instagram.

Stephan Papadakis

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι παλαιότερες γενιές των Supra έχτισαν ένα “μύθο” γύρω τους, ήταν το γεγονός ότι είχαν κινητήρες φιλικούς προς τη βελτίωση, δηλαδή ακόμα και με μικρές αλλαγές μπορούσες να δεις αύξηση στην ισχύ, ενώ με πολλές αλλαγές, οι διαθέσιμοι ίπποι ανέβαιναν κατά πολύ.

Cupra Αteca

Πριν από ένα μήνα περίπου η Cupra μας είχε εντυπωσιάσει, καθώς είχε καταφέρει να μεταφέρει το σπορ DNA της στον παριζιάνικο ουρανό.

Maserati

Μετά την πρόσφατη διακοπή παραγωγής των GranTurismo και GranCbrio, η Maserati έδωσε στη δημοσιότητα ένα σύντομο βίντεο, μέσα από το οποίο μας προετοιμάζει για την παρουσίαση ενός νέου σπορ μοντέλου που θα γίνει στη Μόντενα τον Μάιο του 2020.

Hyundai

Το ενδιαφέρον μας αναμένεται να τραβήξει η Hyundai στο επερχόμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες (18-21 Νοεμβρίου), καθώς εκεί θα παρουσιάσει ένα νέο SUV σε πρωτότυπη μορφή.

WRC-Εσαπέκα Λάπι

Με την έξοδο της Citroen Racing από την παγκόσμια σκηνή των ράλι, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Λάπι θα οδηγεί το 2020 για τη Ford M-Sport. Όμως η Ford δεν έχει προϋπολογισμό για αγώνες αλλά μόνο για τεχνολογίες (ηλεκτρικά αυτοκίνητα κλπ).

Οπότε αναμένουμε εξελίξεις επί του θέματος.

WRC 2020-Citroen Racing

Έσκασε η πρώτη βόμβα και η ομάδα της Citroen Racing αποχωρεί το 2020 από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ίσως αυτή η ξαφνική αυτή επιλογή έχει να κάνει με την επιστροφή της Peugeot στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής από το 2022.

Aspark Owl

Η ιαπωνική Aspark παρουσίασε ένα “τέρας” ισχύος με την ονομασία Owl, το οποίο σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία έχει την ταχύτερη επιτάχυνση στον κόσμο και μία από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες.