Είστε εδώ

F1

Formula 1: Γενέθλια 70 χρόνων

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Formula 1 γεννήθηκε από τις στάχτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. 

Μπορεί να τελείωσε το 1945 και να περνούσε στην ιστορία, αλλά τα επακόλουθα ήταν αισθητά σε όλες τις πτυχές της ζωής. Πολλές πόλεις εξακολουθούσαν να βρίσκονται κάτω από συντρίμμια των βομβαρδισμών, ερειπωμένα κτίρια ήταν η μαύρη σκιά στα πρόσωπα των κατοίκων, οικονομία που αναπτυσσόταν πολύ -πολύ αργά, μια κοινωνικά δύσκολη κατάσταση σε όλους τους τομείς. 

Ωστόσο, δεν απουσίαζαν οι φίλοι των αγώνων και υπήρχε η επιθυμία να ξαναρχίσουν καθώς έμοιαζε σαν ένα είδος διαφυγής.  

Ήταν στις 13 Μαΐου 1950, πριν από 70 χρόνια, όταν στην πίστα του Σίλβερστον, οι οργανωτές ένωσαν τις ευθείες που είχαν χρησιμοποιηθεί ως διάδρομοι  απογειώσεων και τις προσγειώσεων των μαχητικών αεροπλάνων της RAF. 

Η Formula 1 έγραφε τα πρώτα της χλμ. σε ένα σπορ που μόλις γεννήθηκε για να φτάσει να γίνει η κορωνίδα του παγκόσμιου motorsport.

Ο Νίνο Φαρίνα με την Alfa Romeo Alfetta 158 ήταν ο νικητής του πρώτου Γκραν Πρι στην ιστορία της Formula 1. 

Ανάμεσα στο πλήθος η πολύ νεαρή Ελισάβετ Β’, πριγκίπισσα και κληρονόμος του θρόνου του πατέρα της, του Βασιλιά Γεωργίου του 6ου.

Ο Φαρίνα στη συνέχεια κατέκτησε τον τίτλο,  γράφοντας έτσι το όνομά του στο πάνθεον, ως ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1. 

Στον πρώτο αγώνα της Formula 1, η Ferrari ήταν απούσα. Εμφανίστηκε στον αγώνα του Μόντε Κάρλο και έγινε συνώνυμη με την ιστορία της Formula 1, καθώς είναι η μοναδική ομάδα που από καταβολής του θεσμού συμμετέχει ανελλιπώς. 

Στο πέρασμα των χρόνων τα μονοθέσια της Formula 1 εξελίχθηκαν, όπως και τα ελαστικά, οι κινητήρες πέρασαν στο πίσω μέρος, υλικά και κατασκευές ακολούθησαν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες για να φτάσουμε στο σήμερα, στο σύστημα προστασία Halo και στα ελαστικά 18 ιντσών που θα τα δούμε από το 2022 στα καινούργια μονοθέσια της Formula 1, βάση των νέων κανονισμών. 

Δείτε λοιπόν την εξέλιξη των μονοθεσίων της Formula 1, μέσα από μια σειρά ανέκδοτων φωτογραφιών. 

Σχετικά άρθρα

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.

Εκτός από τους θεατές, στους αγώνες του 2020 θα απουσιάζουν και πολλά μέλη των ομάδων, καθώς η FIA έθεσε περιορισμούς στο πόσα άτομα μπορεί να φέρει η κάθε μία στην πίστα.

Πιο ξεκάθαρη μορφή έχει αρχίσει να παίρνει η συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, καθώς το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας ενέκρινε τη σύναψη περαιτέρω συμβολαίων με τους Αμερικανούς.

Μαζί με την ανακοίνωση των μελλοντικών κινήσεών της, η Renault αποκάλυψε επίσημα ότι δε σκοπεύει να αποχωρήσει από τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι πρόκειται να προχωρήσει σε περικοπές οι οποίες θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Όσο και αν ψάξετε κάτι αντίστοιχο δεν θα βρείτε. Το MX-5 είναι μόνο του μια κατηγορία και το αγοράζεις συνειδητά για αυτό που είναι. Μικρό σε χώρους το ιαπωνικό roadster,  αποκλειστικά 2θέσιο, χωρίς πολλές θέσεις μικροαντικειμένων, και με θέση οδήγησης που απέχει ελάχιστα εκ. από την άσφαλτο.

Το 2019 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της Lamborghini Sian FKP 37, ωστόσο τώρα κάνει το δεύτερο ντεμπούτο της.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένας από τους δύο βασικούς υποψήφιους για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ όταν ο Γερμανός οδηγός και η Ferrari ανακοίνωσαν ότι δε θα συνεχίσουν την κοινή πορεία τους μετά το τέλος του 2020, όμως στο Μαρανέλο προτίμησαν να τοποθετήσουν τον Κάρλος Σάινθ δίπλα στο Σαρ

Ήταν που ήταν το κλίμα στραβό στη Williams, οι αγώνες δεν έχουν ξεκινήσει, τα προβλήματα με τους χορηγούς είναι πλέον έντονα καθώς δεν υπάρχει προβολή αφού τα μονοθέσια είναι ακόμα σκεπασμένα, όλα αυτά σε συνδυασμό με τι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών,  η άλλοτε κραταιά ομάδα του Φρανκ

Μετά από πολύμηνη αναμονή το νέο Volkswagen Nivus επιτέλους βγήκε από τα παρασκήνια για την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Αν και η Lancia δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια μόνο στην Ιταλία, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό μόνο ένα μοντέλο, την Ypsilon, οι πωλήσεις της είναι σημαντικά καλύτερες του αναμενόμενου, με αποτέλεσμα το μικρό μοντέλο να δέχεται συνεχώς βελτιώσεις.