Είστε εδώ

Ενέργεια

Προς πώληση το 20% : Αποχωρούν οι Νορβηγοί από τον ΤΑΡ

Aποχωρεί η  νορβηγική εταιρία Statoil από τον αγωγό  αερίου Transadriatic Pipeline,  TAP, καθώς σκοπεύει να πουλήσει το μερίδιο 20% που κατέχει, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της SOCAR, της κρατικής εταιρία αερίου του Αζερμπαϊτζάν, σύμφωνα με  το πρακτορείο Reuters. 

O αγωγός ΤΑΡ, ο οποίος θα ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα, θα περνά στην Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία, σχεδιάζεται για τη μεταφορά του αερίου του Αζερμπαϊτζάν και της Κασπίας στην Ευρώπη.  

“H Statoil αποφάσισε να αποσυρθεί ολοκληρωτικά από το πρότζεκτ ΤΑΡ και υπάρχει μία εταιρία που είναι έτοιμη να αγοράσει το μερίδιό της” δήλωσε ο Rovnag Abdullayev, σε τηλεοπτικό δίκτυο του Αζερμπαϊτζάν. “Αρκετές εταιρίες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να αγοράσουν το μερίδιο του νορβηγικού ομίλου και θα ήταν καλύτερο το 20%  να το αγοράσουν πολλές εταιρίες” πρόσθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρίας δικτύων Snam είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για την εξαγορά του  20% στον TAP.  

H Statoil  απέφυγε να σχολιάσει τις δηλώσεις του προέδρου της Socar. Ομως ο νορβηγικός όμιλος έχει ήδη πουλήσει τις μετοχές που κατείχε στο κοίτασμα αερίου Σαχ Ντενίζ, καθώς και στον Αγωγό του Νοτίου Καυκάσου (SCP) στις εταιρίες  Socar, ΒΡ και τη μαλαισιανή  Petronas.

O αγωγός ΤΑΡ είναι μέρος ενός ευρύτερου πρότζκετ για την μεταφορά 16 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως από το υπό ανάπτυξη κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη. Ο ΤΑΡ, μήκους 870 χλμ θα συνδέεται στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα,  με  τον υπό κατασκευή αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP).

Επίσημες εκτιμήσεις  για την αξία του 20% των μετοχών του ΤΑΡ δεν έχουν δοθεί, αλλά ανεπισήμως το τίμημα για το εν λόγω πακέτο τοποθετείται κοντά στα 400 εκατ. ευρώ.  

Μέτοχοι του ΤΑΡ σήμερα είναι η BP με 20%, η SOCAR με 20%, η  Statoil με 20%, η βελγική Fluxys με 19%, η ισπανική Enagas με 16%  και η ελβετική Axpo με 5%. 

Ο νέος υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Πάνος Σκουρλέτης δεν έχει ακόμα δώσει το στίγμα ων προθέσεών του για τον αγωγό, αλλά ο προκάτοχός του Παναγιώτης Λαφαζάνης, παρότι είχε διακηρύξει τη στήριξή του στο έργο, επέμενε σε όλο το διάστημα της θητείας του  στο υπουργείο, να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της εταιρίας του ΤΑΡ. Οπως επανέλαβε μάλιστα τη Δευτέρα κατά την τελετή παράδοσης- παραλαβής του υπουργείου, οι διαπραγματεύσεις αυτές αφορούν τέσσερα βασικά θέματα: Tις αποζημιώσεις των αγροτών  για τα εδάφη  απ' όπου θα διέρχεται ο αγωγός, τον ανασχεδιασμό της όδευσης σε ορισμένα σημεία με βάση τα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής, τα αντισταθμιστικά οφέλη και τον τρόπο φορολόγησης των κερδών. 

Ας σημειωθεί ότι η συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο για τον ΤΑΡ είχε υπογραφεί πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου. Η κατασκευή του αγωγού πρόκειται να ξεκινήσει το 2016 με στόχο ολοκλήρωσης το 2020, οπότε και θα αρχίσει η εμπορική λειτουργία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

περισσότερα:

http://www.businessenergy.gr/articlenews/4462/προς-πώληση-το-20-αποχωρούν-οι-νορβηγοί-από-τον-ταρ

Σχετικά άρθρα

Αudi-Porsche

Το ταξίδι του πλοίου “Grande America” , τύπου cargo κατασκευής 1997, δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του καθώς βυθίστηκε κοντά στις γαλλικές ακτές λόγω πυρκαγιάς.

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli.