Είστε εδώ

Ενέργεια

ΔΕΔΔΗΕ: Το μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

του Σωτήριου Χάλλα

Τα επόμενα 10 χρόνια ο ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει ότι στους ελληνικούς δρόμους θα κυκλοφορούν 350.000 ηλεκτρικά οχήματα, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από τις μετακινήσεις, όμως το ερώτημα που προκύπτει είναι αν το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας επαρκεί για να καλύψει την επιπλέον ζήτηση που θα δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στο πλαίσιο εκδήλωσης της εταιρείας με τίτλο “Η ηλεκτροκίνηση και ο ρόλος του ηλεκτρικού δικτύου στην προώθησή της”, το δίκτυο δε θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα αφού η αύξηση στην κατανάλωση θα είναι μόλις 4%. Συγκεκριμένα, υπολογίστηκε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται 1.75 TWh (τεραβατώρες) κάθε χρόνο, όταν οι ετήσιες ανάγκες της χώρας είναι 45 TWh.

Επιπλέον, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη προμηθευτεί 200.000 έξυπνους μετρητές, ώστε να δώσει τη δυνατότητα να γίνεται η φόρτιση των οχημάτων τις ώρες που η κατανάλωση είναι μειωμένη, κυρίως το βράδυ που υπάρχει περίσσεια ενέργειας.

Με αυτόν τον τρόπο και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σταδιακά θα υλοποιούνται οι στόχοι του ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα), στους οποίους περιλαμβάνεται η μείωση της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε εθνικό επίπεδο, ο διαχειριστής του δικτύου θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση θα έχει μηδενικές επιπτώσεις στο δίκτυο. Μάλιστα, αν η φόρτιση από την πλειοψηφία των οδηγών γίνεται το βράδυ, αυτό θα βοηθήσει να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά του αφού σήμερα εκείνες τις ώρες κάποια ποσότητα ενέργειας “πηγαίνει χαμένη”.

Εκτός των παραπάνω, στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε αναφορά για τον αριθμό των φορτιστών που πρέπει να υπάρχουν ώστε να μπορεί ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος να καλύπτεται επαρκώς. Το πιθανότερο σενάριο κάνει λόγο για 1448 φορτιστές στον αστικό ιστό και 296 έως 340 ταχυφορτιστές στους αυτοκινητόδρομους.

Βασικό ζητούμενο του ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι θέλει όλοι οι νέοι σταθμοί φόρτισης να δηλώνονται, ώστε να επεμβαίνει στο δίκτυο ανάλογα με τις ανάγκες. Ωστόσο, μέχρι σήμερα αυτό δε συμβαίνει,  με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου χρειάζεται να δημιουργηθεί νέα παροχή.

Την εκδήλωση προλόγισε η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία είπε ότι ο τομέας του αυτοκινήτου σταδιακά θα έρχεται ολοένα και πιο κοντά με εκείνον της ενέργειας, αφού κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με εταιρείες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος ώστε να δημιουργήσουν πιο ελκυστικά πακέτα. Επιπλέον, τόνισε την είσοδο εταιρειών πετρελαιοειδών στο χώρο του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ δεν παρέλειψε και η ίδια να αναφερθεί στην επάρκεια του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ.

Σχετικά άρθρα

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota βλέπει ότι τα επόμενα χρόνια ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της θα αυξήσει τις ανάγκες για παραγωγή μπαταριών.

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.

Το 2019 μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ο Ματία Μπινότο, επικεφαλής της Ferrari, δήλωνε αισιόδοξος όμως φέτος ο Ιταλός εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ταχύτητα της SF1000 σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.

Σχεδόν ίσο χρόνο αναμονής με το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάφερε να πετύχει η Porsche για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα όταν πρέπει να φορτίσουν.

Το ματ χρώμα κάποτε ήταν πολύ της μόδας. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι ιδιοκτήτες που κάλυπταν με ματ μεμβράνες όλο το αμάξωμα. Όμως το γκρι ματ της Mercedes που διακρίνεται στις φωτογραφίες είναι εργοστασιακό χρώμα.

Με καθυστέρηση ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες που προτείνει το κάθε σωματείο για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ διάρκειας 9 μηνών μέχρι της επόμενες εκλογές της ομοσπονδονδίας.

Με τις χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης να έχουν ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο έχουν εξελιχθεί τα μονοθέσια στους 12 μήνες που μεσολάβησαν.

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.