Είστε εδώ

Classic Cars

Volvo PV36: Το αμερικάνικο ντιζάιν και ο σημαντικός ιδιοκτήτης

του Γιώργου Ψαρρά

Όχι, η Volvo δεν ανακάλυψε κάποια χρονομηχανή, με την οποία επέστρεψε στο 1935 και έφερε στο σήμερα το συγκεκριμένο PV36.

Όντως μοιάζει λες και κύλισε χτες από τη γραμμή παραγωγής, αλλά η άριστη κατάσταση του είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης φροντίδας. Η σουηδική εταιρεία συμπεριφέρεται πολύ τρυφερά στο εν λόγω PV36 με αριθμό πλαισίου 85, καθώς έχει ιστορική σημασία για την ίδια.

Ένας από τους λόγους είναι ότι άνηκε σε ένα από τους ιδρυτές της Volvo, το μηχανικό Γκούσταβ Λάρσον, ενώ είναι ένα από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν. Εδώ «κολλάει» να διηγηθούμε και μια σύντομη, αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία για τη γέννησης της Volvo.

Το μακρινό 1924 κατά τη διάρκεια ενός δείπνου ο Λάρσον και οικονομολόγος-Διευθυντής Πωλήσεων της SKF, Άσσαρ Γκάμπριελσον, τσούγκρισαν τα ποτήρια τους και συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1935 η Volvo AB εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία.

Ας επανέλθουμε όμως στο PV36, το οποίο ο Λάρσον είχε στην κατοχή για μόνο τρία χρόνια όπως ακριβώς το βλέπετε στις φωτογραφίες, με μόνη εξαίρεση τη διαφορετική του απόχρωση. Ακόμα και σήμερα το οδόμετρο του ομολογεί ότι έχει διανύσει λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με την ηλικία του.

Το 1933 ο μηχανικός και σχεδιαστής Ίβαρ ΄Ορνμπεργκ ανέλαβε καθήκοντα στη Volvo, έχοντας προϋπηρεσία στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.  Μέσα από το PV36 έφερε το “Streamline Moderne” στη Volvo. Πρόκειται για μια από τις πιο διακεκριμένες σχεδιαστικές τάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές της δεκαετίας του ΄30. Κτίρια, τρένα, πλοία, ακόμη και οικιακές συσκευές, όπως οι τοστιέρες και τα σίδερα ατμού, σχεδιάζονταν σε αυτό στυλ, μία από τις τελευταίες τάσεις της Αρ Ντεκό που περιγράφεται ως «Αρ Ντεκό σε κίνηση» λόγω των αεροδυναμικών στοιχείων που τη χαρακτήριζαν.

Το PV36 πήρε το προσωνύμιο "Carioca" που πιθανότατα παρέπεμπε στο δημοφιλή λατινοαμερικανικό χορό εκείνης της εποχής, αλλά και λόγω των εξαγωγών του στη βραζιλιάνικη αγορά. Συνολικά μόνο 500 PV36 κατασκευάστηκαν από το 1935 μέχρι το 1938.

Η επανεμφάνιση του συλλεκτικού PV36 θα γίνει στην Έκθεση Ιστορικών Οχημάτων “Techno Classica 2019” που θα πραγματοποιηθεί στο Έσσεν της Γερμανίας, ενώ το «παρών» θα δώσουν επίσης τα Volvo PV4, Amazon, 164, 240 Turbo και 850 T-5R.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.