Είστε εδώ

Classic Cars

Volkswagen Type 3 Fastback: Όπως ήταν το 1967

του Γιώργου Ψαρρά

Υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν ανήκουν απλά σε κάποια οικογένεια, αλλά αποτελούν μέλη της, καθώς οι γονείς και τα παιδιά έχουν δεθεί συναισθηματικά μαζί τους.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αυτό το Volkswagen Type 3 Fastback, το οποίο αγόρασε ο πατέρας του Λιν Φένιν το 1967 στην τιμή των 2.200 δολαρίων, πουλώντας ένα Beetle του 1965 που είχε μέχρι τότε στην κατοχή του.

Ο Φένιν θυμάται με νοσταλγία ότι όταν ήταν παιδί αναλάμβανε κάθε Κυριακή πριν την εκκλησία να πλύνει το Type 3 Fastback. Μετά από οχτώ χρόνια όμως ο πατέρας του Φένιν πούλησε το αγαπημένο του Type 3 Fastback, σε έναν αγρότη της περιοχής, ο οποίος το δώρισε στο γιο του για να πηγαινοέρχεται στο σχολείο.

Όταν αυτός αποφοίτησε από το γυμνάσιο, το Type 3 Fastback χρησιμοποιήθηκε για αρκετά χρόνια ως αγροτικό όχημα, ενώ έπειτα ακινητοποιήθηκε για περίπου δύο δεκαετίες.

Ο Φένιν στο διάστημα αυτό σπούδασε ηλεκτρολόγος κατασκευών και έπιασε δουλειά σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων. Πότε του όμως δε ξέχασε το Type 3 Fastback του πατέρα του και πάντα ήθελα να το προσθέσει στη συλλογή των δυο ιστορικών οχημάτων που είχε αποκτήσει, ανάμεσα στα οποία βρίσκονταν και ένα Beetle του 1963.

Επικοινώνησε όλα αυτά τα χρόνια αρκετές φορές με τον ιδιοκτήτη του Type 3 Fastback, αλλά κάθε φορά του απαντούσε αρνητικά στην πρόθεση του να το αγοράσει. Τελικά το 2013 κατάφερε να τον πείσει, αλλά και να χαμηλώσει αρκετά την τιμή μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις.

Τα σημάδια από το πέρασμα του χρόνου και της εγκατάλειψης όμως στο Type 3 Fastback ήταν κάτι παραπάνω από ορατά. Οι πόρτες και το εμπρός τμήμα είχαν σοβαρά χτυπήματα, ο κινητήρας είχε υποστεί σοβαρές ζημιές καθώς είχαν κάνει φωλιά ποντίκια με αποτέλεσμα να προκληθεί πυρκαγιά που έβλαψε την κυλινδροκεφαλή.

Ο Φένιν ρίχτηκε στις εργασίες αναστήλωσης του Type 3 Fastback, ενώ δαπάνησε για το σκοπό αυτό σχεδόν 40.000 δολάρια. Για να συγκεντρώσει αυτό το ποσό δούλεψε υπερωρίες ακόμα στις διακοπές, ενώ τα Σαββατοκύριακα αφιέρωνε ακόμα και δώδεκα ώρες στις επισκευές.

Αντικατέστησε τον κινητήρα, άλλαξε το χρώμα του αμαξώματος από μπλε σε κόκκινο, απομάκρυνε τα σκουριασμένα τμήματα, ενώ το έργο του ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2018. Σίγουρα η συγκίνηση του 83χρονου πλέον πατέρα του ήταν μεγάλη όταν είδε αναγεννημένο από τα χέρα το γιού του το Type 3 Fastback....

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Αυτή την περίοδο λόγω κορωνοϊού, το WRC βρίσκεται σε «διακοπές» και όλοι αναμένουν την περίοδο που ο θανατηφόρος ιός θα αποτελέσει παρελθόν. Πως περνάνε λοιπόν οι αστέρες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.

Τον Ζακ Λαφίτ, τον κοντόσωμο Γάλλο πιλότο με τις 6 νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, που οδήγησε για τις ομάδες Iso, Ligier, Williams, από το 1974 έως το 1986,τον θυμάστε;

Αυτή η λευκή 911 Carrera S του 2008 είναι μοναδική. Δεν υπάρχει άλλη σαν αυτή. Ο λόγος είναι ότι μπροστά υπάρχει ένα μόνο κάθισμα, και αυτό στο κέντρο. 

Σειρά στο αφιέρωμα της Hyundai Motorsport, έχουν οι συνοδηγοί. Ο Γκιλσούλ για τον Νεβίλ, ο Ντελ Μπάριο για τον Σόρδο, ο Γιέγκερ για τον Μίκελσεν, ο Ελενά για τον Λεμπ. 

Η εταιρία Ready to Rock Vehicles (RTRV), γιορτάζει τα 10 χρόνια εξέλιξης σε μοντέλα της Ford, και για το λόγο αυτό 10 ειδικές αριθμημένες εκδόσεις, “10th Anniversary Mustang RTR”, μια για κάθε χρόνο, περιμένουν όσους θέλουν να οδηγούν ένα ξεχωριστό Mustang.

Το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης για το 2020 δεν έμελλε να γίνει, καθώς η εξάπλωση του κορωνοϊού ανάγκασε τους διοργανωτές να το ακυρώσουν, όμως η Volkswagen δε θέλησε να πάει χαμένη η δουλειά που είχε κάνει για το στήσιμο του περιπτέρου της.

Σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα το πρώτο Σαββατοκύριακο του Απριλίου ήταν προγραμματισμένο το Γκραν Πρι του Βιετνάμ, στο Ανόι. 

Παρακολουθήσαμε τηλεφωνική συνδιάσκεψη του Μάλκολμ Γουίλσον με τον Σιμόνε Καμπεντέλι, του οδηγού που οδηγεί εργοστασιακό Ford Fiesta R5 στο ιταλικό πρωτάθλημα. 
Ήταν μια φοβερή συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, αλλά θα σταθούμε σε μια ερώτηση ιδιαίτερα έξυπνη. 

Οι Λεκλέρκ, Άλμπον, Ράσελ, Νόρις και Λατίφι ήταν γνωστό ότι θα συμμετάσχουν στον δεύτερο εικονικό αγώνα που διοργανώνει η Formula 1, όμως τώρα στους παραπάνω προστίθενται ο Τζιοβινάτσι και ο Τζένσον Μπάτον.

Μετά από το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, την έκθεση της Νέας Υόρκης, το φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood και άλλες αυτοκινητιστικές εκδηλώσεις που έχουν ακυρωθεί ή αναβληθεί, στο δρόμο της αναβολής κινήθηκε και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, η οποία επρόκειτο να ανοίξει τις πύλες της το διάσ