Είστε εδώ

Classic Cars

Type 64: Η παλαιότερη και σημαντικότερη Porsche στην ιστορία

του Σωτήριου Χάλλα

Πολλές είναι εκείνες οι Porsche που θα μπορούσαν να εξάψουν έναν συλλέκτη σπάνιων αυτοκινήτων όμως καμία δεν μπορεί να το κάνει όπως η Type 64 του 1939 καθώς είναι το σημαντικότερο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η εταιρεία.

Επιπλέον, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποτελούσε προσωπικό μεταφορικό μέσο τόσο του Φέρντιναντ Πόρσε, ιδρυτή της εταιρείας, όσο και του γιου του Φέρι Πόρσε.

Ο Φέρντιναντ Πόρσε είναι ο σχεδιαστής του VW Beetle, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του προπολεμικά ως KdF-Wagen. Χρησιμοποιώντας τμήματα από τα KdF-Wagen έχτισε το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομά του, την Type 64. Αφορμή αποτέλεσε ο αγώνας που είχε προγραμματιστεί να γίνει τον Σεπτέμβριο του 1939 με αφετηρία το Βερολίνο και τερματισμό στη Ρώμη, ο οποίος τελικά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της κήρυξης του πολέμου.

Λίγο καιρό πριν η VW είχε αναθέσει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν τρία αντίτυπα του KdF-Wagen για αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Αυτά τα τρία αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν από την Reutter Works, απέναντι από το εργοστάσιο του Zuffenhausen.

Η Type 64 μπορεί να χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και ανάρτηση με το Beetle όμως κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Το σασί και το αμάξωμα είναι από αλουμίνιο για την κατεργασία του οποίου έχουν χρησιμοποιηθεί ανάλογες τεχνολογίες με εκείνες που εφαρμόζονταν στα αεροπλάνα της εποχής, ενώ η απόδοση του κινητήρα έχει αυξηθεί από τους 29.5 ίππους στους 32.

Όταν το πρώτο από τα τρία αυτοκίνητα ολοκληρώθηκε, ξεκίνησε ο πόλεμος και έγινε ιδιοκτησία του Γερμανικού Εργατικού Μετώπου. Ωστόσο, ο Φέρι Πόρσε δεν απογοητεύτηκε και ξεκίνησε τη δημιουργία δύο νέων Type 64 τις οποίες θα χρησιμοποιούσε ως αυτοκίνητα δοκιμών. Πρακτικά η Type 64 είναι ο κρίκος που ενώνει το Beetle και την 356, το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο της Porsche.

Τελικά, η πρώτη Type 64 δεν πήγε χαμένη αλλά βρέθηκε και πάλι στα χέρια της οικογένειας όταν ενεπλάκη σε ατύχημα την ώρα που πίσω από το τιμόνι της βρισκόταν ο διευθύνων σύμβουλος της VW. Το μοντέλο επιδιορθώθηκε πλήρως και αποτελούσε το προσωπικό μεταφορικό μέσο για τους Πόρσε, πατέρα και γιο. Μάλιστα, τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη Porsche στο καπό τα έχει τοποθετήσει ο ίδιος ο Φέρι Πόρσε, όταν έπρεπε να πάρει έγκριση το αυτοκίνητο για να μπει στην Αυστρία.

Το 1947 το αυτοκίνητο “φρεσκαρίστηκε” από έναν άγνωστο, τότε, σχεδιαστή που άκουγε στο όνομα Μπατίστα Φαρίνα, ιδρυτή του γνωστού οίκου σχεδίασης Pininfarina και ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε μαζί με τη νέα 356.

Αυτό το μοντέλο είναι και το μόνο από τα τρία που επιβίωσαν από τον πόλεμο.

Πλέον, η πιο ιστορική Porsche στην ιστορία της μάρκας βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στις 15 Αυγούστου, στο Μοντερέι της Καλιφόρνια και αναμένεται να "πιάσει" πολλά εκατομμύρια. Άλλωστε, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πραγματικά μοναδικό, το οποίο αποτελεί την απαρχή μιας ολόκληρης αυτοκρατορίας.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Στο ράλι Πορτογαλίας είναι η επόμενη συμμετοχή των Λέμπ-Ελενά. Αυτό λίγο πολύ ήταν αναμενόμενο. Το γιατί; Στις επόμενες γραμμές.

Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας

Η εταιρία V Team Project του Στέλιου Φάκαλη διοργάνωσε 3ήμερο δοκιμών για τον Νικολάι Γκριάζιν στην περιοχή της Κόστα Σμεράλντα (Σαρδηνία), που να ταιριάζουν και με τα χώματα του ράλι Πορτογαλίας.

Νέο Skoda Scala

Διαθέσιμο είναι πλέον στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Scala, το οποίο προσφέρεται με μια άκρως δελεαστική αρχική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.

Renault

Κόντρα σε όσους υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου τείνουν προς εξαφάνιση η Renault εμπλουτίζει τη σχετική γκάμα του Megane.

Cupra

Για πρώτη φορά είδαμε από κοντά το νέο Formentor στο Σαλόνι της Γενεύης, ενώ η Cupra ξεκίνησε από ένα μαγικό μέρος να οραματίζεται τη δημιουργία του.

Ηλεκτρικά πατίνια

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters) τόσο σε δρόμους όσο και σε ποδηλατόδρομους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη δραστηριοποίηση εταιρειών που σχετίζονται μόνο με αυτό το αντικείμενο αλλά και αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο χώρο.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo έχει πολύ μακρά ιστορία στον αγώνα Mille Miglia που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιταλία και στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης παρουσίασε μία ολόχρυση έκδοση της Giulia.

Νίκι Λάουντα

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Mercedes X-Class

Στο στοιχείο της κυριολεκτικά βρίσκεται η Mercedes X-Class με τη νέα της έκδοση ονόματι Element, καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει, όπως έκανε και από την εμφάνιση της εισάγοντας την κατηγορία των premium pickup.

ΒΜW i8

Το αμάξωμα της BMW i8 είναι σίγουρα από τα πιο φουτουριστικά που έχει δημιουργήσει η βαυαρική εταιρεία, ενώ μοιάζει να το έχει σμιλεύσει κάποιος επιδέξιος γλύπτης με αρκετή φαντασία.