Είστε εδώ

Classic Cars

Type 64: Η παλαιότερη και σημαντικότερη Porsche στην ιστορία

του Σωτήριου Χάλλα

Πολλές είναι εκείνες οι Porsche που θα μπορούσαν να εξάψουν έναν συλλέκτη σπάνιων αυτοκινήτων όμως καμία δεν μπορεί να το κάνει όπως η Type 64 του 1939 καθώς είναι το σημαντικότερο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η εταιρεία.

Επιπλέον, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποτελούσε προσωπικό μεταφορικό μέσο τόσο του Φέρντιναντ Πόρσε, ιδρυτή της εταιρείας, όσο και του γιου του Φέρι Πόρσε.

Ο Φέρντιναντ Πόρσε είναι ο σχεδιαστής του VW Beetle, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του προπολεμικά ως KdF-Wagen. Χρησιμοποιώντας τμήματα από τα KdF-Wagen έχτισε το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομά του, την Type 64. Αφορμή αποτέλεσε ο αγώνας που είχε προγραμματιστεί να γίνει τον Σεπτέμβριο του 1939 με αφετηρία το Βερολίνο και τερματισμό στη Ρώμη, ο οποίος τελικά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της κήρυξης του πολέμου.

Λίγο καιρό πριν η VW είχε αναθέσει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν τρία αντίτυπα του KdF-Wagen για αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Αυτά τα τρία αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν από την Reutter Works, απέναντι από το εργοστάσιο του Zuffenhausen.

Η Type 64 μπορεί να χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και ανάρτηση με το Beetle όμως κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Το σασί και το αμάξωμα είναι από αλουμίνιο για την κατεργασία του οποίου έχουν χρησιμοποιηθεί ανάλογες τεχνολογίες με εκείνες που εφαρμόζονταν στα αεροπλάνα της εποχής, ενώ η απόδοση του κινητήρα έχει αυξηθεί από τους 29.5 ίππους στους 32.

Όταν το πρώτο από τα τρία αυτοκίνητα ολοκληρώθηκε, ξεκίνησε ο πόλεμος και έγινε ιδιοκτησία του Γερμανικού Εργατικού Μετώπου. Ωστόσο, ο Φέρι Πόρσε δεν απογοητεύτηκε και ξεκίνησε τη δημιουργία δύο νέων Type 64 τις οποίες θα χρησιμοποιούσε ως αυτοκίνητα δοκιμών. Πρακτικά η Type 64 είναι ο κρίκος που ενώνει το Beetle και την 356, το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο της Porsche.

Τελικά, η πρώτη Type 64 δεν πήγε χαμένη αλλά βρέθηκε και πάλι στα χέρια της οικογένειας όταν ενεπλάκη σε ατύχημα την ώρα που πίσω από το τιμόνι της βρισκόταν ο διευθύνων σύμβουλος της VW. Το μοντέλο επιδιορθώθηκε πλήρως και αποτελούσε το προσωπικό μεταφορικό μέσο για τους Πόρσε, πατέρα και γιο. Μάλιστα, τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη Porsche στο καπό τα έχει τοποθετήσει ο ίδιος ο Φέρι Πόρσε, όταν έπρεπε να πάρει έγκριση το αυτοκίνητο για να μπει στην Αυστρία.

Το 1947 το αυτοκίνητο “φρεσκαρίστηκε” από έναν άγνωστο, τότε, σχεδιαστή που άκουγε στο όνομα Μπατίστα Φαρίνα, ιδρυτή του γνωστού οίκου σχεδίασης Pininfarina και ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε μαζί με τη νέα 356.

Αυτό το μοντέλο είναι και το μόνο από τα τρία που επιβίωσαν από τον πόλεμο.

Πλέον, η πιο ιστορική Porsche στην ιστορία της μάρκας βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στις 15 Αυγούστου, στο Μοντερέι της Καλιφόρνια και αναμένεται να "πιάσει" πολλά εκατομμύρια. Άλλωστε, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πραγματικά μοναδικό, το οποίο αποτελεί την απαρχή μιας ολόκληρης αυτοκρατορίας.

Σχετικά άρθρα

Ο Τζίτζι Βιλορέζι πριν από 80 χρόνια (1940) οδηγώντας τη Maserati Tipo 4CL κατακτούσε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη νίκη (τέταρτη στη σειρά για τη Maserati)  στον πιο παλιό αγώνα της Ιταλίας, το Τarga Florio στους δρόμους της Σικελίας.

Στην τελική ευθεία για το πράσινο φως βρίσκονται οι αγώνες στη χώρα μας υπό την νέα ΟΜΑΕ.

Τι αλλάζει και τι ισχύει από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου σε ο,τι αφορά τις άδειες διεξαγωγής αγώνων σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΓΓΑ.    

Η πανδημία φρέναρε και ακύρωσε τους όποιους προγραμματισμούς για αποδράσεις εκτός συνόρων.

Η ζωή όμως επιστρέφει σιγά-σιγά στην κανονικότητα.

Το 1964 στους κινηματογράφους προβάλλονταν η ταινία “Goldfinger” με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι.

Αναλυτικά η νέα ανακοίνωση του ΣΟΑΑ για τους αγώνες στη χώρα μας: 

Ένστολη καριέρα κάνει πλέον το Skoda Kodiaq, καθώς πέρασε τις «εξετάσεις» και μπήκε σε σώμα ασφαλείας.

Σύμφωνα λοιπόν με την τσέχικη εταιρεία συνολικά το 30 Kodiaq υπηρετούν πλέον στην Πυροσβεστική και Διασωστική Υπηρεσία του Δυτικού Σάσσεξ στη Βρετανία.

Η κατακόκκινη Ferrari SF71H με τον αριθμό 7 κοσμεί πλέον την ιδιωτική συλλογή του Κίμι Ραϊκόνεν. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει την αναθεώρηση προϋπάρχουσας αεροπορικής οδηγίας (notam) με την οποία επιτρέπονται οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ),  προσθέτοντας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Εδώ και πολύ καιρό ακούγεται έντονα ότι το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2020 θα ξεκινήσει από την Αυστρία, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στην πίστα του Σπίλμπεργκ.