Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.
Για τη Skoda το Felicia έχει ιστορική σημασία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας που κατασκευάστηκε μετά την ένταξη της κάτω από την «ομπρέλα» του Ομίλου Volkswagen.
Ας κάνουμε λοιπόν ένα σύντομο ταξίδι πίσω στο χρόνο, ώστε να θυμηθούμε την πορεία του Felicia. Το ημερολόγιο δείχνει 5 Σεπτεμβρίου του 1994 και πενήντα προ-παραγωγής Felicia κυλούν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Skoda που βρίσκεται στο Βριχαμπί. Στόχος ήταν να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία των επερχόμενων μοντέλων παραγωγής.
Δώδεκα μέρες μετά και συγκεκριμένα στις 10:20 το πρωί το Felicia ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ. H Skoda στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους παρουσίασε στο κοινό τρία Felicia βαμμένα στα χρώματα που έχει η σημαία της Τσεχίας. Συμβολικά ο τότε δήμαρχος της Πράγας τα «βάπτισε» στην αψιδωτή Γέφυρα του Καρόλου χρησιμοποιώντας νερό από τον ποταμό Μολδάβα.
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι το όνομα Felicia παραπέμπει στο εμβληματικό convertible μοντέλο της Skoda που έγινε γνωστό στα τέλη της δεκαετίας του ΄50 προς τις αρχές της δεκαετίας του ΄60. Παράλληλα όμως προέρχεται και από τη λατινική λέξη για την τύχη, Felicitas. Σε σύγκριση με τον πρόγονο του, το Favorit, το hatchback Felicia ήταν 40 χλστ. μακρύτερο και 15 χλστ. φαρδύτερο, ενώ ο χώρος αποσκευών του είχε αυξηθεί κατά 21 λίτρα.
Αρχικά κάτω από το εμπρός καπό του Felicia τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.289 κ.εκ. απόδοσης 54 ή 68 ίππων. Στη γκάμα κινητήρων του το 1995 προστέθηκε ένας βενζίνης 1.6 λίτρων και ένας πετρελαίου 1.9 λίτρων με ισχύ 75 και 64 ίππους αντίστοιχα.
Πέρα από hatchback αμάξωμα απέκτησε το πρακτικότερο Combi αμάξωμα, ενώ για επαγγελματική χρήση ήταν κατάλληλα τα Felicia Vanplus και Pickup, καθώς και το Fun 2+2 θέσεων με καρότσα.
Για τα εκατοστά γενέθλια της Skoda το 1995 δημιουργήθηκε το πιο πολυτελές Felicia Laurin&Klement και το 1996 το Felicia Atlanta για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα. Από το 1994 έως το 2000 συνολικά 1.401.489 Felicia είχαν κατασκευαστεί από τη Skoda, ενώ το 1999 διάδοχος του χρίστηκε η Fabia.