Είστε εδώ

Classic Cars

Skoda Felicia: Μια φορά και έναν καιρό πριν 25 χρόνια…

του Γιώργου Ψαρρά

Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.

Για τη Skoda το Felicia έχει ιστορική σημασία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο  της τσέχικης εταιρείας που κατασκευάστηκε μετά την ένταξη της κάτω από την «ομπρέλα» του Ομίλου Volkswagen.

Ας κάνουμε λοιπόν ένα σύντομο ταξίδι πίσω στο χρόνο, ώστε να θυμηθούμε την πορεία του Felicia. Το ημερολόγιο δείχνει 5 Σεπτεμβρίου του 1994 και πενήντα προ-παραγωγής Felicia κυλούν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Skoda που βρίσκεται στο Βριχαμπί. Στόχος ήταν να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία των επερχόμενων μοντέλων παραγωγής.

Δώδεκα μέρες μετά και συγκεκριμένα στις 10:20 το πρωί το Felicia ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ. H Skoda στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους παρουσίασε στο κοινό τρία Felicia βαμμένα στα χρώματα που έχει η σημαία της Τσεχίας. Συμβολικά ο τότε δήμαρχος της Πράγας τα «βάπτισε» στην αψιδωτή Γέφυρα του Καρόλου χρησιμοποιώντας νερό από τον ποταμό Μολδάβα.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι το όνομα Felicia παραπέμπει στο εμβληματικό convertible μοντέλο της Skoda που έγινε γνωστό στα τέλη της δεκαετίας του ΄50 προς τις αρχές της δεκαετίας του ΄60. Παράλληλα όμως προέρχεται και από τη λατινική λέξη για την τύχη, Felicitas. Σε σύγκριση με τον πρόγονο του, το Favorit, το hatchback Felicia ήταν 40 χλστ. μακρύτερο και 15 χλστ. φαρδύτερο, ενώ ο χώρος αποσκευών του είχε αυξηθεί κατά 21 λίτρα.

Αρχικά κάτω από το εμπρός καπό του Felicia τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.289 κ.εκ. απόδοσης 54 ή 68 ίππων. Στη γκάμα κινητήρων του το 1995 προστέθηκε ένας βενζίνης 1.6 λίτρων και ένας πετρελαίου 1.9 λίτρων με ισχύ 75 και 64 ίππους αντίστοιχα.  

Πέρα από hatchback αμάξωμα απέκτησε το πρακτικότερο Combi αμάξωμα, ενώ για επαγγελματική χρήση ήταν κατάλληλα τα Felicia Vanplus και Pickup, καθώς και το Fun 2+2 θέσεων με καρότσα.

Για τα εκατοστά γενέθλια της Skoda το 1995 δημιουργήθηκε το πιο πολυτελές Felicia Laurin&Klement και το 1996 το Felicia Atlanta για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα.  Από το 1994 έως το 2000 συνολικά 1.401.489 Felicia είχαν κατασκευαστεί από τη Skoda, ενώ το 1999 διάδοχος του χρίστηκε η Fabia.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.