Είστε εδώ

Classic Cars

Skoda Felicia: Μια φορά και έναν καιρό πριν 25 χρόνια…

του Γιώργου Ψαρρά

Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.

Για τη Skoda το Felicia έχει ιστορική σημασία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο  της τσέχικης εταιρείας που κατασκευάστηκε μετά την ένταξη της κάτω από την «ομπρέλα» του Ομίλου Volkswagen.

Ας κάνουμε λοιπόν ένα σύντομο ταξίδι πίσω στο χρόνο, ώστε να θυμηθούμε την πορεία του Felicia. Το ημερολόγιο δείχνει 5 Σεπτεμβρίου του 1994 και πενήντα προ-παραγωγής Felicia κυλούν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Skoda που βρίσκεται στο Βριχαμπί. Στόχος ήταν να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία των επερχόμενων μοντέλων παραγωγής.

Δώδεκα μέρες μετά και συγκεκριμένα στις 10:20 το πρωί το Felicia ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ. H Skoda στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους παρουσίασε στο κοινό τρία Felicia βαμμένα στα χρώματα που έχει η σημαία της Τσεχίας. Συμβολικά ο τότε δήμαρχος της Πράγας τα «βάπτισε» στην αψιδωτή Γέφυρα του Καρόλου χρησιμοποιώντας νερό από τον ποταμό Μολδάβα.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι το όνομα Felicia παραπέμπει στο εμβληματικό convertible μοντέλο της Skoda που έγινε γνωστό στα τέλη της δεκαετίας του ΄50 προς τις αρχές της δεκαετίας του ΄60. Παράλληλα όμως προέρχεται και από τη λατινική λέξη για την τύχη, Felicitas. Σε σύγκριση με τον πρόγονο του, το Favorit, το hatchback Felicia ήταν 40 χλστ. μακρύτερο και 15 χλστ. φαρδύτερο, ενώ ο χώρος αποσκευών του είχε αυξηθεί κατά 21 λίτρα.

Αρχικά κάτω από το εμπρός καπό του Felicia τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.289 κ.εκ. απόδοσης 54 ή 68 ίππων. Στη γκάμα κινητήρων του το 1995 προστέθηκε ένας βενζίνης 1.6 λίτρων και ένας πετρελαίου 1.9 λίτρων με ισχύ 75 και 64 ίππους αντίστοιχα.  

Πέρα από hatchback αμάξωμα απέκτησε το πρακτικότερο Combi αμάξωμα, ενώ για επαγγελματική χρήση ήταν κατάλληλα τα Felicia Vanplus και Pickup, καθώς και το Fun 2+2 θέσεων με καρότσα.

Για τα εκατοστά γενέθλια της Skoda το 1995 δημιουργήθηκε το πιο πολυτελές Felicia Laurin&Klement και το 1996 το Felicia Atlanta για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα.  Από το 1994 έως το 2000 συνολικά 1.401.489 Felicia είχαν κατασκευαστεί από τη Skoda, ενώ το 1999 διάδοχος του χρίστηκε η Fabia.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Νέο Opel Corsa

Στο Σπλιτ της Κροατίας ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Opel Corsa.

Μάλιστα οι δημοσιογράφοι του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού AutoBest ήταν οι πρώτοι που οδήγησαν το νέο μικρό γερμανικό μοντέλο.

Porsche 911 Speedster

Η ομορφιά που έχει κάθε Porsche είναι διαχρονική, όμως η πορεία της ανθρώπινης ζωής στο πέρασμα των χρόνων είναι αυτή που απασχόλησε την 911 Speedster στο ταξίδι που πραγματοποίησε στη Σαρδηνία.

EuroNCAP

To 2019 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν τεράστιο ρόλο στην προώθηση μιας είδησης και για το λόγο αυτό εμείς εδώ στο motori ασχολούμαστε ενεργά με το Facebook, το Twitter και το Instagram.

Stephan Papadakis

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι παλαιότερες γενιές των Supra έχτισαν ένα “μύθο” γύρω τους, ήταν το γεγονός ότι είχαν κινητήρες φιλικούς προς τη βελτίωση, δηλαδή ακόμα και με μικρές αλλαγές μπορούσες να δεις αύξηση στην ισχύ, ενώ με πολλές αλλαγές, οι διαθέσιμοι ίπποι ανέβαιναν κατά πολύ.

Cupra Αteca

Πριν από ένα μήνα περίπου η Cupra μας είχε εντυπωσιάσει, καθώς είχε καταφέρει να μεταφέρει το σπορ DNA της στον παριζιάνικο ουρανό.

Maserati

Μετά την πρόσφατη διακοπή παραγωγής των GranTurismo και GranCbrio, η Maserati έδωσε στη δημοσιότητα ένα σύντομο βίντεο, μέσα από το οποίο μας προετοιμάζει για την παρουσίαση ενός νέου σπορ μοντέλου που θα γίνει στη Μόντενα τον Μάιο του 2020.

Hyundai

Το ενδιαφέρον μας αναμένεται να τραβήξει η Hyundai στο επερχόμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες (18-21 Νοεμβρίου), καθώς εκεί θα παρουσιάσει ένα νέο SUV σε πρωτότυπη μορφή.

WRC-Εσαπέκα Λάπι

Με την έξοδο της Citroen Racing από την παγκόσμια σκηνή των ράλι, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Λάπι θα οδηγεί το 2020 για τη Ford M-Sport. Όμως η Ford δεν έχει προϋπολογισμό για αγώνες αλλά μόνο για τεχνολογίες (ηλεκτρικά αυτοκίνητα κλπ).

Οπότε αναμένουμε εξελίξεις επί του θέματος.

WRC 2020-Citroen Racing

Έσκασε η πρώτη βόμβα και η ομάδα της Citroen Racing αποχωρεί το 2020 από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ίσως αυτή η ξαφνική αυτή επιλογή έχει να κάνει με την επιστροφή της Peugeot στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής από το 2022.

Aspark Owl

Η ιαπωνική Aspark παρουσίασε ένα “τέρας” ισχύος με την ονομασία Owl, το οποίο σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία έχει την ταχύτερη επιτάχυνση στον κόσμο και μία από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες.