Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT : Το πρώτο της αυτοκίνητο πριν 65 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Συγκίνηση και περηφάνια αισθάνεται η SEAT, καθώς γιορτάζει την 65η επέτειο από τότε που δημιούργησε το πρώτο της αυτοκίνητο.

Ο λόγος για το ιστορικό SEAT 1400, το οποίο συναρμολογήθηκε για πρώτη φορά στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στη Βαρκελώνη όταν το ημερολόγιο έδειχνε 13 Νοεμβρίου του 1953. Μόλις τρία χρόνια από την ίδρυση της ισπανικής εταιρείας.

Μάλιστα η SEΑΤ «θυμάται» και τον αριθμό κυκλοφορίας του πρώτου της μοντέλου, ο οποίος ήταν B-87.223. Αρχικά η δυνατότητα παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου, που απασχολούσε 925 υπαλλήλους, ήταν πέντε οχήματα την μέρα, ωστόσο γρήγορα η παραγωγή αυξήθηκε, ενώ η τιμή του SEAT 1400 με βάση τα χρήματα που ζητούσε τότε, σήμερα θα κόστιζε 705 ευρώ.

Τo SEAT 1400 ήταν ένα κομψό για την εποχή του τετράθυρο sedan μοντέλο, κάτω από το εμπρός καπό του βρισκόταν τοποθετημένος ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.395 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε μόλις 44 ίππους και επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.

Από το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων εκτιμάται ότι αντλούνταν 10,5 λίτρα/100 χλμ. Συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων που μετέδιδε την κίνηση στον πίσω άξονα, ο οποίος ενσωματώνει ένα διαφορικό. Χρησιμοποιούνταν ως επίσημο όχημα από τις Αρχές τους κράτους αλλά και ως ταξί.

Οι τίτλοι τέλους στην παραγωγή του SEAT 1400 έπεσαν το 1954, ενώ μέχρι τότε είχαν κατασκευαστεί 1.345 αντίτυπα του. Η σκυτάλη παραδόθηκε την ίδια χρονιά στο SEAT 1400 A, ενώ ακολούθησε το 1400 B το 1956,  το 1400 C το 1960 και αρκετές ειδικές τους εκδόσεις. Συνολικά η παραγωγή από όλη την οικογένεια των SEAT 1400 ανέρχεται στις 98.978 μονάδες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.