Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT: Πόσο έχουν αλλάξει τα τιμόνια σε 70 χρόνια;

του Γιώργου Ψαρρά

Όσοι οδηγοί είναι μεγαλύτερης ηλικίας σίγουρα θα θυμούνται ότι τα τιμόνια που έχουν πιάσει τα χέρια τους με το πέρασμα των χρόνων έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ τους νεότερους οδηγούς φροντίζει να ενημερώσει η SEAT.

Όλα τα τμήματα των σύγχρονων αυτοκίνητων δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με ότι ίσχυε πριν από επτά δεκαετίες, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση η ισπανική εταιρεία επικεντρώνεται στην εικόνα των τιμονιών.

Τη δεκαετία του 1950 λοιπόν οι οδηγοί φορούσαν γάντια για να έχουν καλύτερη αφή στο τιμόνι και να μη γεμίζουν τα χέρια τους φουσκάλες, καθώς η μεγάλη τους στεφάνη ήταν κατασκευασμένη από συνθετική ρητίνη.  Παράλληλα τα βαριά τιμόνια εκείνης της εποχής δεν ήταν ότι καλύτερο για τις μανούβρες του παρκαρίσματος.

Το τιμόνι στο SEAT 1400 θεωρούνταν πολυτελές, καθώς είχε μοχλό για το φλας, ενώ στην κολόνα του ήταν τοποθετημένος και ο λεβιές ταχυτήτων. 

Στη δεκαετία του 1960 τώρα συναντάμε το τιμόνι του SEAT 600 που ενσωμάτωνε και κόρνα, ώστε να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του, καθώς τότε η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους δεν ήταν ένα συνηθισμένο θέαμα.

Περνάμε στη δεκαετία του 1970 και παρατηρούμε το τιμόνι του SEAT 850 Spider με τη ξύλινη στεφάνη και τις μεταλλικές ακτίνες. Την ίδια εποχή έκανε την εμφάνιση του και το δημοφιλές SEAT 124, με την κόρνα να μη βρίσκεται στο κέντρο, αλλά στις άκρες των δυο ακτίνων, ώστε να πατιέται με τους αντίχειρες.

Ερχόμαστε στις δεκαετίες του 1980 και 1990 όπου οι αλλαγές στα τιμόνια είναι ραγδαίες. Στεφάνη με μικρότερη διάμετρο κατασκευασμένη από καουτσούκ για μεγαλύτερη εργονομία και αργότερα ενσωμάτωση στο τιμόνι αερόσακων και χειριστηρίων

Τα σύγχρονα SEAT, όπως το Ateca, διαθέτουν δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ από τα πολλά ενσωματωμένα κουμπιά και διακόπτες ελέγχεται η ένταση του ηχοσυστήματος, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού,  η απάντηση σε τηλεφωνικές κλήσεις και πολλά ακόμα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Νέο Ford Puma

Με όνομα από το παρελθόν και με στόχο τη σύγχρονη δημοφιλή κατηγορία των συμπαγών crossover το νέο Ford Puma αποτελεί πλέον γεγονός.

Ράλι Εσθονίας

Τι γίνεται με το ράλι Εσθονίας; Μέχρι και οι Τάνακ-Γιερβόεγια δήλωσαν συμμετοχή με το Toyota Yaris WRC.

Xωρίς να προσμετρά στο WRC, και οι τέσσερις εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το «παρών» στον αγώνα που είναι προγραμματισμένος μεταξύ 12-14 Ιουλίου.

Skoda Scala

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

FCA Greece

Τον τιμοκατάλογο για την πλήρη γκάμα των μοντέλων Jeep στην εγχώρια αγορά ανακοίνωσε η FCA Greece.

Νέο Opel Corsa

Πριν από μερικές μέρες η Opel μας αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Corsa.

Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα υπάρχουν στη γκάμα του δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου.

Γκραν Πρι Αυστρίας

Από τη Γαλλία και την πίστα του Πολ Ρικάρ στην Αυστρία και στην πίστα Red Bull Ring για τον 10ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξάγεται 30 Ιουνίου.

SEAT

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα χιλιόμετρα που διανύουμε αυξάνονται, καθώς κάνουμε αρκετά δρομολόγια προς τις παραλίες, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν οδικώς στην άδεια τους.

Νέο Ford Ranger Raptor

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Club Passione Rossa

Άρωμα Ferrari είχε η Πάτρα, καθώς στην Αχαϊκή πρωτεύουσα γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του Ιταλικού club Ferrari Passione Rossa.

Skoda Scala G-TEC

Η γκάμα του νέου Scala επεκτείνεται, καθώς σύντομα η Skoda θα λανσάρει τη νέα του έκδοση G-TEC, η οποία καταναλώνει και φυσικό αέριο.