Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT: Πόσο έχουν αλλάξει τα τιμόνια σε 70 χρόνια;

του Γιώργου Ψαρρά

Όσοι οδηγοί είναι μεγαλύτερης ηλικίας σίγουρα θα θυμούνται ότι τα τιμόνια που έχουν πιάσει τα χέρια τους με το πέρασμα των χρόνων έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ τους νεότερους οδηγούς φροντίζει να ενημερώσει η SEAT.

Όλα τα τμήματα των σύγχρονων αυτοκίνητων δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με ότι ίσχυε πριν από επτά δεκαετίες, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση η ισπανική εταιρεία επικεντρώνεται στην εικόνα των τιμονιών.

Τη δεκαετία του 1950 λοιπόν οι οδηγοί φορούσαν γάντια για να έχουν καλύτερη αφή στο τιμόνι και να μη γεμίζουν τα χέρια τους φουσκάλες, καθώς η μεγάλη τους στεφάνη ήταν κατασκευασμένη από συνθετική ρητίνη.  Παράλληλα τα βαριά τιμόνια εκείνης της εποχής δεν ήταν ότι καλύτερο για τις μανούβρες του παρκαρίσματος.

Το τιμόνι στο SEAT 1400 θεωρούνταν πολυτελές, καθώς είχε μοχλό για το φλας, ενώ στην κολόνα του ήταν τοποθετημένος και ο λεβιές ταχυτήτων. 

Στη δεκαετία του 1960 τώρα συναντάμε το τιμόνι του SEAT 600 που ενσωμάτωνε και κόρνα, ώστε να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του, καθώς τότε η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους δεν ήταν ένα συνηθισμένο θέαμα.

Περνάμε στη δεκαετία του 1970 και παρατηρούμε το τιμόνι του SEAT 850 Spider με τη ξύλινη στεφάνη και τις μεταλλικές ακτίνες. Την ίδια εποχή έκανε την εμφάνιση του και το δημοφιλές SEAT 124, με την κόρνα να μη βρίσκεται στο κέντρο, αλλά στις άκρες των δυο ακτίνων, ώστε να πατιέται με τους αντίχειρες.

Ερχόμαστε στις δεκαετίες του 1980 και 1990 όπου οι αλλαγές στα τιμόνια είναι ραγδαίες. Στεφάνη με μικρότερη διάμετρο κατασκευασμένη από καουτσούκ για μεγαλύτερη εργονομία και αργότερα ενσωμάτωση στο τιμόνι αερόσακων και χειριστηρίων

Τα σύγχρονα SEAT, όπως το Ateca, διαθέτουν δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ από τα πολλά ενσωματωμένα κουμπιά και διακόπτες ελέγχεται η ένταση του ηχοσυστήματος, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού,  η απάντηση σε τηλεφωνικές κλήσεις και πολλά ακόμα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ανάβαση Πιτίτσας

Tελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Αναβάσεων στην Πιτίτσα, τη γνωστή διαδρομή της Πάτρας,

Η Βάσω Κουρτίδου πίσω από το τιμόνι του ασημί Toyota Yaris της δεν συμμετείχε απλώς, αλλά “έγραψε” μια καλή επίδοση και αποχαιρέτησε τη φετινή χρονιά με ένα κύπελλο.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan GT R

Ο “Godzilla”, όπως είναι το προσωνύμιο του Nissan GT R, δίνει το παρών στο περίπτερο της ιαπωνικής μάρκας στην έκθεση αυτοκίνηση 2018 που γίνεται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.

Αυτοκίνηση 2018-BMW i3s

Το i3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η BMW μπήκε στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το 2013 που άρχισε να παράγεται και τώρα το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει την πιο ισχυρή του έκδοση με την ονομασία i3s στην Αυτοκίνηση 2018.

Αυτοκίνηση 2018-Renault Megane R.S.

Στην Αυτοκίνηση 2018 το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει για πρώτη φορά από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία της Renault Sport, του τμήματος επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας, το Megane R.S.

Aυτοκίνηση 2018

Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2018», που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, «γράφει» σημαντική αύξηση σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέλευση επισκεπτών.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan e-NV200

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της επερχόμενης ηλεκτροκίνησης στη φετινή Έκθεση «Αυτοκίνηση 2018» αποτελεί σίγουρα το Νissan e-NV200.

Αυτοκίνηση 2018-Citroen C3 Aircross

Στο περίπτερο της Citroen μπορούμε ανάμεσα στα άλλα μοντέλα να δούμε και το C3 Aircross το οποίο έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων μεταξύ των οποίων εκείνο του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2018 από τον δημοσιογραφικό οργανισμό Autobest.

Αυτοκίνηση 2018-Hyundai i30 N

Η Hyundai για πρώτη φορά αποφάσισε να μπει στα “χωράφια” των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με το i30 N το οποίο είδαμε και πέρυσι στην Αυτοκίνηση και το εγχείρημά της μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί ειδικά αν συνυπολογίσει κάποιος και την απειρία

Porsche

Αν κάποιος είναι κάτοχος μιας συλλεκτικής και αρκετά ακριβής Porsche θα εμπιστευτεί τον οποιοδήποτε για να φροντίσει το σέρβις της;

BMW

Η BMW έχει δηλώσει πολλές φορές ότι τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της θα στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση περνώντας πρώτα από το στάδιο των plug-in υβριδικών (PHEV).