Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT: Πόσο έχουν αλλάξει τα τιμόνια σε 70 χρόνια;

του Γιώργου Ψαρρά

Όσοι οδηγοί είναι μεγαλύτερης ηλικίας σίγουρα θα θυμούνται ότι τα τιμόνια που έχουν πιάσει τα χέρια τους με το πέρασμα των χρόνων έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ τους νεότερους οδηγούς φροντίζει να ενημερώσει η SEAT.

Όλα τα τμήματα των σύγχρονων αυτοκίνητων δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με ότι ίσχυε πριν από επτά δεκαετίες, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση η ισπανική εταιρεία επικεντρώνεται στην εικόνα των τιμονιών.

Τη δεκαετία του 1950 λοιπόν οι οδηγοί φορούσαν γάντια για να έχουν καλύτερη αφή στο τιμόνι και να μη γεμίζουν τα χέρια τους φουσκάλες, καθώς η μεγάλη τους στεφάνη ήταν κατασκευασμένη από συνθετική ρητίνη.  Παράλληλα τα βαριά τιμόνια εκείνης της εποχής δεν ήταν ότι καλύτερο για τις μανούβρες του παρκαρίσματος.

Το τιμόνι στο SEAT 1400 θεωρούνταν πολυτελές, καθώς είχε μοχλό για το φλας, ενώ στην κολόνα του ήταν τοποθετημένος και ο λεβιές ταχυτήτων. 

Στη δεκαετία του 1960 τώρα συναντάμε το τιμόνι του SEAT 600 που ενσωμάτωνε και κόρνα, ώστε να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του, καθώς τότε η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους δεν ήταν ένα συνηθισμένο θέαμα.

Περνάμε στη δεκαετία του 1970 και παρατηρούμε το τιμόνι του SEAT 850 Spider με τη ξύλινη στεφάνη και τις μεταλλικές ακτίνες. Την ίδια εποχή έκανε την εμφάνιση του και το δημοφιλές SEAT 124, με την κόρνα να μη βρίσκεται στο κέντρο, αλλά στις άκρες των δυο ακτίνων, ώστε να πατιέται με τους αντίχειρες.

Ερχόμαστε στις δεκαετίες του 1980 και 1990 όπου οι αλλαγές στα τιμόνια είναι ραγδαίες. Στεφάνη με μικρότερη διάμετρο κατασκευασμένη από καουτσούκ για μεγαλύτερη εργονομία και αργότερα ενσωμάτωση στο τιμόνι αερόσακων και χειριστηρίων

Τα σύγχρονα SEAT, όπως το Ateca, διαθέτουν δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ από τα πολλά ενσωματωμένα κουμπιά και διακόπτες ελέγχεται η ένταση του ηχοσυστήματος, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού,  η απάντηση σε τηλεφωνικές κλήσεις και πολλά ακόμα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.