Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT: Πόσο έχουν αλλάξει τα τιμόνια σε 70 χρόνια;

του Γιώργου Ψαρρά

Όσοι οδηγοί είναι μεγαλύτερης ηλικίας σίγουρα θα θυμούνται ότι τα τιμόνια που έχουν πιάσει τα χέρια τους με το πέρασμα των χρόνων έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ τους νεότερους οδηγούς φροντίζει να ενημερώσει η SEAT.

Όλα τα τμήματα των σύγχρονων αυτοκίνητων δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με ότι ίσχυε πριν από επτά δεκαετίες, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση η ισπανική εταιρεία επικεντρώνεται στην εικόνα των τιμονιών.

Τη δεκαετία του 1950 λοιπόν οι οδηγοί φορούσαν γάντια για να έχουν καλύτερη αφή στο τιμόνι και να μη γεμίζουν τα χέρια τους φουσκάλες, καθώς η μεγάλη τους στεφάνη ήταν κατασκευασμένη από συνθετική ρητίνη.  Παράλληλα τα βαριά τιμόνια εκείνης της εποχής δεν ήταν ότι καλύτερο για τις μανούβρες του παρκαρίσματος.

Το τιμόνι στο SEAT 1400 θεωρούνταν πολυτελές, καθώς είχε μοχλό για το φλας, ενώ στην κολόνα του ήταν τοποθετημένος και ο λεβιές ταχυτήτων. 

Στη δεκαετία του 1960 τώρα συναντάμε το τιμόνι του SEAT 600 που ενσωμάτωνε και κόρνα, ώστε να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του, καθώς τότε η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους δεν ήταν ένα συνηθισμένο θέαμα.

Περνάμε στη δεκαετία του 1970 και παρατηρούμε το τιμόνι του SEAT 850 Spider με τη ξύλινη στεφάνη και τις μεταλλικές ακτίνες. Την ίδια εποχή έκανε την εμφάνιση του και το δημοφιλές SEAT 124, με την κόρνα να μη βρίσκεται στο κέντρο, αλλά στις άκρες των δυο ακτίνων, ώστε να πατιέται με τους αντίχειρες.

Ερχόμαστε στις δεκαετίες του 1980 και 1990 όπου οι αλλαγές στα τιμόνια είναι ραγδαίες. Στεφάνη με μικρότερη διάμετρο κατασκευασμένη από καουτσούκ για μεγαλύτερη εργονομία και αργότερα ενσωμάτωση στο τιμόνι αερόσακων και χειριστηρίων

Τα σύγχρονα SEAT, όπως το Ateca, διαθέτουν δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ από τα πολλά ενσωματωμένα κουμπιά και διακόπτες ελέγχεται η ένταση του ηχοσυστήματος, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού,  η απάντηση σε τηλεφωνικές κλήσεις και πολλά ακόμα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

ERC-Αζόρες

Οι αγώνες τελειώνουν στη ράμπα και το 2ο σκέλος του πρώτου γύρου για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι, στις Αζόρες, έφερε ανατροπές.

Ραλφ Σουμάχερ

Μετά το Γκραν Πρι της Αυστραλίας ο Ραλφ Σουμάχερ σχολίασε την αρνητική εικόνα της Williams οι οδηγοί της οποίας, Τζορτζ Ράσελ και Ρόμπερτ Κουμπίτσα, τερμάτισαν δύο και τρεις γύρους, αντίστοιχα, πίσω από τον Μπότας που ήταν ο νικητής.

ΕRC-Αζόρες

Ο πρώτος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που περιλαμβάνει 8 αγώνες χωρίς άρωμα Ελλάδας (μεγάλη στεναχώρια αυτό) διεξάγεται στις Αζόρες. 

Aνάβαση Διονύσου

Ο πρώτος γύρος του ομώνυμου θεσμού διεξάγεται 30-31 Μαρτίου στην Ανατολική πλαγιά της Πεντέλης, στην ανάβαση Διονύσου.

Αυτόνομα αυτοκίνητα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Αγωνιστικής Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας

Αρχαιρεσίες του σωματείου ΑΛΑΛ για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. που συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής

Πρόεδρος: Μανώλης Νικόλαος

Αντιπρόεδρος: Κυροδήμος Φώτης

Γενικός Γραμματέας: Στεφανή Γεωργία

Ειδικός Γραμματέας: Κουτρίδης Δημήτριος

Ταμίας: Ανδρικοπούλου Ιωάννα

JLR

Στην πορεία προς την εξάπλωση και την καθιέρωση μιας τεχνολογίας είναι κάποια γεγονότα τα οποία αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αφού σηματοδοτούν ότι τείνει να γίνει κυρίαρχη.

Hyundai Tucson N Line

Το Tucson έγινε το πρώτο SUV της Hyundai που απέκτησε τη σπορ έκδοση N Line, την οποία πρωτοείδαμε στο i30.

Skoda

H ναυαρχίδα της Skoda έχει ακόμα ένα λόγο να καμαρώνει για την πορεία της, καθώς έσπασε ένα νέο ρεκόρ.

Διεθνής Αμνηστία

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Όσλο η διάσκεψη Nordic Electric Vehicle (EV) Summit της οποίας βασικό θέμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο πράσινα είναι στην πραγματικότητα και τι μπορεί να γίνει ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.