Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT 1430: Ετών 50, με δυο αμαξώματα και αγωνιστικό παρελθόν

του Γιώργου Ψαρρά

Όμορφες αναμνήσεις θα ξυπνήσει η SEAT στη φετινή Έκθεση Ιστορικών Οχημάτων Techno-Classica που θα πραγματοποιηθεί στο Έσσεν.

Στη γερμανική πόλη λοιπόν η SEAT θα γιορτάσει τα 50α γενέθλια του 1430, το οποίο θα εμφανιστεί με sedan και station-wagon αμάξωμα. Με νοσταλγική διάθεση η ισπανική εταιρεία θυμάται το λανσάρισμα του 1430 το έτος 1969. Βασίζονταν στο μοντέλο 124, ενώ αισθητικά ξεχώριζε με τους διπλούς τετραγωνισμένους εμπρός προβολείς και τα μεγαλύτερα πίσω φωτιστικά του σώματα.

Η ονομασία του οφείλονταν προφανώς στον κινητήρα του, ο οποίος είχε χωρητικότητα 1.438 κ.εκ. και απέδιδε 70 ίππους. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το 124 τροφοδοτούνταν από κινητήρα 1.2 λίτρων με ισχύ 60 ίππων. Τίτλοι τέλους για το 1430 έπεσαν το 1976, ενώ η παραγωγή του έφτασε τις 255.000 μονάδες.

Το 1430 όμως άφησε τα αποτυπώματα του και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς στα μέσα της δεκαετίας του ΄70 κέρδισε τέσσερα πρωταθλήματα ισπανικών ράλι, ενώ την εξέλιξη του είχε αναλάβει το τότε αγωνιστικό τμήμα, SEAT Competicion.  Μάλιστα ο κινητήρας του είχε χρησιμοποιηθεί και από τη Formula 1430, το πρώτο ισπανικό μονοθέσιο που δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70.

Πέρα από τον κινητήρα των 1.438 κ.εκ. που προαναφέραμε το 1430 είχε στη γκάμα του επίσης δυο ακόμα κινητήρες 1.6 και 1.8 λίτρων. Ο προτελευταίος χρησιμοποιήθηκε από τη Familiar έκδοση, δηλαδή τη station-wagon, του 1430. Με βάρος μόλις 980 κιλά, ισχύ 95 ίππων και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα μπορεί να θεωρηθεί πρόγονος του συγχρόνου  Leon ST RF και Cupra.

Παρά το συνδυασμό πρακτικότητας και καλών, για την εποχή, επιδόσεων που προσέφερε, το ιδιαίτερο σχήμα του δεν του επέτρεψε θερμή υποδοχή από το κοινό που έβλεπε για πρώτη φορά κάτι τέτοιο. Έτσι η παραγωγή του που κράτησε από το 1974 μέχρι το 1976 άφησε πίσω  της μόλις 852 αντίτυπα, τα οποία όπως καταλαβαίνετε σήμερα θεωρούνται σπάνια και συλλεκτικά.

Διάδοχος του χρήσθηκε το SEAT 131 Estate που χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα, αλλά ήταν πιο μεγάλο και πιο βαρύ, με πιο ήπιες επιδόσεις.

Δείτε στο παρακάτω video τη διαδικασία πλήρους αναστήλωσης ενός SEAT 1430 Especial 1600 Familiar.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.