Είστε εδώ

Classic Cars

Renault 20 Turbo 4X4 : Με άρωμα Ντακάρ

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην αίθουσα με τα τρόπαια στο Παρίσι, δεν υπάρχουν μόνο κύπελλα από Γκραν Πρι ή αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Σε εξέχουσα θέση βρίσκεται και ένα κύπελλο από τον μαραθώνιο του Ντακάρ. 

Το 1982 λοιπόν, στην 4η εκδοχή του Ντακάρ πήραν μέρος 382 αγωνιζόμενοι, με αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και φορτηγά. Ο αγώνας ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου από τη Γαλλία, και διασχίζοντας την έρημο της Αλγερίας, του Μαλί και της Σενεγάλης τερμάτισε μετά από 17 ημέρες στο Ντακάρ.

Σε εκείνο το Ντακάρ οι αδερφοί Κλοντ και Μπερνάρ Μαρό, ειδικοί στην εξέλιξη των αυτοκινήτων, πήραν το «αθώο» Renault 20 των 4,50μ. και το μετέτρεψαν σε «θηρίο» της ερήμου.

Με μοτέρ 1.600 κ.εκ. turbo (από το Renault 18 Turbo) απόδοσης 130 ίππων, κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση σε όλους τους τροχούς ξεκίνησαν για την περιπέτεια του Ντακάρ.  Παρά την ενίσχυση του αμαξώματος το βάρος δεν ξεπέρασέ τα 1.100 κιλά.  

Αυτή λοιπόν η κατασκευή έδωσε τη νίκη στη Renault το 1982 

Να σημειωθεί ότι οι αδερφοί Μορό συμμετείχαν στο Ντακάρ από το 1979 (από την 1η εκδοχή του Μαραθωνίου) μέχρι και το 1993.

Μάλιστα στο 1ο Ντακάρ του 1979 έλαβαν μέρος με Renault 4L, στο οποίο είχαν προσαρμόσει μοτέρ από Renault 5 Alpine προδιαγραφών Gr.2 με ισχύ 140 ίππων και κίνηση σε όλους τους τροχούς. 

Με αυτό το αυτοκίνητο είχαν τερματίσει στην 5η θέση της γενικής κατάταξης

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.