Είστε εδώ

Classic Cars

Renault 20 Turbo 4X4 : Με άρωμα Ντακάρ

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην αίθουσα με τα τρόπαια στο Παρίσι, δεν υπάρχουν μόνο κύπελλα από Γκραν Πρι ή αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Σε εξέχουσα θέση βρίσκεται και ένα κύπελλο από τον μαραθώνιο του Ντακάρ. 

Το 1982 λοιπόν, στην 4η εκδοχή του Ντακάρ πήραν μέρος 382 αγωνιζόμενοι, με αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και φορτηγά. Ο αγώνας ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου από τη Γαλλία, και διασχίζοντας την έρημο της Αλγερίας, του Μαλί και της Σενεγάλης τερμάτισε μετά από 17 ημέρες στο Ντακάρ.

Σε εκείνο το Ντακάρ οι αδερφοί Κλοντ και Μπερνάρ Μαρό, ειδικοί στην εξέλιξη των αυτοκινήτων, πήραν το «αθώο» Renault 20 των 4,50μ. και το μετέτρεψαν σε «θηρίο» της ερήμου.

Με μοτέρ 1.600 κ.εκ. turbo (από το Renault 18 Turbo) απόδοσης 130 ίππων, κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση σε όλους τους τροχούς ξεκίνησαν για την περιπέτεια του Ντακάρ.  Παρά την ενίσχυση του αμαξώματος το βάρος δεν ξεπέρασέ τα 1.100 κιλά.  

Αυτή λοιπόν η κατασκευή έδωσε τη νίκη στη Renault το 1982 

Να σημειωθεί ότι οι αδερφοί Μορό συμμετείχαν στο Ντακάρ από το 1979 (από την 1η εκδοχή του Μαραθωνίου) μέχρι και το 1993.

Μάλιστα στο 1ο Ντακάρ του 1979 έλαβαν μέρος με Renault 4L, στο οποίο είχαν προσαρμόσει μοτέρ από Renault 5 Alpine προδιαγραφών Gr.2 με ισχύ 140 ίππων και κίνηση σε όλους τους τροχούς. 

Με αυτό το αυτοκίνητο είχαν τερματίσει στην 5η θέση της γενικής κατάταξης

Σχετικά άρθρα

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Ο τίτλος του Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα πάει στο Peugeot 208.

Οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι του θεσμού, έδωσαν στο γαλλικό αυτοκίνητο τον τίτλο, πριν από λίγο σε ξενοδοχείο της Κηφισιάς. Υπενθυμίζεται ότι η τελική δεκάδα αποτελείται από:

Audi A1

Formula 1: Άλντο Κόστα

Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να πουν ότι έχουν εργαστεί σε Ferrari και Mercedes, έχοντας μάλιστα πετύχει και με τις δύο ομάδες, όμως ο Άλντο Κόστα είναι ένας από αυτούς.

Mercedes GLA

Η νέα Mercedes GLA θα παρουσιαστεί επίσημα στις 11 Δεκεμβρίου, όμως λίγο πριν, βρέθηκε να κάνει τελευταίες δοκιμές σε δημόσιο δρόμο, με ένα ποσοστό του εμπρός και του πίσω μέρους καλυμμένα με καμουφλάζ.

Lamborghini Μiura

Αναμφισβήτητα οι Ιταλοί είναι «μάγοι» σε κάθε κλάδο της σχεδίασης, από την αρχιτεκτονική, την ένδυση μέχρι και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ford Puma

Το νέο Puma ετοιμάζεται να κάνει την άφιξή του στη χώρα μας στις αρχές του 2020 με δύο επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ του κινητήρα, όμως η Ford θα προσθέσει ακόμα μία, η οποία θα είναι η πιο “καυτή”.

Land Rover

To 80% των ιδιοκτητών σκύλων οδηγούν παρέα με τον πιστό τετράποδο φίλο τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Cadillac

Με τις αγορές προϊόντων μέσω internet να κερδίζουν συνεχώς έδαφος σχεδόν σε κάθε τομέα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε θα μπορούσαν να μείνουν πίσω, με την Cadillac να εφαρμόζει μία από τις πιο πρωτοποριακές ιδέες.

Suzuki

O λύκος που έγινε λιοντάρι, θα ήταν ένας εναλλακτικός τίτλος για το νέο Suzuki Swift Extreme Concept, ενώ να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε αποκλειστικά στο εμφανισιακό σκέλος.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Τα 10 αυτοκίνητα που προκρίθηκαν για την τελική φάση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα» είναι τα εξής:

Audi A1

Citroen C5 Aircross

DS 3 Crossback

Kia XCeed

Mazda 3

Peugeot 208

Renault Clio

Skoda Scala

Suzuki Jimny

Tesla

Όταν η Tesla παρουσίασε το Cybertruck, το αμιγώς ηλεκτρικό pick-up της, στη σκηνή εμφανίστηκε και ένα ATV, τα οχήματα που ξέρουμε ως "γουρούνες", για το οποίο δεν ειπώθηκαν πολλά.