Είστε εδώ

Classic Cars

Porsche 964: Μελλοντολόγος τεχνολογιών πριν 30 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Στην «αίθουσα» αναμονής βρισκόμαστε πλέον περιμένοντας τη νέα Porsche 911 να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 27 Νοεμβρίου στο επικείμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες.

Για να περάσει πιο ευχάριστα ο χρόνος της αναμονής  η γερμανική εταιρεία των supercars μας προσκαλεί να κάνουμε μια αναδρομή στις συνολικά επτά γενιές της 911 που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία 55 χρόνια.

Στο 1988 λοιπόν συναντάμε την τρίτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου, την 964, η οποία συνδύαζε τη χαρακτηριστική σιλουέτα με πληθώρα νέων τεχνολογιών. Σημείο αναφοράς αποτελεί σίγουρα η τετρακίνηση στην έκδοση Carrera 4.

Μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που η Porsche την εισήγαγε σε μοντέλο μαζικότερης παραγωγής, καθώς μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν από την υψηλών επιδόσεων 959. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιούσε τους αισθητήρες του ABS, το οποίο μαζί με το υδραυλικό τιμόνι περιλαμβάνονταν στο βασικό εξοπλισμό. Μια ακόμα καινοτομία για την εποχή ήταν η αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή.

Το 1989 πρεμιέρα έκανε η 911 Carrera 2 με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ενώ την ίδια περίοδο παρουσιάστηκε με Cabriolet και Targa αμάξωμα.

Αιχμή του δόρατος στον αερόψυκτο επίπεδο κινητήρα των 3.6 λίτρων απόδοσης 250 ίππων αποτελούσε το σύστημα ανάφλεξης με διπλό σπινθήρα που η Porsche αρχικά είχε αναπτύξει για κινητήρες αεροσκαφών.

Αρχικά η 964 τροφοδοτούνταν από τον κινητήρα του προκατόχου της χωρητικότητας 3.3 λίτρων, ο οποίος είχε ισχύ 320 ίππων, ενώ για λογαριασμό της 911 Turbo S απέδιδε 381 ίππους. Συνδυάζονταν με ένα εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic που εκτελούσε πιο ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων.

Το 1993 κυκλοφόρησε η 911 Jubilee, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών για το δημοφιλέστερο μοντέλο της Porsche, ενώ κατασκευάστηκαν μόλις 911 αντίτυπα. Οι τίτλοι τέλους για την 964 έπεσαν το 1994 με την παραγωγή της να αριθμεί 63.762 μονάδες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α