Είστε εδώ

Classic Cars

Porsche 964: Μελλοντολόγος τεχνολογιών πριν 30 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Στην «αίθουσα» αναμονής βρισκόμαστε πλέον περιμένοντας τη νέα Porsche 911 να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 27 Νοεμβρίου στο επικείμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες.

Για να περάσει πιο ευχάριστα ο χρόνος της αναμονής  η γερμανική εταιρεία των supercars μας προσκαλεί να κάνουμε μια αναδρομή στις συνολικά επτά γενιές της 911 που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία 55 χρόνια.

Στο 1988 λοιπόν συναντάμε την τρίτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου, την 964, η οποία συνδύαζε τη χαρακτηριστική σιλουέτα με πληθώρα νέων τεχνολογιών. Σημείο αναφοράς αποτελεί σίγουρα η τετρακίνηση στην έκδοση Carrera 4.

Μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που η Porsche την εισήγαγε σε μοντέλο μαζικότερης παραγωγής, καθώς μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν από την υψηλών επιδόσεων 959. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιούσε τους αισθητήρες του ABS, το οποίο μαζί με το υδραυλικό τιμόνι περιλαμβάνονταν στο βασικό εξοπλισμό. Μια ακόμα καινοτομία για την εποχή ήταν η αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή.

Το 1989 πρεμιέρα έκανε η 911 Carrera 2 με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ενώ την ίδια περίοδο παρουσιάστηκε με Cabriolet και Targa αμάξωμα.

Αιχμή του δόρατος στον αερόψυκτο επίπεδο κινητήρα των 3.6 λίτρων απόδοσης 250 ίππων αποτελούσε το σύστημα ανάφλεξης με διπλό σπινθήρα που η Porsche αρχικά είχε αναπτύξει για κινητήρες αεροσκαφών.

Αρχικά η 964 τροφοδοτούνταν από τον κινητήρα του προκατόχου της χωρητικότητας 3.3 λίτρων, ο οποίος είχε ισχύ 320 ίππων, ενώ για λογαριασμό της 911 Turbo S απέδιδε 381 ίππους. Συνδυάζονταν με ένα εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic που εκτελούσε πιο ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων.

Το 1993 κυκλοφόρησε η 911 Jubilee, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών για το δημοφιλέστερο μοντέλο της Porsche, ενώ κατασκευάστηκαν μόλις 911 αντίτυπα. Οι τίτλοι τέλους για την 964 έπεσαν το 1994 με την παραγωγή της να αριθμεί 63.762 μονάδες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.