Είστε εδώ

Classic Cars

Maserati : Η Quattroporte του Ιταλού Προέδρου

του Γιώργου Ψαρρά

Το ένδοξο παρελθόν της Quattroporte μας υπενθυμίζει η Maserati, αλλά και την εμπλοκή της με το χώρο της πολιτικής.

Ελάτε λοιπόν να γυρίσουμε πίσω το χρόνο και να σταματήσουμε στις 14 Δεκεμβρίου του 1979, όταν σε μια ειδική εκδήλωση  που διοργανώθηκε στο Quirinal Palace της Ρώμης η Maserati παρουσίασε στον τότε Ιταλό Πρόεδρο, Σάντρο Περτίνι, την τρίτη γενιά της Quattroporte.

Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1979 και διήρκησε μέχρι το 1990, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν στις 2.145 μονάδες. Η τρίτη γενιά της Quattroporte έφερε τη διάσημη σχεδιαστική υπογραφή του Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, ο οποίος άντλησε έμπνευση από τις γραμμές της πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 1963, ωστόσο χαρακτηρίστηκε λιγότερο σπορ, αλλά περισσότερο επίσημο, ενώ  ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πολυτέλεια του εσωτερικού.

Το νέο sedan της ιταλικής εταιρείας με έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, τροφοδοτούνταν από V8 κινητήρες 4.2 και 4.9 λίτρων απόδοσης 255 και 280 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 215 χλμ./ώρα και στη δεύτερη τα 220 χλμ./ώρα.

Το 1986 παρουσιάστηκε η ισχυρότερη έκδοση Royale που χρησιμοποιούσε V8 κινητήρα 4.9 λίτρων με ισχύ 300 ίππων και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 51 Quattroporte Royale.

Το 1982, η Γενική Γραμματεία του Προέδρου της Ιταλίας έδωσε εντολή στη Maserati για την κατασκευή μιας ειδικής Quattroporte. Ένα χρόνο αργότερα παραδόθηκε στο Σάντρο Περτίνι μια Quattroporte βαμμένη με την απόχρωση "Dark Aquamarine" και με μπεζ βελούδο στο εσωτερικό της.

Ο ίδιος ο πρόεδρος είχε ζητήσει στο πίσω κάθισμα να υπάρχει τασάκι και υποδοχή για την πίπα του, ενώ η Quattroporte του εξοπλίζονταν επίσης με μπαρ, τηλέφωνο και σύστημα ενδοεπικοινωνίας για με τους ανθρώπους έξω από το αυτοκίνητο. Η καμπίνα ήταν πλήρως θωρακισμένη και αλεξίσφαιρη, με επένδυση από μαγγάνιο υψηλής αντοχής. Τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα ήταν επίσης θωρακισμένα έχοντας πάχος 31 χλστ.

Η ανοιγόμενη ηλιοροφή επέτρεπε στον Ιταλό Πρόεδρο να σηκώνεται όρθιος και να χαιρετά εν κινήσει στις επίσημες εμφανίσεις του το πλήθος, ενώ κρατιόταν από μια ειδική λαβή που τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του δεξιού μπροστινού καθίσματος.

Αξίζει να αναφερθούμε στην επίσκεψη του Σάντρο Περτίνι στις 29 Μαΐου του 1983 στο εργοστάσιο της Ferrari στη Μόντενα, όπου έφτασε με την Quattroporte. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Έντσο Φερράρι έσπασε το πρωτόκολλο και δεν πλησίασε το προεδρικό αυτοκίνητο όταν εισήλθε στο εργοστάσιο, αλλά παρέμεινε σε απόσταση δέκα μέτρων, καθώς υπήρχε κόντρα με τη Maserati.

Σχετικά άρθρα

Το North American International Auto Show (NAIAS), η πιο σημαντική έκθεση αυτοκινήτου που ήταν προγραμματισμένη τον Ιούνιο στη Μέκκα της παγκόσμιας αυτοκίνησης, στο Ντιτρόιτ, αναβλήθηκε, λόγω κορωνοϊού. 

Με τον κορωνοϊκό να θερίζει στην Ιταλία, ο ένας αγώνας μετά τον άλλον, όπως είναι φυσικό, αναβάλλεται.

Έχει αρχίσει να γίνεται μόδα. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε καθημερινά, να στολίζει σε κλίμακα ένα μέρος του σπιτιού μας.

Ο Αντρέα Αντάμο είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport. Αυτή την περίοδο το τμήμα υπολειτουργεί καθώς όλοι οι αγώνες έχουν ανασταλεί ή ακυρωθεί λόγω του κορωνοϊού, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία για ανάκριση στον ισχυρό άνδρα της Hyundai Motorsport. 

Lamborghini Urus

Η Ιταλία πλήττεται σφοδρά από την πανδημία του κορωνοϊού. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

“Για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης του COVID-19, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων  από την Ολλανδία και την Γερμανία προς την Ελλάδα και αντίστροφα. 

Μπορεί ο Μπέρνι Έκλεστον να πούλησε στα τέλη του 2016 τη Formula 1 στη Liberty Media, όμως είχε βρεθεί στο τιμόνι του αθλήματος σχεδόν για σαράντα χρόνια, οπότε η άποψή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Με τα κρούσματα του κορωνοϊού στις Ηνωμένες Πολιτείες να έχουν ξεπεράσει τις 100.000, ο κρατικός μηχανισμός χρειάζεται κάθε βοήθεια που μπορεί να είναι διαθέσιμη, με την Toyota να είναι από τις εταιρείες που αποφάσισαν να συνδράμουν, με μία σειρά από ενέργειες.

Η καμπίνα του Volkswagen Atlas Cross Sport (το Atlas με coupe γραμμή οροφής και μικρότερο μήκος) μπορεί να μετατραπεί σε συναυλιακό χώρο με τον οδηγό και τους επιβάτες του να απολαμβάνουν «κρυστάλλινους» ήχους.

Μια ανείπωτη τραγωδία βιώνει η πατρίδα της Ferrari, καθώς η λίστα με τα θύματα του κορωνοϊού στην Ιταλία μοιάζει δυστυχώς ατελείωτη.