Είστε εδώ

Classic Cars

Maserati 5000 GT: Φτιαγμένη για το Σάχη της Περσίας

του Γιώργου Ψαρρά

Προς τα τέλη του 1958 ο τότε Σάχης της Περσίας, Ρεζά Παχλαβί, οδήγησε τη Maserati 3500 GT, η οποία τον εντυπωσίασε.

Για το λόγο αυτό ζήτησε από την ιταλική εταιρεία να του κατασκευάσει ένα παρόμοιο μοντέλο που θα είχε όμως μεγαλύτερη δύναμη. Ο τεχνικός διευθυντής της Maserati εκείνη την εποχή, Τζούλιο Αλφέρι, αποφάσισε ότι για να ικανοποιήσει απόλυτα τον εκλεκτό αυτό πελάτη θα έπρεπε να επανασχεδιάσει πλήρως την 3500 GT.

Έτσι το 1959 προέκυψε το πρωτότυπο όχημα με την κωδική ονομασία AM103, το οποίο τροφοδοτούνταν από το V8 κινητήρα των 5.0 λίτρων που προέρχονταν από την αγωνιστική 450S.

Η τελική του μορφή παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο την ίδια χρονιά, όπου αποκαλύφτηκε η εντυπωσιακή μέχρι και σήμερα 5000 GT, η οποία έλαβε το παρατσούκλι «Σάχης της Περσίας» για ευνόητους λόγους.

Το 1960 η 5000 GT έδωσε το «παρών» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ ο κινητήρας της είχε υποστεί ορισμένες αναβαθμίσεις. Η ισχύς του είχε αυξηθεί από τους 325 ίππους στους 340 ίππους και η μέγιστη ταχύτητα πλέον έφτασε από τα 260 χλμ./ώρα στα 270 χλμ./ώρα. Σημειώστε ότι συνδυάζονταν με κιβώτιο 5 σχέσεων και ότι το βάρος της 5000 GT δε ξεπερνούσε τα 1.500 κιλά.

Η Maserati γιορτάζει τα 60α γενέθλια του πανέμορφου coupe μοντέλου των 2+2 θέσεων, το οποίο εξαιτίας του υψηλού κόστους παραγωγής στο εργοστάσιο Viale Ciro Menotti στη Μόντενα δε ξεπέρασε τα 34 αντίτυπα.

Μια επίσης ενδιαφέρουσα πληροφορία για την 5000 GT είναι ότι κατασκευάστηκε από σχεδόν όλους τους κορυφαίους ιταλικούς κατασκευαστές αμαξωμάτων της εποχής, όπως οι Allemano, Pininfarina, Monterosa, Ghia, Bertone, Frua και Michelotti.

Πέρα από το Σάχη της Περσίας την 5000 GT επέλεξε επίσης ο πρίγκιπας Καρίμ Αγά Χαν, το αφεντικό της Fiat Τζιάνι Ανιέλι, ο βιομήχανος Φερντινάντο Ινοτσέντι, ο ηθοποιός Στιούαρτ Γκρένγκερ και ο Προέδρος του Μεξικού Αντόλφο Λόπες Ματέος.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Formula 1: Aston Martin

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ο Λόρενς Στρολ, πατέρας του οδηγού Λανς Στρολ, ο οποίος αγόρασε το 2018 την πρώην Force India και νυν Racing Point, ενδιαφέρεται να αγοράσει και την Aston Martin.

Hyundai i20 R5

Στοχεύει ψηλά την καινούργια χρονιά η Hyundai με το i20 R5, όπου θα είναι πιο «κοντά» στις ιδιωτικές ομάδες.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας 1.6 λίτρων βρίσκεται στην αίθουσα των μηχανολόγων, όπου έχει αρχίσει το πρόγραμμα βελτίωσης με στόχο τους 290 ίππους σε ισχύ.  

Ford Focus ST by mountune

Ο βελτιωτικός οίκος της Αγγλίας “mountune” που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων, από Formula 1 έως WRC και WTCC, αλλά και με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς όπως και των φρένων των καθημερινών αυτοκινήτων, «δημιούργησε» ένα κιτ για το Focus που το μετέτρεψε σε πραγματικό ταύρο.

Opel Grandland X

Το πρώτο μοντέλο της Opel που απέκτησε plug-in υβριδική έκδοση πριν από μερικούς μήνες ήταν το Grandland X.

Παράλληλα είναι και τετρακίνητο, καθώς διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το δεύτερο να είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μαζί με διαφορικό και μετατροπέα. 

Ferrari

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η Ferrari δεν είναι μία από αυτές, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με το πότε σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο.

Jeep

Ένα νέο μικρό off-road όχημα ετοιμάζει η Jeep, στης οποίας την γκάμα θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Suzuki Jimny, που αυτή τη στιγμή πρακτικά είναι μόνο του, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστική πρόταση σε αυτό το μέγεθος.

WRC-Skoda Motorsport

Η κάθε ανακοίνωση έχει διπλή και τριπλή ανάγνωση, αρκεί να μπορείς να διαβάσεις πίσω από τις «λέξεις».

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Στην εκδήλωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα», το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης .

WRC-Toyota Gazoo Racing

Σε ειδική εκδήλωση η Toyota αποχαιρέτησε τους παγκόσμιους πρωταθλητές ράλι για τη χρονιά που φεύγει  Τάνακ-Γιερβόεγια, που μετά από δύο χρόνια συνεργασίας πήραν μεταγραφή για τη Hyundai Motorsport.

Mazda CX-30 1.8 Skyactiv-D

Ένα ισχυρό υπόβαθρο για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από πολυετή απουσία, αποτελεί σίγουρα η γκάμα με τα crossover μοντέλα της, καθώς πρόκειται για μια δημοφιλή κατηγορία οχημάτων και στην ελληνική αγορά.