Είστε εδώ

Classic Cars

Lunaz: Κλασική ομορφιά, με σύγχρονη τεχνολογία

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που εξωτερικά θα είχε την κλασική ομορφιά που διακρίνει αρκετά μοντέλα της δεκαετίας του ’50 και του ’60, ενώ εσωτερικά θα είχε όλη την τεχνολογία που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα αυτοκίνητα;

Φαίνεται ότι αυτό αποτελεί όνειρο αρκετών έτσι στη Βρετανία ιδρύθηκε μία εταιρεία η οποία κάνει ακριβώς αυτό. Μετατρέπει παλιά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά και τα εξοπλίζει με την αιχμή της τεχνολογίας που συναντάμε σε ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε το 2019.

Η εταιρεία ονομάζεται Lunaz και φέρει το όνομα ενός εκ των δύο συνιδρυτών της. Πρόκειται για τον Τζον Χίλτον – Λούναζ ο οποίος στο παρελθόν ήταν τεχνικός διευθυντής στην ομάδα της Renault στη Formula 1.

Ο Λούναζ επέλεξε ως έδρα του μία περιοχή κοντά στην πίστα του Silverstone και μαζί με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Ντέιβιντ Λόρεντζ, δημιούργησαν μία start-up εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να επαναφέρει στην πρότερη καλή κατάσταση τα μοντέλα που αναλαμβάνει. Στη συνέχεια τα “γδύνει” από οτιδήποτε μηχανολογικό και αντικαθιστά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικούς, τα ρεζερβουάρ καυσίμων με μπαταρίες, κ.ο.κ. Τα φρένα, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης δέχονται βελτιώσεις ενώ το μηχανικό γκάζι αντικαθίσταται από ένα σύστημα throttle-by-wire. Όσα τμήματα του αυτοκινήτου μπορούν να υποστούν επεξεργασία και να χρησιμοποιηθούν ακόμα και μετά τη μετατροπή του σε ηλεκτρικό, όπως το καπάκι του ρεζερβουάρ, συνεχίζουν να δίνουν το παρών.

Όλα τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με traction control και cruise control ενώ υποστηρίζουν ταχεία φόρτιση σε DC φορτιστές. Επιπλέον, τοποθετείται κλιματισμός, και infotainment με σύστημα πλοήγησης και Wi-Fi.

Μετά τις μετατροπές το κάθε όχημα περνάει από εξαντλητικές δοκιμές και μόνο τότε παραδίδεται στον πελάτη.

Αυτή την περίοδο η εταιρεία ασχολείται με μία Jaguar XK120 του 1953 στην οποία τοποθετήθηκαν δύο ηλεκτρικοί κινητήρες συνολικής ισχύος 380 ίππων και 700 Nm ροπής οι οποίοι τροφοδοτούνται από μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh. Παράλληλα, δουλεύουν και επάνω σε μία οχταθέσια Rolls-Royce Phantom V του 1961 με την μπαταρία εκεί να φτάνει τις 120 kWh.

Φυσικά οι παραπάνω μετατροπές δε θα μπορούσαν να είναι φτηνές. Αν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τις υπηρεσίες που προσφέρει η Lunaz θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 350.000 λίρες Αγγλίας, (391.126 ευρώ), χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι σε αυτό το ποσό.

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.