Είστε εδώ

Classic Cars

Έκθεση Φρανκφούρτης : Opel GT

Από τις πλέον σημαντικές εκθέσεις αυτοκινήτων και αξεσουάρ είναι αυτή της Φρανκφούρτης που διεξάγεται 12 έως 22 Σεπτεμβρίου. 

Φέτος αναμένονται πολλές νέες παρουσιάσεις σε πρώτη προβολή και γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου, ένα από τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν στη γερμανική έκθεση, το 1965, προκαλώντας αίσθηση ήταν το διαστημικό για την εποχή Opel GT. 

H αποκάλυψη του Opel GT ως concept μόνο τυχαία δεν ήταν στη γερμανική μεγαλούπολη.

Ο λόγος ήταν ότι ένα χρόνο πριν, τo 1964, η Opel ήταν ο πρώτος ευρωπαίος κατασκευαστής που εγκαινίαζε ένα νέο κέντρο σχεδιασμού.

34 μήνες μετά το 2θέσιο Opel GT είχε τη θέση στους dealers ανά την Ευρώπη.

Σχήμα πολύ προχώ για την εποχή, χαμηλό (1,22 μ. ύψος, 4,11 μ. μήκος) με την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, μακρύ καπό κινητήρα, αναδιπλούμενοι προβολείς, κινητήρας –κιβώτιο μπροστά και κίνηση πίσω, όπως ακριβώς πρόσταζε η μόδα της εποχής. 

Το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με δύο κινητήρες.

Ένας στα 1.100 κ.εκ. προερχόμενο από το Kadett με 68 ίππους και κιβώτιο 4 σχέσεων και ο δεύτερος στα 1.900 κ.εκ. με 102 ίππους και κιβώτιο 5 σχέσεων που τότε θεωρείτο κάτι το εντελώς πρωτοποριακό. 

Το αυτοκίνητο ήταν ελαφρύ, καθώς ζύγιζε αναλόγως της έκδοσης μεταξύ 845 και 940 κιλών .

Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1973, ενώ εκτός από την Ευρώπη «ταξίδεψε» και στην αγορά των ΗΠΑ.

Στην Αγγλία ήταν διαθέσιμο ως Vauxhall, που συνεχίζεται να ονομάζονται έτσι ακόμα και σήμερα τα Opel που προορίζονται για την βρετανική αγορά. 

Το Opel GT ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία της εταιρίας στην κατηγορία των σπορ –κουπέ αυτοκινήτων. 

Μάλιστα ήταν τόσο πρωτοποριακό σχεδιαστικά που σύμφωνα με πληροφορίες οι Ιάπωνες της Datsun(μετέπειτα Nissan) πήραν σχεδιαστικές ιδέες από το Opel GT για την κατασκευή του Datsun 240Z, ένα εμβληματικό σπορ -κουπέ μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1969. 

 

Γιώργος Κακούσης                

Σχετικά άρθρα

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Ο τίτλος του Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα πάει στο Peugeot 208.

Οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι του θεσμού, έδωσαν στο γαλλικό αυτοκίνητο τον τίτλο, πριν από λίγο σε ξενοδοχείο της Κηφισιάς. Υπενθυμίζεται ότι η τελική δεκάδα αποτελείται από:

Audi A1

Formula 1: Άλντο Κόστα

Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να πουν ότι έχουν εργαστεί σε Ferrari και Mercedes, έχοντας μάλιστα πετύχει και με τις δύο ομάδες, όμως ο Άλντο Κόστα είναι ένας από αυτούς.

Mercedes GLA

Η νέα Mercedes GLA θα παρουσιαστεί επίσημα στις 11 Δεκεμβρίου, όμως λίγο πριν, βρέθηκε να κάνει τελευταίες δοκιμές σε δημόσιο δρόμο, με ένα ποσοστό του εμπρός και του πίσω μέρους καλυμμένα με καμουφλάζ.

Lamborghini Μiura

Αναμφισβήτητα οι Ιταλοί είναι «μάγοι» σε κάθε κλάδο της σχεδίασης, από την αρχιτεκτονική, την ένδυση μέχρι και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ford Puma

Το νέο Puma ετοιμάζεται να κάνει την άφιξή του στη χώρα μας στις αρχές του 2020 με δύο επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ του κινητήρα, όμως η Ford θα προσθέσει ακόμα μία, η οποία θα είναι η πιο “καυτή”.

Land Rover

To 80% των ιδιοκτητών σκύλων οδηγούν παρέα με τον πιστό τετράποδο φίλο τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Cadillac

Με τις αγορές προϊόντων μέσω internet να κερδίζουν συνεχώς έδαφος σχεδόν σε κάθε τομέα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε θα μπορούσαν να μείνουν πίσω, με την Cadillac να εφαρμόζει μία από τις πιο πρωτοποριακές ιδέες.

Suzuki

O λύκος που έγινε λιοντάρι, θα ήταν ένας εναλλακτικός τίτλος για το νέο Suzuki Swift Extreme Concept, ενώ να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε αποκλειστικά στο εμφανισιακό σκέλος.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Τα 10 αυτοκίνητα που προκρίθηκαν για την τελική φάση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα» είναι τα εξής:

Audi A1

Citroen C5 Aircross

DS 3 Crossback

Kia XCeed

Mazda 3

Peugeot 208

Renault Clio

Skoda Scala

Suzuki Jimny

Tesla

Όταν η Tesla παρουσίασε το Cybertruck, το αμιγώς ηλεκτρικό pick-up της, στη σκηνή εμφανίστηκε και ένα ATV, τα οχήματα που ξέρουμε ως "γουρούνες", για το οποίο δεν ειπώθηκαν πολλά.