
Από τις πλέον σημαντικές εκθέσεις αυτοκινήτων και αξεσουάρ είναι αυτή της Φρανκφούρτης που διεξάγεται 12 έως 22 Σεπτεμβρίου.
Φέτος αναμένονται πολλές νέες παρουσιάσεις σε πρώτη προβολή και γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου, ένα από τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν στη γερμανική έκθεση, το 1965, προκαλώντας αίσθηση ήταν το διαστημικό για την εποχή Opel GT.
H αποκάλυψη του Opel GT ως concept μόνο τυχαία δεν ήταν στη γερμανική μεγαλούπολη.
Ο λόγος ήταν ότι ένα χρόνο πριν, τo 1964, η Opel ήταν ο πρώτος ευρωπαίος κατασκευαστής που εγκαινίαζε ένα νέο κέντρο σχεδιασμού.
34 μήνες μετά το 2θέσιο Opel GT είχε τη θέση στους dealers ανά την Ευρώπη.
Σχήμα πολύ προχώ για την εποχή, χαμηλό (1,22 μ. ύψος, 4,11 μ. μήκος) με την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, μακρύ καπό κινητήρα, αναδιπλούμενοι προβολείς, κινητήρας –κιβώτιο μπροστά και κίνηση πίσω, όπως ακριβώς πρόσταζε η μόδα της εποχής.
Το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με δύο κινητήρες.
Ένας στα 1.100 κ.εκ. προερχόμενο από το Kadett με 68 ίππους και κιβώτιο 4 σχέσεων και ο δεύτερος στα 1.900 κ.εκ. με 102 ίππους και κιβώτιο 5 σχέσεων που τότε θεωρείτο κάτι το εντελώς πρωτοποριακό.
Το αυτοκίνητο ήταν ελαφρύ, καθώς ζύγιζε αναλόγως της έκδοσης μεταξύ 845 και 940 κιλών .
Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1973, ενώ εκτός από την Ευρώπη «ταξίδεψε» και στην αγορά των ΗΠΑ.
Στην Αγγλία ήταν διαθέσιμο ως Vauxhall, που συνεχίζεται να ονομάζονται έτσι ακόμα και σήμερα τα Opel που προορίζονται για την βρετανική αγορά.
Το Opel GT ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία της εταιρίας στην κατηγορία των σπορ –κουπέ αυτοκινήτων.
Μάλιστα ήταν τόσο πρωτοποριακό σχεδιαστικά που σύμφωνα με πληροφορίες οι Ιάπωνες της Datsun(μετέπειτα Nissan) πήραν σχεδιαστικές ιδέες από το Opel GT για την κατασκευή του Datsun 240Z, ένα εμβληματικό σπορ -κουπέ μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1969.
Γιώργος Κακούσης