Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen GS: Μισός αιώνας ζωής

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το 1970 στο σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Citroen παρουσίασε το καινούργιο της μοντέλο την GS.

Αεροδυναμικό σχήμα με το πολύ κυρτό πίσω κρύσταλλο, υδροπνευματικές αναρτήσεις, επίπεδος κινητήρας, 4 δισκόφρενα, 465 λίτρα αποσκευών, γυροσκοπικό ταχύμετρο, χειρόφρενο «τραβηχτό» από το ταμπλό, τιμόνι με μια ακτίνα, θέσεις για 5, ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που το έφεραν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Το 1971 κατέκτησε τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και στα 17 χρόνια της παραγωγής κατασκευάστηκαν περισσότερα από 2.5 εκατομμύρια GS, ενώ στο διάστημα μεταξύ 1973-1975 κατασκευάστηκαν 847 GS με κινητήρα Wankel.

Eκτός από τον κινητήρα Wankel, όλοι οι άλλοι κινητήρες που τοποθετήθηκαν κάτω από το μακρύ μπροστινό καπό ήταν όλοι επίπεδοι αερόψυκτοι και από χωρητικότητα μεταξύ 1.015-1.299 κ.εκ.

Εάν βρεθείτε στην Αιώνια Πόλη του Φωτός μεταξύ 5-9 Φεβρουαρίου, προγραμματίστε μια βόλτα στο εκθεσιακό κέντρο “Paris Expo” στις Βερσαλλίες,  καθώς σε αυτό το διάστημα διεξάγεται η έκθεση “Retromobile”, μια από τις πιο σημαντικές για κλασικά και ιστορικά αυτοκίνητα.

Σχετικά άρθρα

Η βόλτα στα άδυτα στο αγωνιστικό τμήμα της Hyundai συνεχίζεται, καθώς η ομάδα αυτή κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές τη χρονιά που μας πέρασε. 

Το WRC ξεκινάει έναν διαγωνισμό όπου οι αναγνώστες θα ψηφίσουν για να αναδείξουν τον καλύτερο οδηγό του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τότε που πρωτοξεκίνησε ο θεσμός, το 1979. 

Οι Χάμιλτον και Φέτελ δέχθηκαν τα χρήματα που θα πάρουν για το 2020 να μειωθούν, κ δεδομένου ότι το πρωτάθλημα δε θα αρχίσει πριν τις 14 Ιουνίου (σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο) και ότι το οικονομικό αντίκτυπο για τις ομάδες θα είναι πολύ μεγάλο.

Το να οδηγήσουν οι συνοδηγοί σε μια μόνο Ειδική Διαδρομή, σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, ήταν μια ωραία Πρωταπριλιάτικη φάρσα. 

Στο πλαίσιο της συνεχούς έρευνας για πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης, η Mercedes εξετάζει τις δυνατότητες των οργανικών μπαταριών, οι οποίες υπόσχονται να είναι ιδιαίτερα βιώσιμες.

Ένας νέος αόρατος εχθρός για την ανθρωπότητα, ο κορωνοϊός, έχει αφαιρέσει χιλιάδες ζωές και έχει αλλάξει ακόμα περισσότερες, επομένως πρέπει να αμυνθούμε και η Volvo προτείνει την καλύτερη μέθοδο.

H Porsche υποστηρίζει ένθερμα το σύνθημα «μένουμε σπίτι» για να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού, ωστόσο γνωρίζει ότι ο εγκλεισμός σε τέσσερις τοίχους ρίχνει τη ψυχολογία.

Με την Αμερική να βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τα θύματα του κορωνοϊού, εν τούτοις ανακοινώθηκε το ανανεωμένο πρόγραμμα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Με την ελπίδα ότι ο θανατηφόρος ιός θα αποτελέσει παρελθόν.

Αυτήν την περίοδο λόγω κορωνοϊού το μουσείο της Toyota στην Κολωνία είναι κλειστό. 

Μέχρι στιγμής η McLaren έχει κυκλοφορήσει δύο υβριδικά μοντέλα, την P1 και τη Speedtail, ομως τώρα ετοιμάζεται σταδιακά να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο χώρο των plug-in υβριδικών.