Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen 2CV: Επιστρέφει μετά από 70 χρόνια στο Παρίσι

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα deja vu βιώνει αυτές τις μέρες η Citroen στο Σαλόνι του Παρισιού, καθώς στο ίδιο μέρος πριν από 70 ολόκληρα χρόνια έδινε το «παρών» με ένα μοντέλο που φιλοξενείται και σήμερα στο περίπτερο της.

Ο λόγος για το θρυλικό 2CV που έχει κατακόρυφη θέση σε ένα τοίχο και υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι στη γαλλική πρωτεύουσα έκανε ντεμπούτο το 1948, ενώπιον του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Βενσάν Οριέλ.

Από την πρώτη στιγμή εντυπωσίασε το κοινό λόγω του ιδιαίτερου αλλά και απλού ταυτόχρονα σχήματος του, ενώ ήταν ευέλικτο, άνετο, αρκετά ελαφρύ, προσθιοκίνητο, διέθετε αερόψυκτο κινητήρα και ανάρτηση ιδανική για μακρινά ταξίδια.

Πρόγονος του θεωρείται το πρωτότυπο TPV (Toute Petite Voiture) του 1936, το οποίο στόχο είχε να κάνει το αυτοκίνητο ένα μέσο προσιτό στις εργατικές τάξεις. Ενδεικτικό των ικανοτήτων του ήταν ότι μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.

Ζύγιζε μόλις 370 κιλά χωρίς φορτίο, είχε ένα μόνο προβολέα για εξοικονόμηση βάρους και κόστιζε στο ένα τρίτο της τιμής, σε σύγκριση με το 11 CV της εποχής. Η Citroen είχε ετοιμάσει 250 προ-παραγωγής TPV, ώστε να τα παρουσιάσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1939, αλλά η κήρυξη του πολέμου ακύρωσε τα σχέδια της και την ανάγκασε να τα κρύψει ή να τα καταστρέψει.

Όλα όμως γίνονται για κάποιο λόγο και εννέα χρόνια μετά, στο Σαλόνι του Παρισίου, εμφανίζει το διάσημο μέχρι σήμερα 2CV. Στην παραγωγή το 2CV παρέμεινε 42 χρόνια μέχρι το 1990, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 5,1 εκατομμύρια μοντέλα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.

Όμιλος Σφακιανάκη

Μάζεψε τις ζημιές τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και στη μητρική, η Σφακιανάκης, στο α' τρίμηνο του έτους ενώ εμφάνισε σημαντική βελτίωση των EBITDA, παρά την πτώση των πωλήσεων.  Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων για τον Όμιλο ήταν €3,9 εκ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το Α’ τετράμηνο του 2019 προκύπτει άνοδος πτήσεων και διακινούμενων επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας.

Ο Αλόνσο στο Indy 500

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Renault

Το μύθο ότι τα πολυχρηστικά μοντέλα δε μπορούν να έχουν πιο σπορ παρουσιαστικό έρχεται να καταρρίψει η νέα έκδοση ονόματι Black των Renault Scenic και Grand Scenic.

Mercedes GLE

Δε χρειάζεται να μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον, ώστε να γνωρίσει τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας που εξελίσσει η Mercedes, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη συγκεκριμένη GLE.

Hyundai

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθύνεται για πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Skoda

Γνωρίζουμε ήδη ότι στις 23 Μαΐου η Skoda θα αποκαλύψει την ανανεωμένη Superb, ενώ η τσέχικη εταιρεία μας ενημερώνει ότι από τη γκάμα της ναυαρχίδας δε θα απουσιάζει η πρακτικότερη έκδοση Scout, με station wagon αμάξωμα.

Volkswagen

Παραδοσιακά η Volkswagen μας συστήνει στο “SOWO European Experience”, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από 18 έως 19 Μαΐου στην Πολιτεία της Τζόρτζια, πρωτότυπα βελτιωμένα σπορ μοντέλα από την υφιστάμενη γκάμας της.

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτ