Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen 2CV: Επιστρέφει μετά από 70 χρόνια στο Παρίσι

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα deja vu βιώνει αυτές τις μέρες η Citroen στο Σαλόνι του Παρισιού, καθώς στο ίδιο μέρος πριν από 70 ολόκληρα χρόνια έδινε το «παρών» με ένα μοντέλο που φιλοξενείται και σήμερα στο περίπτερο της.

Ο λόγος για το θρυλικό 2CV που έχει κατακόρυφη θέση σε ένα τοίχο και υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι στη γαλλική πρωτεύουσα έκανε ντεμπούτο το 1948, ενώπιον του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Βενσάν Οριέλ.

Από την πρώτη στιγμή εντυπωσίασε το κοινό λόγω του ιδιαίτερου αλλά και απλού ταυτόχρονα σχήματος του, ενώ ήταν ευέλικτο, άνετο, αρκετά ελαφρύ, προσθιοκίνητο, διέθετε αερόψυκτο κινητήρα και ανάρτηση ιδανική για μακρινά ταξίδια.

Πρόγονος του θεωρείται το πρωτότυπο TPV (Toute Petite Voiture) του 1936, το οποίο στόχο είχε να κάνει το αυτοκίνητο ένα μέσο προσιτό στις εργατικές τάξεις. Ενδεικτικό των ικανοτήτων του ήταν ότι μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.

Ζύγιζε μόλις 370 κιλά χωρίς φορτίο, είχε ένα μόνο προβολέα για εξοικονόμηση βάρους και κόστιζε στο ένα τρίτο της τιμής, σε σύγκριση με το 11 CV της εποχής. Η Citroen είχε ετοιμάσει 250 προ-παραγωγής TPV, ώστε να τα παρουσιάσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1939, αλλά η κήρυξη του πολέμου ακύρωσε τα σχέδια της και την ανάγκασε να τα κρύψει ή να τα καταστρέψει.

Όλα όμως γίνονται για κάποιο λόγο και εννέα χρόνια μετά, στο Σαλόνι του Παρισίου, εμφανίζει το διάσημο μέχρι σήμερα 2CV. Στην παραγωγή το 2CV παρέμεινε 42 χρόνια μέχρι το 1990, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 5,1 εκατομμύρια μοντέλα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Υπόθεση Γκον

Η Nissan σκληραίνει τη στάση της απέναντι στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Καρλος Γκον, βάζοντας στο στόχαστρο και την αδερφή του, Κλοντίν Μπισάρα ντε Ολιβέιρα, καταθέτοντας μήνυση εναντίον της.

Toyota Supra

Μάχη αναμένεται να γίνει για την πρώτη Toyota Supra που θα πουληθεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα βγει στο «σφυρί».

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Volkswagen Sharan

Πιο «απλόχερο» είναι πλέον το Volkswagen Sharan σε ότι αφορά τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται.

Ford

Η Ford έχει παράδοση στα pick-up (ειδικά στα μεγάλα) αφού, κυρίως στην Αμερική, διαθέτει μια αρκετά πλούσια γκάμα την οποία όπως φαίνεται θέλει να εμπλουτίσει προς το κάτω άκρο της.

Renault

Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από τις απολαβές του Κάρλος Γκον και τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές οι Nissan και Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από τη θέση του CEO.

Nissan Patrol

Σήμερα η Nissan διαθέτει μια αναγνωρισμένη γκάμα από SUV, ωστόσο οι ρίζες της στην εν λόγω κατηγορία εντοπίζονται στο Patrol.

Ήπια υβριδικά

Σύμφωνα με τη Valeo μέχρι το 2026 το 25% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο θα χρησιμοποιούν κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα για την κίνησή τους.

SEAT

Το Arona FR που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δεν είναι τυχαίο, καθώς ήταν αυτό που οδήγησε τη SEAT σε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής.

Volkswagen

Μετά τα ID, ID CROZZ, ID BUZZ και ID VIZZION η Volkswagen ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πέμπτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην έκθεση της Σανγκάης που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο.