Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen 2CV: Επιστρέφει μετά από 70 χρόνια στο Παρίσι

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα deja vu βιώνει αυτές τις μέρες η Citroen στο Σαλόνι του Παρισιού, καθώς στο ίδιο μέρος πριν από 70 ολόκληρα χρόνια έδινε το «παρών» με ένα μοντέλο που φιλοξενείται και σήμερα στο περίπτερο της.

Ο λόγος για το θρυλικό 2CV που έχει κατακόρυφη θέση σε ένα τοίχο και υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι στη γαλλική πρωτεύουσα έκανε ντεμπούτο το 1948, ενώπιον του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Βενσάν Οριέλ.

Από την πρώτη στιγμή εντυπωσίασε το κοινό λόγω του ιδιαίτερου αλλά και απλού ταυτόχρονα σχήματος του, ενώ ήταν ευέλικτο, άνετο, αρκετά ελαφρύ, προσθιοκίνητο, διέθετε αερόψυκτο κινητήρα και ανάρτηση ιδανική για μακρινά ταξίδια.

Πρόγονος του θεωρείται το πρωτότυπο TPV (Toute Petite Voiture) του 1936, το οποίο στόχο είχε να κάνει το αυτοκίνητο ένα μέσο προσιτό στις εργατικές τάξεις. Ενδεικτικό των ικανοτήτων του ήταν ότι μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.

Ζύγιζε μόλις 370 κιλά χωρίς φορτίο, είχε ένα μόνο προβολέα για εξοικονόμηση βάρους και κόστιζε στο ένα τρίτο της τιμής, σε σύγκριση με το 11 CV της εποχής. Η Citroen είχε ετοιμάσει 250 προ-παραγωγής TPV, ώστε να τα παρουσιάσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1939, αλλά η κήρυξη του πολέμου ακύρωσε τα σχέδια της και την ανάγκασε να τα κρύψει ή να τα καταστρέψει.

Όλα όμως γίνονται για κάποιο λόγο και εννέα χρόνια μετά, στο Σαλόνι του Παρισίου, εμφανίζει το διάσημο μέχρι σήμερα 2CV. Στην παραγωγή το 2CV παρέμεινε 42 χρόνια μέχρι το 1990, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 5,1 εκατομμύρια μοντέλα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.