Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen 2CV: Επιστρέφει μετά από 70 χρόνια στο Παρίσι

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα deja vu βιώνει αυτές τις μέρες η Citroen στο Σαλόνι του Παρισιού, καθώς στο ίδιο μέρος πριν από 70 ολόκληρα χρόνια έδινε το «παρών» με ένα μοντέλο που φιλοξενείται και σήμερα στο περίπτερο της.

Ο λόγος για το θρυλικό 2CV που έχει κατακόρυφη θέση σε ένα τοίχο και υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι στη γαλλική πρωτεύουσα έκανε ντεμπούτο το 1948, ενώπιον του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Βενσάν Οριέλ.

Από την πρώτη στιγμή εντυπωσίασε το κοινό λόγω του ιδιαίτερου αλλά και απλού ταυτόχρονα σχήματος του, ενώ ήταν ευέλικτο, άνετο, αρκετά ελαφρύ, προσθιοκίνητο, διέθετε αερόψυκτο κινητήρα και ανάρτηση ιδανική για μακρινά ταξίδια.

Πρόγονος του θεωρείται το πρωτότυπο TPV (Toute Petite Voiture) του 1936, το οποίο στόχο είχε να κάνει το αυτοκίνητο ένα μέσο προσιτό στις εργατικές τάξεις. Ενδεικτικό των ικανοτήτων του ήταν ότι μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.

Ζύγιζε μόλις 370 κιλά χωρίς φορτίο, είχε ένα μόνο προβολέα για εξοικονόμηση βάρους και κόστιζε στο ένα τρίτο της τιμής, σε σύγκριση με το 11 CV της εποχής. Η Citroen είχε ετοιμάσει 250 προ-παραγωγής TPV, ώστε να τα παρουσιάσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1939, αλλά η κήρυξη του πολέμου ακύρωσε τα σχέδια της και την ανάγκασε να τα κρύψει ή να τα καταστρέψει.

Όλα όμως γίνονται για κάποιο λόγο και εννέα χρόνια μετά, στο Σαλόνι του Παρισίου, εμφανίζει το διάσημο μέχρι σήμερα 2CV. Στην παραγωγή το 2CV παρέμεινε 42 χρόνια μέχρι το 1990, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 5,1 εκατομμύρια μοντέλα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Αριβαμπένε

Όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήγε στη Ferrari το 2015 είχε δηλώσει ότι θέλει πάση θυσία να κατακτήσει τουλάχιστον έναν τίτλο με τη Scuderia όμως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

JLR

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν κάθε μέρα και πιο πολύ έδαφος όμως μέχρι στιγμής η μόνη εταιρεία που παράγει συμβατικά αυτοκίνητα αλλά έχει ανακοινώσει ότι θα στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών είναι η Smart ωστόσο κάτι ανάλογο εξετάζουν και οι άνθρωποι της Jaguar.

CMR

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα μονοθέσια να πηγαίνουν με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα και θεωρούμε ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι κινητήρες είναι περίπου στα 350 χλμ./ώρα.

Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Τι σερί έχει αυτό το δίδυμο Πάολο Αντρεούτσι –Άννα Αντρεούσι με το εργοστασιακό Peugeot 208 T16 R5.

Κατέκτησαν το Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι για 11η συνεχή χρονιά.

Renault Captur 1.5 dCi

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Mercedes

Η Mercedes παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού την πρώτη από τις δύο εκδόσεις της A-Class που θα φέρουν τα σήματα της AMG όμως εκτός από τη hatchback εκδοχή του μοντέλου αντίστοιχη έκδοση θα υπάρξει και για την coupe εκδοχή του μοντέλου, τη CLA.

Rali 2 Valli

Η τελευταία παράσταση του έργου ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, διεξήχθη στην Ιταλία, στην περιοχή της Βερόνας. Τρεις ήταν οι μνηστήρες του τίτλου.  Ο Σκάντολα  με 57,5 βαθμούς, έναντι 57,3 του Αντρεούτσι και 52,4 του Καμπεντέλι.

Βάτσλαφ Κλέμεντ

Η φετινή 16η μέρα του Οκτωβρίου έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Skoda, καθώς συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση ενός εκ των δυο ιδρυτών της.

Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στο Τέξας

Στην υπερσύγχρονη πίστα του Ώστιν στο Τέξας διεξάγεται ο 2ος από τους 5 τελικούς του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Polestar

Τον πρώτο της εκθεσιακό χώρο θα αποκτήσει η Polestar, η αυτόνομη εταιρεία της Volvo που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων.