Είστε εδώ

Classic Cars

BMW M1 Gr.4: Με άρωμα Λε Μαν

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Piotr R. Frankowski είναι Πολωνός συνάδελφος, που ζει μόνιμα στην Αγγλία. Εκεί έχει την ευκαιρία να οδηγεί αυτοκίνητα που το κάθε ένα αποτελεί και μια ξεχωριστή ιστορία στον χρυσό τόμο της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Και πριν προλάβουμε καλά-καλά να δούμε τις φωτογραφίες που μας έστειλε με το τι οδήγησε το τελευταίο διάστημα, ακούγαμε  από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής τη φωνή του που προσπαθούσε γεμάτος συγκίνηση να μας μεταφέρει την εμπειρία που έζησε οδηγώντας αυτήν την ξεχωριστή αγωνιστική BMW M1 Gr. 4, στη διαδρομή του Goodwood, στην εκδήλωση για ιστορικά αυτοκίνητα.

Είναι η BMW M1 με την οποία συμμετείχαν στις 24 ώρες του Λε Μαν το 1981 ο οδηγός της Formula 1 Κρίστιαν Ντάνερ, ο πρίγκιπας Λεοπόλδος Φον Μπάγερ και ο Πήτερ Όμπερντόφερ. Αγωνιστικός διευθυντής της συμμετοχής ήταν ο Χέλμουτ Μάρκο.

Το αυτοκίνητο φέρει 6κύλινδρο ατμοσφαιρικό εν σειρά μοτέρ, 3.5 λίτρων με μηχανικό ψεκασμό Kugelfisher απόδοσης 470 ίππων, τοποθετημένο στο κέντρο και πίσω, «βιδωμένο» σε σωληνωτό σασί.

Το κιβώτιο είναι της ZF, 5 σχέσεων τύπου «Η» για τις αλλαγές, με την 1η ταχύτητα «πίσω και αριστερά», με την κίνηση στους πίσω τροχούς. Να σημειωθεί ότι όλα τα αγωνιστικά BMW M1 έφεραν ειδικές ζάντες σχεδιασμένες από την Campagnolo.

O ήχος από το μοτέρ, η αίσθηση του επιλογέα, αλλά και το γρανάζωμα του κιβωτίου που σε κάθε αλλαγή αισθανόσουν σαν να έσπρωχνε με φόρα προς τα μπροστά το αυτοκίνητο, ήταν αυτά που έκλεψαν την παράσταση στη «διαδρομή» του Goodwood με τον Piotr στο από ανθρακόνημα bucket της Recaro, εκεί που ο ιδρυτής της McLaren, Μπρους ΜακΛάρεν άφηνε την τελευταία του πνοή.

Η BMW με τα M1 Gr.4 διοργάνωσε το πρωτάθλημα Procar όπου οδηγοί από τη Formula 1 οδηγούσαν αυτά τα αυτοκίνητα στο πλαίσιο των Γκραν Πρι.

Δύο χρονιές προκηρύχθηκε το BMW M1 Procar Championship και οδηγοί όπως Νίκι Λάουντα, Κλέι Ρεγκατσόνι , Νέλσον Πικέ, Χανς Στουκ, Έλιο Ντε Άντζελις, Κάρλος Ρόϊτμαν, Ντιντιέ Πιρονί, Άλαν Τζόουνς, Μάριο Αντρέτι, Έμερσον Φιτιπάλντι, Τζέιμς Χάντ, Ζαν Πιερ Ζαριέ, ήταν μερικοί που βρέθηκαν στο bucket της M1.

Για την ιστορία νικητής στο εσωτερικό πρωτάθλημα της BMW M1 το 1979 ήταν ο Νίκι Λάουντα και το 1980 ο Νέλσον Πικέ.

    

Φωτογραφίες: Hardy Mutschler

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ηλεκτροκίνηση

Τη στιγμή που στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο λίγα που οι περισσότεροι δεν έχουν δει ούτε τυχαία κάποιο στο δρόμο, αλλού γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για την προώθησή τους, που οι σταθμοί φόρτισης ξεπέρασαν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ha:mo

Η αυτοκίνηση αλλάζει και οι εταιρίες ψάχνουν λύσεις για εύκολη χρήση οχημάτων.

Ράλι Μπαρούμ

Η εικόνα στην πρώτη θέση του ράλι Μπαρούμ, 6ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, δεν άλλαξε κατά το 2ο σκέλος με τους Κοπέτσκι-Ντρέσλερ να χαρίζουν τη νίκη στο Skoda Fabia R5 Evo. 

Νέο Infiniti QX55

Από την Καλιφόρνια και το Pebble Beach όπου διοργανώνεται το Concours d'Elegance, η Infiniti που αποτελεί την εταιρια κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ένα από τα προσεχή μοντέλα της.

Σκύρος

Μετά από 18 ολόκληρα χρόνια, άνοιξε τον Ιούλιο ξανά τις πύλες του στο κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας Σκύρου.

Η Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου

Η Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου είναι σίγουρα μια άλλη Αθήνα.

Μια άλλη πόλη για όλους εμάς που τη ζούμε καθημερινά. Αφήνει στην άκρη τα κακά της μεγαλούπολης και μεταμορφώνεται σε μία όαση, για τους τυχερούς κατοίκους και επισκεπτες της.

Ράλι Μπαρούμ-1ο σκέλος

Το 1ο σκέλος του ράλι Μπαρούμ με τις 9 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές είχε μεγάλες κόντρες για την 1η θέση.

Αρχικά πήρε κεφάλι ο Γκριάζιν με το Skoda Fabia R5, με Λούκιανουκ(Citroen C3 R5) και Κοπέτσκι (Skoda Fabia R5 Evo) να ακολουθούν.

Ferrari 312 T

Ο μύθος του Μαρανέλο, η Ferrari 312 T που οδήγησε ο Νίκι Λάουντα βγαίνει σε δημοπρασία στην εκδήλωση “il Concorso d’ eleganza” που διοργανώνεται από την αμερικάνικη εταιρία Gooding & Co στο Pebble Beach της Καλιφόρνιας. 

Bugatti Centodieci

Στο Concourse d’ Elegance που διεξάγεται στο Pebble Beach της Καλιφόρνιας, η Bugatti παρουσίασε το νέο hypercar αφιερωμένο στον ιδρυτή Ετόρε Μπουγκάτι, που το 1909 μετέφερε το πάθος του στους δρόμους, αλλά και στον Ρομάνο Αρτιόλι, τον Ιταλό που πραγματοποίησε το όνειρό του, καθώς το 1990 αναβίωσε

Citroen

Aπό τα πλέον αγαπητά αυτοκίνητα της Citroen για του νέους της εποχής που ήθελαν να ταξιδεύουν και να απολαμβάνουν τη φύση, καθώς το Mehari με την υφασμάτινη οροφή, τις αποσπώμενες πόρτες και «πάγκο» για τους πίσω επιβάτες ήταν συνώνυμο με την ελευθερία.