Είστε εδώ

Classic Cars

Alfa Romeo Giulietta SZ: "Έπιασε" πάνω από μισό εκατομμύριο

του Σωτήριου Χάλλα

Η πρώτη γενιά της Giulietta η οποία παραγόταν από το 1954 μέχρι το 1965 είναι από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Alfa Romeo όμως μερικά “κομμάτια” είχαν κάπως μεγαλύτερη αξία την οποία διατηρούν μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για μία έκδοση που ονομαζόταν Giulietta SZ με τα αρχικά SZ να προέρχονται από τις λέξεις Sprint Zagato. Η συγκεκριμένη ήταν η πιο γρήγορη του ιταλικού μοντέλου καθώς εξοπλιζόταν με κινητήρα 1.3 λίτρων που απέδιδε 100 ίππους. Μπορεί η ιπποδύναμη να μην εντυπωσιάζει με τα σημερινά δεδομένα όμως τότε ήταν αρκετά υψηλή. Επιπλέον, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος των 785 κιλών στο οποίο συνέβαλε και ο οίκος Zagato της έδιναν τη δυνατότητα να έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας αρκετές (ισχυρότερες) σπορ δημιουργίες της εποχής.

Εκτός από τις επιδόσεις, όμως, η Giulietta SZ έχει μεγάλη αξία και για τη σπανιότητά της αφού οι Ιταλοί κατασκεύασαν μόλις 217 μονάδες. Οπότε, δεν προκαλεί εντύπωση ότι η συγκεκριμένη σε μία δημοπρασία πωλήθηκε για 567.000 ευρώ.

Μάλιστα, αυτά τα χρήματα πήγαν στο ιταλικό κράτος καθώς το αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο το 1962 βρέθηκε στο Τορίνο παρατημένο σε ένα υπόγειο. Αρχικά, ιδιοκτήτης ήταν ένας μηχανικός ο οποίος λόγω ενός χαλασμένου ασανσέρ δεν το έβγαλε ποτέ από εκεί. Πλέον ο μηχανικός έχει πεθάνει και δεν υπάρχει κανένας να τον κληρονομήσει οπότε η περιουσία του περιέρχεται στην κυριότητα του δημοσίου.

Η συγκεκριμένη Giulietta SZ έπιασε τόσο υψηλή τιμή και επειδή δεν είχε υποστεί ποτέ εργασίες συντήρησης οπότε βρισκόταν ακριβώς στην ίδια κατάσταση με την εποχή που κατασκευάστηκε, στοιχείο που έχει αξία στις αγοραπωλησίες κλασικών αυτοκινήτων.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.