Είστε εδώ

Autobest

Opel Grandland X: Πρώτη επαφή με το νέο SUV

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στη βροχερή και κρύα Φρανκφούρτη μακριά από το καλοκαιρινό κλίμα της χώρας μας είχαμε την πρώτη οδηγική εμπειρία με το νέο SUV της Opel, το Grandland X.

Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο της οικογένειας Χ μετά το Mokka και Crossland, έτσι ο κύκλος των «τριών ποιητών» κλείνει. Το Grandland X μπορούμε να τονίσουμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο που «αναπτύχθηκε» σε συνεργασία με τον όμιλο PSA καθώς έχει χτιστεί στο δάπεδο του Peugeot 3008, με την Opel να έχει κάνει τις δικές της τελικές «πράξεις». Σχεδιαστικά το DNA της Opel αφήνει εμφανή σημάδια, ειδικά στο μπροστινό μέρος (μάσκα, προβολείς, ακμές στο καπό) ενώ δεν είναι άστοχο εάν παρομοιαστεί σαν ένα υπερυψωμένο και πιο ογκώδες Astra. Στη γλώσσα των αριθμών το μήκος του Grandland X είναι 4,48 μ. του Mokka X 4,28 μ. και του Crossland X 4,21 μ. Να βάλουμε και στο παιχνίδι και το Peugeot 3008 που είναι 4,47 μ. Το πλάτος στο Grandland X ανέρχεται στα 1,86 μ. Κάτι που κάνει ιδιαίτερα άνετο το αυτοκίνητο στο εσωτερικό με αρκετό χώρο να παρεμβάλλεται μεταξύ οδηγού/συνοδηγού.

Στο εσωτερικό η όλη σχεδίαση είναι χαρακτηριστική Opel με δυο επίπεδα. Το πάνω μέρος του ταμπλό φέρει μαλακή επένδυση και σκληρή στις πόρτες. Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι 5έως 8 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης, όπως αναλόγως της έκδοσης είναι και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα των αποσκευών που αποκαλύπτει χώρο 514 λίτρων με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη. Στάνταρ είναι η ρεζέρβα ανάγκης.

Κατά την πρώτη μας επαφή οδηγήσαμε μια βενζινοκίνητη έκδοση στα1.200 κ.εκ με το 3 κύλινδρο turbo μοτέρ με τους 130 ίππους με 6αρι μηχανικό κιβώτιο και ένα πετρελαιοκίνητο στα 1.600 κ.εκ. με αυτόματο 6αρι απόδοσης 120 ίππων. Το «μικρό» μας ενθουσίασε με την άμεση απόκριση του κινητήρα, ενώ μόνο από το ταχύμετρο διαπιστώσαμε ότι ταξιδεύαμε με 180 χλμ./ώρα στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Πατάει καλά το αυτοκίνητο που φορούσε 18άρες ζάντες με ελαστικά 225/55 . Έχει αίσθηση το τιμόνι με επιλογέα χαρακτηριστικό Opel ελαστικός με διαδρομές. Παρά το γεγονός οτι οι πλάγιοι άνεμοι ήταν ισχυροί το αυτοκίνητο ήταν σταθερό στην προδιαγεγραμμένη πορεία του.

Επίσης να σημειώσουμε τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα.

Στην αντίπερα όχθη, στην όχθη που ήταν διαθέσιμη η πετρελαιοκίνητη έκδοση το αυτοκίνητο επιζητά χλμ. στο ενεργητικό του ως ένας ακούραστος δρομέας. Το Grandland Χ προσφέρει στον έξτρα εξοπλισμό του το σύστημα Grip Control δανεισμένο απο την PSA, κάτι που αναβάζει τις μετοχές του στην κατηγορία.

Ένα σύστημα που λειτουργεί ως μπλοκέ διαφορικό στον μπροστινό άξονα επιτραπέντας το αυτοκίνητο να κινηθεί σε off road διαδρομές με λάσπη, χιόνι, βρεγμένες επιφάνειες. Στο Grandland X το σύστημα Grip Control συνδυάζεται με ελαστικά all terrain σε ζάντες 17 ιντσών. Η διάθεση του αυτοκινήτου στη χώρα μας ξεκινάει σε λίγες μέρες με τιμές από 24.500 ευρώ για την έκδοση 1.2 turbo και από τα 27.300 ευρώ για την αυτόματη turbodiesel με το 6αρι κιβώτιο. Όμως αυτό που θέλουμε να σχολιάσουμε είναι οτι στο 2ήμερο παραμονής μας στη Φρανκφούρτη και συζητώντας με τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είδαμε μια διαφορετική Opel. Πιο μοντέρνα σε σκέψη, σαν έφυγε ένα βάρος από τότε που επήλθε το διαζύγιο με τους Αμερικάνους της G.M.

Δείχνουν σαν να είναι πολύ μακριά από τους Αμερικάνους πλέον και πολύ κοντά σε αυτό που λέμε γαλλική φινέτσα.

Μπορεί να τόνισε ο Κάρλος Ταβάρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του γαλλογερμανικού ομίλου, ότι Opel και PSA θα λειτουργούν σαν ανεξάρτητες εταιρίες, όμως εάν δεν αφουγκραστείς απλά δεν είσαι πάνω στο τρένο και η Opel δείχνει να είναι και μάλιστα σε θέση business class.

Η συνεχεία του Opel Grandland X στις φωτογραφίες....

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.