Είστε εδώ

Autobest

Opel Grandland X: Πρώτη επαφή με το νέο SUV

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στη βροχερή και κρύα Φρανκφούρτη μακριά από το καλοκαιρινό κλίμα της χώρας μας είχαμε την πρώτη οδηγική εμπειρία με το νέο SUV της Opel, το Grandland X.

Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο της οικογένειας Χ μετά το Mokka και Crossland, έτσι ο κύκλος των «τριών ποιητών» κλείνει. Το Grandland X μπορούμε να τονίσουμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο που «αναπτύχθηκε» σε συνεργασία με τον όμιλο PSA καθώς έχει χτιστεί στο δάπεδο του Peugeot 3008, με την Opel να έχει κάνει τις δικές της τελικές «πράξεις». Σχεδιαστικά το DNA της Opel αφήνει εμφανή σημάδια, ειδικά στο μπροστινό μέρος (μάσκα, προβολείς, ακμές στο καπό) ενώ δεν είναι άστοχο εάν παρομοιαστεί σαν ένα υπερυψωμένο και πιο ογκώδες Astra. Στη γλώσσα των αριθμών το μήκος του Grandland X είναι 4,48 μ. του Mokka X 4,28 μ. και του Crossland X 4,21 μ. Να βάλουμε και στο παιχνίδι και το Peugeot 3008 που είναι 4,47 μ. Το πλάτος στο Grandland X ανέρχεται στα 1,86 μ. Κάτι που κάνει ιδιαίτερα άνετο το αυτοκίνητο στο εσωτερικό με αρκετό χώρο να παρεμβάλλεται μεταξύ οδηγού/συνοδηγού.

Στο εσωτερικό η όλη σχεδίαση είναι χαρακτηριστική Opel με δυο επίπεδα. Το πάνω μέρος του ταμπλό φέρει μαλακή επένδυση και σκληρή στις πόρτες. Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι 5έως 8 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης, όπως αναλόγως της έκδοσης είναι και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα των αποσκευών που αποκαλύπτει χώρο 514 λίτρων με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη. Στάνταρ είναι η ρεζέρβα ανάγκης.

Κατά την πρώτη μας επαφή οδηγήσαμε μια βενζινοκίνητη έκδοση στα1.200 κ.εκ με το 3 κύλινδρο turbo μοτέρ με τους 130 ίππους με 6αρι μηχανικό κιβώτιο και ένα πετρελαιοκίνητο στα 1.600 κ.εκ. με αυτόματο 6αρι απόδοσης 120 ίππων. Το «μικρό» μας ενθουσίασε με την άμεση απόκριση του κινητήρα, ενώ μόνο από το ταχύμετρο διαπιστώσαμε ότι ταξιδεύαμε με 180 χλμ./ώρα στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Πατάει καλά το αυτοκίνητο που φορούσε 18άρες ζάντες με ελαστικά 225/55 . Έχει αίσθηση το τιμόνι με επιλογέα χαρακτηριστικό Opel ελαστικός με διαδρομές. Παρά το γεγονός οτι οι πλάγιοι άνεμοι ήταν ισχυροί το αυτοκίνητο ήταν σταθερό στην προδιαγεγραμμένη πορεία του.

Επίσης να σημειώσουμε τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα.

Στην αντίπερα όχθη, στην όχθη που ήταν διαθέσιμη η πετρελαιοκίνητη έκδοση το αυτοκίνητο επιζητά χλμ. στο ενεργητικό του ως ένας ακούραστος δρομέας. Το Grandland Χ προσφέρει στον έξτρα εξοπλισμό του το σύστημα Grip Control δανεισμένο απο την PSA, κάτι που αναβάζει τις μετοχές του στην κατηγορία.

Ένα σύστημα που λειτουργεί ως μπλοκέ διαφορικό στον μπροστινό άξονα επιτραπέντας το αυτοκίνητο να κινηθεί σε off road διαδρομές με λάσπη, χιόνι, βρεγμένες επιφάνειες. Στο Grandland X το σύστημα Grip Control συνδυάζεται με ελαστικά all terrain σε ζάντες 17 ιντσών. Η διάθεση του αυτοκινήτου στη χώρα μας ξεκινάει σε λίγες μέρες με τιμές από 24.500 ευρώ για την έκδοση 1.2 turbo και από τα 27.300 ευρώ για την αυτόματη turbodiesel με το 6αρι κιβώτιο. Όμως αυτό που θέλουμε να σχολιάσουμε είναι οτι στο 2ήμερο παραμονής μας στη Φρανκφούρτη και συζητώντας με τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είδαμε μια διαφορετική Opel. Πιο μοντέρνα σε σκέψη, σαν έφυγε ένα βάρος από τότε που επήλθε το διαζύγιο με τους Αμερικάνους της G.M.

Δείχνουν σαν να είναι πολύ μακριά από τους Αμερικάνους πλέον και πολύ κοντά σε αυτό που λέμε γαλλική φινέτσα.

Μπορεί να τόνισε ο Κάρλος Ταβάρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του γαλλογερμανικού ομίλου, ότι Opel και PSA θα λειτουργούν σαν ανεξάρτητες εταιρίες, όμως εάν δεν αφουγκραστείς απλά δεν είσαι πάνω στο τρένο και η Opel δείχνει να είναι και μάλιστα σε θέση business class.

Η συνεχεία του Opel Grandland X στις φωτογραφίες....

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.

Ford

Η Ford είναι από τις εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων.

Hyundai

Την ανάπτυξη και μελλοντική τοποθέτηση στα μοντέλα της αερόσακων που ενεργοποιούνται ανάλογα με πολλαπλές συγκρούσεις ανακοίνωσε η Hyundai.