Είστε εδώ

Autobest

LEVC: Επίσκεψη στο «πράσινο» εργοστάσιο

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Τα μέλη του ανεξάρτητου Ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest επισκέφθηκαν το εργοστάσιο LECV στην Αγγλία, στο Κόβεντρι.

Στην πόλη που «γεννήθηκαν» τα γνωστά μαύρα ταξί (black cab) του Λονδίνου. 

Το εργοστάσιο ανήκει στην Κινεζική Geely (Volvo, Lotus, Proton, Lynk), με την ανέγερση να έχει ολοκληρωθεί το 2017 με αρχική επένδυση 500 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας. Είναι δε ένα από τα top 10 «πράσινα» εργοστάσια στη Βρετανία. 

Το εργοστάσιο κατά την ανέγερση ακολούθησε προδιαγραφές για την κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων, για αυτό όταν εισέλθεις στο χώρο 31.000 τ.μ. (πλέον 6.200 τ.μ. χώρο γραφείων, αίθουσες συνεστιάσεων), δεν ακούς απολύτως τίποτα, παρά μόνο την κόρνα των αυτοκινήτων, γιατί όλα είναι ηλεκτρικά όπως μας ενημέρωσε ο Αντώνης Γιαμπάνης, product manager, του νέου –ηλεκτρικού –οχήματος της LECV, το VN5. 

Ακόμα ένα ελληνόπουλο στην πρώτη γραμμή και πώς να μην αισθανόμαστε υπερήφανοι όταν συμπατριώτες μας προοδεύουν. 

Οι πρέσες , τα ρομπότ και όλα τα εργαλεία είναι ηλεκτρικά, ενώ η χαμηλή θερμοκρασία που επικρατεί είναι λόγω της υπερπίεσης του αέρα ώστε να μην υπάρχει ίχνος σκόνης. Και αυτό λόγω της κατασκευής των αυτοκινήτων από αλουμίνιο.  

Στόχος του εργοστασίου είναι τα 20.000 οχήματα σε ετήσια βάση.

Εκεί λοιπόν κατασκευάζεται το νέο ηλεκτρικό “Black cab”. Eξάγεται σε 20 συνολικά αγορές, είτε ως αριστεροτίμονα είτε ως δεξιοτίμονα, καθώς η μόνη αλλαγή στο εσωτερικό είναι η κονσόλα και η θέση οδήγησης. 

Εξάγεται λοιπόν σε Αίγυπτο, Ολλανδία, Ιαπωνία Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Νορβηγία, Μάλτα. Οι νέες αγορές είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Αυστραλία, η Σαουδική Αραβία, και το Αζερμπαϊτζάν το οποίο ήδη έχει παραγγείλει 100 “black cab” σε χρώμα κόκκινο, ενώ δεν είναι ανακοινώσιμες ακόμα οι συμφωνίες με 6 καινούργιες αγορές. 

Το “Βlack cab” κινείται κατά βάθος με ηλεκτροκινητήρα 31 KWh. Όμως συνδυάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα της Volvo 1.500 κ.εκ. (δανεικό από τα XC40) για να έρθει σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας. Το αυτοκίνητο δεν κινείται με τον βενζινοκινητήρα, αλλά επαναφορτίζει τις μπαταρίες όταν η φόρτιση φτάσει γύρω στο 30%. 102 χλμ. είναι η αυτονομία ως ηλεκτροκίνητο και 485 με τη βοήθεια του κινητήρα βάσει του πρωτόκολλου WLTP, ενώ τo κιβώτιο είναι αυτόματο. Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και είναι ντυμένο με υψηλής απορροφητικότητας πλαστικό (στα χρώματα που επιθυμεί ο αγοραστής) για τις μικροεπαφές. 

Στο “tour” στο βρετανικό εργοστάσιο αποκαλύφθηκε και το καινούργιο μοντέλο της LEVC. Πρόκειται για ηλεκτρικό van με τα ίδια μηχανικά μέρη του “Black cab”. Βασίζεται στο ίδιο αρθρωτό πλαίσιο αλουμινίου. Το όλο project φέρει την υπογραφή του Έλληνα Αντώνη Γιαμπάνη. 

To VN5 (o αριθμός 5 χαρακτηρίζει το μέγεθος του βαν, καθώς αναμένεται και μεγαλύτερο με την ονομασία VN7) ενός τόνου έχει μήκος 5.2 μ., η πλαϊνή συρταρωτή πόρτα ανοίγει ένα μέτρο για να χωρέσει παλέτα ευρωπαϊκών διαστάσεων, ενώ οι πίσω διαιρούμενες πόρτες ανοίγουν σε πλάτος 1.275 χλστ.

To εργοστάσιο υπολογίζει ότι η λίστα με τις παραγγελίες ανοίγει τον Απρίλιο και το VN5 θα είναι διαθέσιμο στο τελευταίο 3μηνο του 2020.

Δείτε και ένα video. 

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.