Είστε εδώ

Autobest

Karsan Jest Electric: Aπό την Τουρκία στις αγορές του κόσμου

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Μπορεί το ραντεβού μας με την τούρκικη εταιρία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων karsan να ήταν στο BMW Driving Academy στο Μόναχο, όμως η επίσκεψή μας δεν είχε καμία σχέση με τη γερμανική εταιρία.

Εκεί γνωρίσαμε και το ηλεκτροκίνητο mini bus της karsan, το Jest Electric που κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα της BMW i3.

Mόλις 5,8 μ. μήκος έχει το ηλεκτροκίνητο mini bus της karsan, που έχει σαν στόχο τις μεγάλες πρωτεύουσες με τους στενούς δρόμους σε ιστορικά κυρίως κέντρα, όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων.

Για αυτό ακριβώς το λόγο διατίθεται και με 4 διαφορετικές εκδόσεις μπαταριών, με 33, 44, 66 και 88 kWh προσφέροντας την αντίστοιχη αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 80 και 210 χλμ. αναλόγως τη χωρητικότητα των μπαταριών.

Το ηλεκτρικό σύνολο της BMW i3 έχει τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος του Jest Electric και μέσω αυτόματου κιβωτίου μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Μάλιστα για καλύτερη άνεση οι αναρτήσεις είναι ανεξάρτητες σε κάθε τροχό.

Εκεί όμως που το Jest Electric ρίχνει το γάντι είναι στην πληθώρα επιλογών που έχει να κάνει με την εσωτερική διαρρύθμιση, τα καθίσματα, τις χειρολαβές, τις κάμερες, τον κλιματισμό, το φωτισμό, το free wi-fi, θύρες USB, αλλά και ειδική ράμπα για τους ΑΜΕΑ.

Ότι πληρώνει ο «πελάτης» αγοράζει, είναι το “motto” των ανθρώπων της karsan.

Ειδικό ανατομικό κάθισμα υπάρχει για τον οδηγό, που έχει μπροστά του οθόνη 10,1 ιντσών, και μια σειρά διακοπτών για τις λειτουργίες του οχήματος.

Βρεθήκαμε λοιπόν και πίσω από το τιμόνι του Karsan Jest Electric.

Φορέσαμε τη ζώνη ασφαλείας, γιατί εάν δεν την φορέσεις λαμπάκια και ήχοι συναγωνίζονται για να σε οδηγήσουν στη χρήση της.

Πιέζεις το μπουτόν με τις ενδείξεις και ξεκινάς.

Η τελική ανέρχεται στα 70 χλμ, και κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι λειτουργεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Μάλιστα εάν δεν είναι κάτι επείγον, δεν χρειάζεται να φρενάρεις, καθώς μόλις αφήσεις το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει εντελώς.

Πατάς και πάλι το πεντάλ του γκαζιού και το mini bus συνεχίζει την πορεία του.

Μάλιστα για να δούμε ακόμα πιο καλά την ακαμψία του πλαισίου, η οδήγηση περιλάμβανε ένα πολύ στενό σλάλομ , που περνούσες μεταξύ των κορυνών, με ελάχιστη κλίση του αμαξώματος, υποστροφικά κατά κάποια έννοια, αλλά εντυπωσιακά γρήγορα.

Για την Karsan που απασχολεί 1.600 άτομα και αποτελεί μια πολύ σημαντική μονάδα κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων στην Τουρκία, που συμβάλει μεταξύ άλλων στην οικονομία της γειτονικής χώρας, η αγορά της Αμερικής είναι μέσα στους στόχους της, έχοντας ήδη καταγράψει παραγγελίες από Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ρουμανία.

Η τιμή του ηλεκτροκίνητου mini bus είναι στη βασική έκδοση γύρω στις 160.000 ευρώ χωρίς φόρους.

Για τη συνέχεια το θέμα είναι πώς θα αντιδράσει η αγορά…

Σχετικά άρθρα

Οι κυκλικοί κόμβοι θεωρούνται από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε κάποια διασταύρωση, καθώς κάνουν πολύ εύκολο το να μπει και να βγει κάποιος με ασφάλεια.

Σκληρή μονομαχία, όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στο τερέν του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις ψήφους για την ανάδειξη του καλύτερου οδηγού από καταβολής του θεσμού. 

Συνήθως αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις, ειδικά όταν δε μιλάμε για κάποιο supercar, ωστόσο το Toyota RAV4 είναι ένα φαινόμενο της αυτοκίνησης.

Ο γνωστός ηθοποιός του Χόλυγουντ Γουίλ Σμιθ προκάλεσε πανικό στον παραλιακό δρόμο του Μαϊάμι, καθώς οδηγούσε άκρως επικίνδυνα μια μπλε Porsche 911 Carrera 4S.

Ο επικεφαλής δραστηριοτήτων της McLaren, Γιενς Λούντμαν, αποκάλυψε ότι η βρετανική εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές συνθετικών καυσίμων, ώστε να διαπιστώσει αν μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική πρόταση απέναντι στα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν μ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο στόχος του είναι να την κάνει τη “βρετανική Ferrari”.

Η ιδέα ήταν του Ολιβιέ Φρανσουά, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ της FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θεωρεί ότι η Formula 1 πρέπει να εξετάσει την ιδέα να υπάρχει διαφορετικό budget cap για κάθε ομάδα, δηλαδή πλαφόν στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει σε μια χρονιά.

Πέρα από άγχος και φοβία η πανδημία του Covid-19 προκαλεί και πλήξη, καθώς είμαστε αναγκασμένοι να παραμένουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι μας, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πρόγραμμα ανάκλησης (με κωδικό R-29998) ανακοίνωσε η Volvo Car Hellas για συνολικά 1.925 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.