Είστε εδώ

Autobest

Honda Akademie : Γεύση από Civic

του Γιάννη Σταυρόπουλου

To ραντεβού μας ήταν εκεί, στις εγκαταστάσεις της Honda Akademie, λίγο έξω από τη Φρανκφούρτη.

Ο σκοπός της επίσκεψής μας ήταν για να οδηγήσουμε όλη τη σειρά των νέων Civic, αλλά και να μας μιλήσουν τα στελέχη της για το μέλλον της ιαπωνικής εταιρίας που έρχεται ταχύτητα.

Η ηλεκτροκίνηση ήταν και πάλι στο μενού καθώς έγινε πολύ κουβέντα για το Urban EV Concept, ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης με ορίζοντα το 2019 όπου θα ξεκινήσει η διάθεσή του ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.

Το κυρίως μενού ήταν η σειρά Civic.

Το 5θυρο hatchback, το 4θυρο sedan και το 5θυρο Type R.

Tα δύο Civic, το 5θυρο και το Type R κατασκευάζονται στην Αγγλία, ενώ το 4θυρο στην Τουρκία.

Έχοντας οδηγήσει στη χώρα μας το 5θυρο επικεντρωθήκαμε στο στο Type R, ενώ για επιδόρπιο αφήσαμε το άγνωστο ακόμα 4θυρο sedan.

Η δυνατή όμως βροχή και οι χειμερινές συνθήκες που επικρατούσαν στη Φρανκφούρτη μας «χάλασαν» κάπως τη διάθεση καθώς δεν ευχαριστηθήκαμε όπως έπρεπε το Type R.

Όμως εκεί, από το ένα στο άλλο, από το κόκκινο, στο άσπρο, και από το άσπρο στο μπλε, στην πίστα της Honda Akademie και ας δυνάμωνε η βροχή, ενώ το μενού περιελάμβανε και αρκετά χλμ. στο Εθνικό Δίκτυο που όμως είχε πολύ κίνηση και η «η βρόχα έπεφτε ράιτ θρου», όπως τραγουδούσε ο αείμνηστος Γιώργος Ζαμπέτας.

Mας έκανε εντύπωση ο διττός χαρακτήρας του, πόσο φιλικό είναι στην καθημερινή οδήγηση και πόσο μεταμορφώνεται όταν πιέσεις πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού όπου εκτός των άλλων δίπλα από τον επιλογέα υπάρχει το μπουτόν με τρείς ρυθμίσεις, comfort, sport και R+ που επιδρούν στην αίσθηση του τιμονιού, στη ροπή του κινητήρα και στην ανάρτηση.

Το κιβώτιο είναι ιδιαίτερα ακριβές σε κάθε αλλαγή και το τιμόνι πολύ άμεσο. Ιδιαίτερα γρήγορο στο κέντρο.

Είναι εντυπωσιακό επίσης πως στρίβει στις καμπές που ακόμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα σε επαρχιακό γερμανικό δρόμο το αυτοκίνητο έστριβε σαν να ήταν σε ράγες.

Αισθάνεσαι πολύ καλά στο Type R ακόμα και για καθημερινή οδήγηση. Αν και το αυτοκίνητο είναι για να το χαίρεσαι στον αυτοκινητόδρομο, καθώς στους ελληνικούς δρόμους που η πλειονότητα θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο, πώς να κινηθείς με τα ελαστικά που «φοράει» το Type R διαστάσεων 245/30-20, θα σε βγάλουν οι λακκούβες και οι παγίδες εκτός προϋπολογισμού.

Ενθουσιάζεσαι επίσης από τον ήχο, ειδικά σε κάθε κατέβασμα ταχύτητας, ενώ ιδιαίτερα αποτελεσματικά είναι τα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες μπροστά/πίσω, 4πίστονες για μπροστά με δίσκους 350 χλστ. διαμέτρου και 305 για πίσω.

Για τις επιδόσεις η Honda αναφέρει ως τελική τα 272 χλμ./ώρα, για τα 0-100 ο χρόνος είναι 5,7 δευτ., η μέση κατανάλωση 7,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 176 C02.

Για το τέλος γράψαμε και μερικές 100άδες χλμ. με το 4θυρο Civic με το μοτέρ 1.5 VTEC turbo απόδοσης 182 ίππων.

Ωραίο μοτέρ και αυτό με ωραία απόκριση, που σε κάνει να κινείσαι πολύ ευχάριστα. Τώρα για sedan το όλο πακέτο με τους 182 ίππους το βλέπουμε κάπως υπερβολικό, αλλά μην ξεχνάμε για όλες τις εκδόσεις υπάρχουν αγοραστές.

Πάντως στους γερμανικούς δρόμους το αυτοκίνητο πατούσε πολύ καλά.

Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα, για τα 0-100 ο χρόνος είναι 8,4 δευτ., η μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές να βρίσκονται στα 130 C02.

Σε σχέση με το 5θυρο το 4θυρο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις.

Για το 4θυρο οι διαστάσεις είναι 4,648 χλστ.. Χ 1,799 χλστ. Χ 1.416 σε ο,τι αφορά μήκος Χ πλάτος Χ ύψος και για το 5θυρο οι αντίστοιχες διαστάσεις είναι 4,518 Χ 1,799 Χ 1,434.

Αυτά λοιπόν από τη Φρανκφούρτη και από τη Honda Akademie, που μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για πρώτη φορά με στελέχη της ιαπωνικής εταιρίας σε ένα χώρο που τον επισκεφθήκαμε για πρώτη φορά.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.