Είστε εδώ

Autobest

Dacia : Ανακρίνοντας τον αρχισχεδιαστή Laurens van den Acker

Το Duster της Dacia ανανεώθηκε και εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία. Επισκεφθήκαμε το κέντρο σχεδιασμού της Renault (η Daciaανήκει στη Renault) λίγο έξω από το Παρίσι, μιλήσαμε με τον αρχισχεδιαστή Laurens van den Acker (chiefcreative, chiefdesigner, Renault Group, o ακριβής τίτλος του),

Mιλήσαμε με τα άτομα που αποτελούν τη σχεδιαστική ομάδα της Dacia, είδαμε διάφορα σχέδια, το πώς δουλεύουν τον πυλό ενώ στο τέλος «ανακρίναμε» και τον αρχισχεδιαστή.

Πάμε λοιπόν στις ερωτήσεις.

 

DV: Να περιμένουμε στο μέλλον ένα νέο conceptcar της Dacia;

LaurensvandenAcker: Επιμένουμε στο θέμα αυτό. Πιστεύω ότι η Dacia τώρα μαθαίνει να στέκεται στα πόδια της. Συνειδητοποιούμε την εικονική φύση του αυτοκινήτου και πιστεύουμε ότι η Dacia έχει μεγαλώσει, αλλά τώρα «δουλεύουμε» την επόμενη γενιά, των Sandero και Logan, που θα είναι εντελώς διαφορετικά. Πιστεύω ότι η μάρκα της Dacia - όπως και οι άνθρωποι, οι καταναλωτές - έμαθε να βαδίζει βήμα -βήμα, στη συνέχεια έμαθε να σηκώνεται και τώρα άρχισε να τρέχει. Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια πολύ καλή πορεία εξέλιξης και γινόμαστε πιο σίγουροι σε αυτό. Στόχος μας είναι να έχουμε πάντα τον πελάτη μαζί μας σε αυτό το ταξίδι και σίγουρα θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα χάσουμε τους πελάτες μας στο δρόμο.

D.V: Αναφέρατε την ιδέα εξατομικευμένων εκδόσεων.  Υπάρχει κάτι αντίστοιχο όπως το Mopar σταJeep, που αναβαθμίζει την εικόνα των μοντέλων;

L.v A .: Έχουμε την RenaultTech που υλοποιεί τα πράγματα στο τέλος της διαδικασίας κατασκευής, προσαρμόζοντας τα αξεσουάρ, τα αυτοκόλλητα. Προσπαθούμε μέσω των περιορισμένων εκδόσεών μας να αναπτύξουν αυτές τις ιδέες. Πέρυσι διοχετεύσαμε στην αγορά 25.000 εξατομικευμένα αυτοκίνητα, προσπαθούμε να πολλαπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό. Για εμάς, αυτή είναι μια ευκαιρία και ένας τρόπος για να αναπτύξουμε αυτή την πτυχή.

D.V: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας όσον αφορά τις πωλήσεις για το νέο Duster;

LvA .: Η DaciaDuster πωλεί περίπου 185.000 μονάδες το χρόνο! Ειλικρινά, είμαστε περιορισμένοι από την παραγωγή. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις, δεν μπορώ να σας δώσω ακριβή δεδομένα, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι το αυτοκίνητο έχει υψηλό δυναμικό με την έναρξη της νέας γενιάς. Ως εκ τούτου, ελπίζουμε να περάσει 200.000 μονάδες.
Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Η πρώτη είναι η αγορά των Comcact-SUV που αναπτύσσεται, η δεύτερη είναι η ελκυστικότητα του αυτοκινήτου –που σημαίνει νέοι πελάτες-αγοραστές, τρίτον, η πρόκληση  turbo στους κινητήρες.

Έχουμε επίσης ένα ισχυρό επιχείρημα για τις πωλήσεις: την υπολειμματική αξία. Το Duster διατηρεί την αξία πραγματικά καλή. Όταν αγοράζετε ένα Duster, δεν χάνετε χρήματα καθώς η αξία του αυτοκινήτου παραμένει αρκετά υψηλή στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μετά την πώληση του πρώτου σας Duster, μπορείτε να αγοράσετε ένα νέο. Και αυτό το φαινόμενο αφοσίωσης μας διαβεβαιώνει ένα νέο κύμα πελατών. Ειλικρινά, παρατηρήσαμε ένα βαθμό εμπιστοσύνης υψηλότερο από το αναμενόμενο.

D.V .: Οι αγοραστές Duster θα έχουν την ίδια διάθεση, περιμένοντας μήνες για να παραλάβουντο νέο Duster;

LvA: Είμαστε περιορισμένοι αυτή τη στιγμή από την παραγωγική ικανότητα. Δεν μπορούμε να σας πούμε σε αυτό το σημείο ότι η περίοδος αναμονής είναι ένα μήνα. Εάν έχουμε μεγάλη ζήτηση, ο χρόνος παράδοσης παραμένει μερικές φορές 4-6 μήνες, αλλά οι πελάτες κατανοούσαν ότι πρέπει να περιμένουν, επειδή το Duster είναι μια μοναδική προσφορά στην αγορά, ένα μοντέλο επιτυχίας. Αυτή είναι η τιμή που πρέπει να «πληρώσουν» για την επιτυχία, την αναμονή.

D.V .: Πώς φαντάζεστε το μέλλον της Dacia, να περιμένουμε ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο;

LvA: Νομίζω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Dacia πρέπει να αλλάξει τον εαυτό της, αλλιώς θα καταστεί άνευ αντικειμένου! Ο ίδιος κανονισμός για τα διοξείδια και τους ρύπους ισχύει και για τη Dacia. Έχουμε ένα μικρό πλεονέκτημα ότι μπορούμε να αναμειγνύουμε τον αποτύπωμα των εκπομπών της σειράς Dacia στο εσωτερικό της Renault, όπως κάνει η Mercedes με το Smart ή όπως γίνεται με το VW Group. Χωρίς καμιά αμφιβολία, η Dacia θα πρέπει να εξελιχθεί στο πνεύμα των νέων κανονισμών αλλιώς θα πυροβολήσουμε το δικό μας πόδι. Το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να προσφέρουμε ηλεκτρική κινητικότητα για μια ελκυστική τιμή; Αυτό δεν είναι το αποκλειστικό μας πρόβλημα, αυτό είναι ένα πρόβλημα για ολόκληρο τον κλάδο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε premiumbrand. Μια premium μάρκα μπορεί να αντέξει να προσφέρει ηλεκτρική κινητικότητα με  20-30.000 ευρώ. Για εμάς, θα είναι πιο δύσκολο να βρούμε μια ηλεκτρική λύση επειδή δεν πιστεύουμε ότι οι πελάτες μας θέλουν να πληρώσουν δύο φορές περισσότερο για την ηλεκτροκίνηση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο. Πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε ένα ενδιάμεσο βήμα, αλλά η Dacia θα πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Είναι κάτι που επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή.
 

DV: Γιατί διατηρήσατε  το ίδιο εξωτερικό σχέδιο στο Duster;

Λ. Α. Είχαμε σχεδόν μια αυτόματη προσέγγιση για να διατηρήσουμε τα πάντα όπως ήταν. Γι 'αυτό δεν αλλάξαμε το DNA του αυτοκινήτου. Είναι ένα είδος μικρότερης επανάστασης για εμάς. Ένα είδος επανάστασης για να μην κάνουμε επανάσταση. Αλλά ταυτόχρονα ακολουθήσαμε μια αναπτυσσόμενη πορεία του σχεδίου Duster και πώς μπορούμε να το βελτιώσουμε στα ίδια όρια. Νομίζω ότι όταν βλέπετε το αυτοκίνητο στους δρόμους, θα παρατηρήσετε πόσο άλλαξε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

 

DV: Νομίζεις ότι ο Duster θα γίνει στην πάροδο του χρόνου κάτι αντίστοιχο με το VW Beetle;

Λ. Α .: Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση γιατί δεν μπορείτε να σχεδιάσετε ένα «εικονίδιο», ένα μοντέλο γίνεται «εικονίδιο». Αυτό συμβαίνει στην πορεία, δεν είναι αυτός ο σκοπός όταν έρχεται στην αγορά. Η καλύτερη απόδειξη είναι πόσο υποτιμήσαμε την επιτυχία της Duster και την επιτυχία της Dacia εν γένει, ακόμα και μέσα στην εταιρεία μας. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο έπληξε ένα ευαίσθητο νεύρο σε πολλούς ανθρώπους τη σωστή στιγμή! Τώρα εξαρτάται από μας να είμαστε πολύ υπεύθυνοι με αυτή την επιτυχία. Βεβαίως, πρέπει να μετατρέψουμε αυτή τη μικρή επιτυχία σε μεγάλη.

 

DV: Έχετε σκεφτεί ένα Duster με επτά θέσεις;

L.v A .: Ναι, φυσικά θέλαμε να κάνουμε κάθε δυνατή παραλλαγή σε αυτήν την πλατφόρμα. Προσπαθήσαμε όμως να δούμε τι μπορούμε να «χτίσουμε» σε αυτή την πλατφόρμα. Τι μπορούμε να κάνουμε με τοDuster και τι δεν μπορούμε να κάνουμε και στη συνέχεια τι σκέψεις μπορούμε να περάσουμε σε άλλα μοντέλα στη γκάμα της Dacia. Γενικά, προσπαθούμε να αποκομίσουμε το καλύτερο από αυτό το μοντέλο, αλλά ταυτόχρονα κοιτάζουμε την υπόλοιπη οικογένεια. Βήμα προς βήμα, θα επεκτείνουμε τη σειρά Dacia με έξυπνο τρόπο, έτσι ώστε τα αυτοκίνητά μας να είναι επιτυχημένα. Προσπαθούμε να καινοτομήσουμε, αλλά αντιμετωπίζουμε με αγάπη τα αυτοκίνητά μας και αυτή είναι μια επένδυση. Ορισμένες επενδύσεις είναι μεγάλες και δεν θέλουμε να τις αγγίξουμε, αλλά πρέπει να επανεξεταστούν.

D.V .: Σύμφωνα με τον πρόεδρο Carlos Ghosn, αναμένουμε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο το 2020-2021. Αυτό σημαίνει ότι εργάζεστε σε αυτό το έργο ...

L.v A .: Ναι ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να μην δουλέψουμε σε τέτοιου είδους έργα, διότι το τι κάνουμε τώρα είναι για το 2021-2024. Και δεν δουλεύουμε μόνο στο σχεδιασμό, αλλά και στις προηγμένες τεχνολογίες. Αυτή είναι η καθημερινή δουλειά μας. Αλλά αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι πριν από δύο ή τρία χρόνια κανείς δεν ήξερε πώς θα προχωρούσε η αυτόνομηοδήγηση και πόσο γρήγορα όλα θα άλλαζαν. Είναι εκπληκτικό να δούμε πόσο γρήγορα η αυτοκινητοβιομηχανία που θεωρείται συντηρητικήγίνεται όλο και πιο σέξι με την Apple και η Googleνα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο... Η βιομηχανία smartphoneδείχνει μεγάλο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στην αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή καταλαβαίνει τι συμβαίνει ... Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη για τη μεγάλη μετάβαση.

Συνέντευξη στον Dan Vardie, AUTO pro, AUTOBEST

Σχετικά άρθρα

Ford

Πώς θα σας φαίνονταν η ιδέα ενώ κάνετε τα ψώνια σας να μπορείτε να κάνετε στάσεις και να θαυμάζετε ένδοξα κλασσικά μοντέλα;

Μεταγραφές

Silly season αποκαλείται το διάστημα που ακούγονται φήμες σχετικά με το μέλλον των οδηγών που το συμβόλαιό τους λήγει στο τέλος της εκάστοτε χρονιάς και μέχρι πριν λίγα χρόνια συνηθιζόταν να ξεκινάει στο καλοκαιρινό διάλειμμα.

Peugeot 308 GTi

Ο συνδυασμός αυτός καθηλώνει, καθώς το να αντικρίσεις μια τόσο όμορφη γυναίκα πίσω από το τιμόνι του Peugeot 308 GTi είναι σίγουρα ένα οπτικό υπερθέαμα.

Nέα Porsche Cayenne Coupe

Η coupe οροφή είναι μόδα ακόμα και στα μεγάλα SUV, ενώ πλέον την εν λόγω σχεδιαστική γραμμή αποφάσισε να ακολουθήσει και η Porsche Cayenne.

Skoda

Η Skoda επιδιώκει τα επόμενα χρόνια να μεγαλώσει ως εταιρεία και αυτό σκοπεύει να το κάνει παρουσιάζοντας πάνω από 30 νέα μοντέλα τα οποία θα τα δούμε σταδιακά μέχρι το 2022.

Πιερ Γκασλί

Το Γκραν Πρι της Formula 1 που γίνεται στους δρόμους του Μονακό κάθε χρόνο είναι το στολίδι του πρωταθλήματος χάρη στον κοσμοπολίτικο αέρα του Πριγκιπάτου αλλά και ένα από τα πιο δύσκολα λόγω των τοίχων που καραδοκούν δεξιά και αριστερά και του πολύ μικρού πλάτους της πίστας.

Ford

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Ford έχει σημειώσει ελαφρώς μικρότερη πρόοδο σε σχέση με άλλες εταιρείες, σε αντίθεση με την αυτόνομη οδήγηση όπου οι έρευνές της έχουν προχωρήσει σημαντικά.

Land Rover Discovery

Ένα ξεχωριστό ταξίδι ετοιμάζεται να κάνει το ειδικά τροποποιημένο Land Rover Discovery που βλέπετε, καθώς προορισμός του είναι να προσφέρει ανθρωπιστική βοήθεια.

American Airlines

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία του κόσμου, η American Airlines, από 4 Μαΐου έως και 29 Σεπτεμβρίου θα συνδέει για πρώτη φορά την Αθήνα με τη μεγαλούπολη των ουρανοξυστών, το Σικάγο.

Toyota - Suzuki

Η Suzuki και η Toyota υπέγραψαν το 2017 μνημόνιο συνεργασίας που αφορούσε την ανταλλαγή γνώσεων σχετικά με τα υβριδικά κινητήρια σύνολα και τα μοντέλα που ανήκουν στις compact κατηγορίες.