Είστε εδώ

Autobest

Dacia : Ανακρίνοντας τον αρχισχεδιαστή Laurens van den Acker

Το Duster της Dacia ανανεώθηκε και εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία. Επισκεφθήκαμε το κέντρο σχεδιασμού της Renault (η Daciaανήκει στη Renault) λίγο έξω από το Παρίσι, μιλήσαμε με τον αρχισχεδιαστή Laurens van den Acker (chiefcreative, chiefdesigner, Renault Group, o ακριβής τίτλος του),

Mιλήσαμε με τα άτομα που αποτελούν τη σχεδιαστική ομάδα της Dacia, είδαμε διάφορα σχέδια, το πώς δουλεύουν τον πυλό ενώ στο τέλος «ανακρίναμε» και τον αρχισχεδιαστή.

Πάμε λοιπόν στις ερωτήσεις.

 

DV: Να περιμένουμε στο μέλλον ένα νέο conceptcar της Dacia;

LaurensvandenAcker: Επιμένουμε στο θέμα αυτό. Πιστεύω ότι η Dacia τώρα μαθαίνει να στέκεται στα πόδια της. Συνειδητοποιούμε την εικονική φύση του αυτοκινήτου και πιστεύουμε ότι η Dacia έχει μεγαλώσει, αλλά τώρα «δουλεύουμε» την επόμενη γενιά, των Sandero και Logan, που θα είναι εντελώς διαφορετικά. Πιστεύω ότι η μάρκα της Dacia - όπως και οι άνθρωποι, οι καταναλωτές - έμαθε να βαδίζει βήμα -βήμα, στη συνέχεια έμαθε να σηκώνεται και τώρα άρχισε να τρέχει. Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια πολύ καλή πορεία εξέλιξης και γινόμαστε πιο σίγουροι σε αυτό. Στόχος μας είναι να έχουμε πάντα τον πελάτη μαζί μας σε αυτό το ταξίδι και σίγουρα θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα χάσουμε τους πελάτες μας στο δρόμο.

D.V: Αναφέρατε την ιδέα εξατομικευμένων εκδόσεων.  Υπάρχει κάτι αντίστοιχο όπως το Mopar σταJeep, που αναβαθμίζει την εικόνα των μοντέλων;

L.v A .: Έχουμε την RenaultTech που υλοποιεί τα πράγματα στο τέλος της διαδικασίας κατασκευής, προσαρμόζοντας τα αξεσουάρ, τα αυτοκόλλητα. Προσπαθούμε μέσω των περιορισμένων εκδόσεών μας να αναπτύξουν αυτές τις ιδέες. Πέρυσι διοχετεύσαμε στην αγορά 25.000 εξατομικευμένα αυτοκίνητα, προσπαθούμε να πολλαπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό. Για εμάς, αυτή είναι μια ευκαιρία και ένας τρόπος για να αναπτύξουμε αυτή την πτυχή.

D.V: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας όσον αφορά τις πωλήσεις για το νέο Duster;

LvA .: Η DaciaDuster πωλεί περίπου 185.000 μονάδες το χρόνο! Ειλικρινά, είμαστε περιορισμένοι από την παραγωγή. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις, δεν μπορώ να σας δώσω ακριβή δεδομένα, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι το αυτοκίνητο έχει υψηλό δυναμικό με την έναρξη της νέας γενιάς. Ως εκ τούτου, ελπίζουμε να περάσει 200.000 μονάδες.
Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Η πρώτη είναι η αγορά των Comcact-SUV που αναπτύσσεται, η δεύτερη είναι η ελκυστικότητα του αυτοκινήτου –που σημαίνει νέοι πελάτες-αγοραστές, τρίτον, η πρόκληση  turbo στους κινητήρες.

Έχουμε επίσης ένα ισχυρό επιχείρημα για τις πωλήσεις: την υπολειμματική αξία. Το Duster διατηρεί την αξία πραγματικά καλή. Όταν αγοράζετε ένα Duster, δεν χάνετε χρήματα καθώς η αξία του αυτοκινήτου παραμένει αρκετά υψηλή στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μετά την πώληση του πρώτου σας Duster, μπορείτε να αγοράσετε ένα νέο. Και αυτό το φαινόμενο αφοσίωσης μας διαβεβαιώνει ένα νέο κύμα πελατών. Ειλικρινά, παρατηρήσαμε ένα βαθμό εμπιστοσύνης υψηλότερο από το αναμενόμενο.

D.V .: Οι αγοραστές Duster θα έχουν την ίδια διάθεση, περιμένοντας μήνες για να παραλάβουντο νέο Duster;

LvA: Είμαστε περιορισμένοι αυτή τη στιγμή από την παραγωγική ικανότητα. Δεν μπορούμε να σας πούμε σε αυτό το σημείο ότι η περίοδος αναμονής είναι ένα μήνα. Εάν έχουμε μεγάλη ζήτηση, ο χρόνος παράδοσης παραμένει μερικές φορές 4-6 μήνες, αλλά οι πελάτες κατανοούσαν ότι πρέπει να περιμένουν, επειδή το Duster είναι μια μοναδική προσφορά στην αγορά, ένα μοντέλο επιτυχίας. Αυτή είναι η τιμή που πρέπει να «πληρώσουν» για την επιτυχία, την αναμονή.

D.V .: Πώς φαντάζεστε το μέλλον της Dacia, να περιμένουμε ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο;

LvA: Νομίζω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Dacia πρέπει να αλλάξει τον εαυτό της, αλλιώς θα καταστεί άνευ αντικειμένου! Ο ίδιος κανονισμός για τα διοξείδια και τους ρύπους ισχύει και για τη Dacia. Έχουμε ένα μικρό πλεονέκτημα ότι μπορούμε να αναμειγνύουμε τον αποτύπωμα των εκπομπών της σειράς Dacia στο εσωτερικό της Renault, όπως κάνει η Mercedes με το Smart ή όπως γίνεται με το VW Group. Χωρίς καμιά αμφιβολία, η Dacia θα πρέπει να εξελιχθεί στο πνεύμα των νέων κανονισμών αλλιώς θα πυροβολήσουμε το δικό μας πόδι. Το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να προσφέρουμε ηλεκτρική κινητικότητα για μια ελκυστική τιμή; Αυτό δεν είναι το αποκλειστικό μας πρόβλημα, αυτό είναι ένα πρόβλημα για ολόκληρο τον κλάδο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε premiumbrand. Μια premium μάρκα μπορεί να αντέξει να προσφέρει ηλεκτρική κινητικότητα με  20-30.000 ευρώ. Για εμάς, θα είναι πιο δύσκολο να βρούμε μια ηλεκτρική λύση επειδή δεν πιστεύουμε ότι οι πελάτες μας θέλουν να πληρώσουν δύο φορές περισσότερο για την ηλεκτροκίνηση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο. Πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε ένα ενδιάμεσο βήμα, αλλά η Dacia θα πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Είναι κάτι που επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή.
 

DV: Γιατί διατηρήσατε  το ίδιο εξωτερικό σχέδιο στο Duster;

Λ. Α. Είχαμε σχεδόν μια αυτόματη προσέγγιση για να διατηρήσουμε τα πάντα όπως ήταν. Γι 'αυτό δεν αλλάξαμε το DNA του αυτοκινήτου. Είναι ένα είδος μικρότερης επανάστασης για εμάς. Ένα είδος επανάστασης για να μην κάνουμε επανάσταση. Αλλά ταυτόχρονα ακολουθήσαμε μια αναπτυσσόμενη πορεία του σχεδίου Duster και πώς μπορούμε να το βελτιώσουμε στα ίδια όρια. Νομίζω ότι όταν βλέπετε το αυτοκίνητο στους δρόμους, θα παρατηρήσετε πόσο άλλαξε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

 

DV: Νομίζεις ότι ο Duster θα γίνει στην πάροδο του χρόνου κάτι αντίστοιχο με το VW Beetle;

Λ. Α .: Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση γιατί δεν μπορείτε να σχεδιάσετε ένα «εικονίδιο», ένα μοντέλο γίνεται «εικονίδιο». Αυτό συμβαίνει στην πορεία, δεν είναι αυτός ο σκοπός όταν έρχεται στην αγορά. Η καλύτερη απόδειξη είναι πόσο υποτιμήσαμε την επιτυχία της Duster και την επιτυχία της Dacia εν γένει, ακόμα και μέσα στην εταιρεία μας. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο έπληξε ένα ευαίσθητο νεύρο σε πολλούς ανθρώπους τη σωστή στιγμή! Τώρα εξαρτάται από μας να είμαστε πολύ υπεύθυνοι με αυτή την επιτυχία. Βεβαίως, πρέπει να μετατρέψουμε αυτή τη μικρή επιτυχία σε μεγάλη.

 

DV: Έχετε σκεφτεί ένα Duster με επτά θέσεις;

L.v A .: Ναι, φυσικά θέλαμε να κάνουμε κάθε δυνατή παραλλαγή σε αυτήν την πλατφόρμα. Προσπαθήσαμε όμως να δούμε τι μπορούμε να «χτίσουμε» σε αυτή την πλατφόρμα. Τι μπορούμε να κάνουμε με τοDuster και τι δεν μπορούμε να κάνουμε και στη συνέχεια τι σκέψεις μπορούμε να περάσουμε σε άλλα μοντέλα στη γκάμα της Dacia. Γενικά, προσπαθούμε να αποκομίσουμε το καλύτερο από αυτό το μοντέλο, αλλά ταυτόχρονα κοιτάζουμε την υπόλοιπη οικογένεια. Βήμα προς βήμα, θα επεκτείνουμε τη σειρά Dacia με έξυπνο τρόπο, έτσι ώστε τα αυτοκίνητά μας να είναι επιτυχημένα. Προσπαθούμε να καινοτομήσουμε, αλλά αντιμετωπίζουμε με αγάπη τα αυτοκίνητά μας και αυτή είναι μια επένδυση. Ορισμένες επενδύσεις είναι μεγάλες και δεν θέλουμε να τις αγγίξουμε, αλλά πρέπει να επανεξεταστούν.

D.V .: Σύμφωνα με τον πρόεδρο Carlos Ghosn, αναμένουμε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο το 2020-2021. Αυτό σημαίνει ότι εργάζεστε σε αυτό το έργο ...

L.v A .: Ναι ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να μην δουλέψουμε σε τέτοιου είδους έργα, διότι το τι κάνουμε τώρα είναι για το 2021-2024. Και δεν δουλεύουμε μόνο στο σχεδιασμό, αλλά και στις προηγμένες τεχνολογίες. Αυτή είναι η καθημερινή δουλειά μας. Αλλά αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι πριν από δύο ή τρία χρόνια κανείς δεν ήξερε πώς θα προχωρούσε η αυτόνομηοδήγηση και πόσο γρήγορα όλα θα άλλαζαν. Είναι εκπληκτικό να δούμε πόσο γρήγορα η αυτοκινητοβιομηχανία που θεωρείται συντηρητικήγίνεται όλο και πιο σέξι με την Apple και η Googleνα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο... Η βιομηχανία smartphoneδείχνει μεγάλο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στην αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή καταλαβαίνει τι συμβαίνει ... Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη για τη μεγάλη μετάβαση.

Συνέντευξη στον Dan Vardie, AUTO pro, AUTOBEST

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.