Είστε εδώ

Autobest

Αston Martin : Μια ιστορία start-up 105 χρόνων!

Μετά από ένα αιώνα γεμάτο επιτυχίες, αλλά και με πολλές αποτυχίες, η Aston Martin αντιμετωπίζει με αισιοδοξία τα χρόνια που έρχονται. 

Με ηγέτες που ξέρουν τι θέλουν και ti πρέπει να κάνουν, η Aston Martin άνοιξε τις πόρτες της στον Νταν Βάρντι, εκ μέρους του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest, για μια αποκλειστική συνέντευξη τόσο με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Άντι Πάλμερ  όσο και με τον αρχισχεδιαστή Μάρεκ Ριτσμαν.  

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Aston Martin υπήρξε «ιδιοκτησία» της Ford, η οποία αποδείχθηκε ως ένας γονέας που δεν έχει ιδιαίτερη φαντασία για το τόσο δυνατό παιδί του στην κατηγορία των super cars, και όπως πολλοί υποστηρίζουν, δεν θέλησε να εξελίξει μια από τις ποιο ιστορικές μάρκες στον κόσμο του αυτοκινήτου. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν όμως. 

 Η σφαίρα που πυροδότησε την έκρηξη εξέλιξης της Aston Martin ήρθε από τον Nτέιβιντ Ρίτσαρτς του οίκου Prodrive, όταν ο ίδιος συγκέντρωσε μια ομάδα από επενδυτές που θα έδιναν στην εταιρεία την ανεξαρτησία της μέσω πολυμετοχικότητας. 

Πολλά μεγάλα κεφάλια πέρασαν από τα γραφεία της Aston Martin, αλλά ο κύβος ερρίφθη. Οι μέτοχοι επένδυσαν και έφεραν στο τιμόνι τον Άντι Πάλμερ τον Οκτώβριο του 2014. Είναι η χρονιά που η Aston Martin αλλάζει ρότα. 

Ο ερχομός του Άντι Πάλμερ, (μέλος του AutoBest, ManBest Hall of Fame), στην θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, έφερε την αναγέννηση. Στο πλαίσιο αυτό κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία και τη βαρύτητα που είχε η συνεργασία της Aston Martin με τον πιο γνωστό μυστικό πράκτορα της μεγάλης οθόνης τον James Bond, που για μια Βρετανική εταιρεία ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

Όταν ο Πάλμερ ήρθε στην εταιρεία, αντιλήφθηκε πως υπήρχε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος για 18 μήνες, και η κατάσταση ήταν χαοτική. Υπήρχε όμως πολύς κόσμος που αγαπούσε το όνομα της Aston Martin, έτσι ο Πάλμερ ξεκίνησε να σχεδιάζει το πλάνο με την ονομασία «Σχέδιο Δεύτερου Αιώνα». Με πειθαρχία στην παραγωγή, στρατηγικές εξέλιξης και μάρκετινγκ για νέα προϊόντα αλλά και με προσέγγιση εταιρείας που δεν εστιάζεται μόνο σε αυτοκίνητα πολυτελείας και φυσικά όχι μόνο στον James Bond. 

Την χρονιά πριν τον ερχομό του Αντι Πάλμερ στην Aston Martin, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία  πούλησε 3700 κομμάτια, ενώ στην πρώτη του χρονιά οι πωλήσεις ανέβηκαν στις 7200! 

Τα κέρδη όμως, ήταν τα ίδια. Αυτό, για τον νέον πρόεδρο, ήταν καλό όμως. Ο λόγος; Με αυτό τον τρόπο διέδωσε ο ίδιος το όνομα της εταιρείας, σε περισσότερες χώρες του κόσμου, παρουσιάζοντας τρία νέα μοντέλα. Ήταν όλα μέρος του σχεδίου του Άντι Πάλμερ υπο την ονομασία «Σχέδιο Δεύτερου Αιώνα» που το παρουσίασε στους μετόχους τον Ιανουάριο του 2015.

Η επόμενη κίνηση της Aston Martin, υπό καθεστώς Άντι Πάλμερ  είναι να κυκλοφορήσουν επτά νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός μοντέλου που θα φέρει κινητήρα στο κέντρο και θα ανταγωνίζεται την Ferrari 488 αλλά και το πρώτο μοντέλο της Lagona μετά από 70 χρόνια! 

Είναι και αυτό μέρος της αναγέννησης της Aston Martin υπο τον Άντι Πάλμερ.. Η πρώτη Lagonda του μέλλοντος θα παραχθεί στην Ουαλία (νέο εργοστάσιο εκεί η Aston Martn) και σκοπός των καινούργιων Lagonda είναι να ανταγωνιστούν με την Rolls-Royce  και άλλες υπερπολυτελές μάρκες. Ο ίδιος ο Πάλμερ δήλωσε πως δεν πρόκειται μια Aston Martin να έχει αυτόνομη οδήγηση στο άμεσο μέλλον υπογραμμίζοντας ότι «πάντα θα χρειάζεται ένας οδηγός πίσω από το τιμόνι». Στο μέλλον η εταιρία θα παρουσιάσει και υβριδικά αλλά και καθαρά ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως την Rapid E! Αυτό είναι το DNA της μάρκας. Ολοκληρώνοντας ο Πάλμερ τόνισε ότι το 2030 προβλέπει πως το 30% των αυτοκίνητων της Aston Martin θα είναι ηλεκτρικά με πρώτο, πιθανόν, το Lagonda EV».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Μάρεκ Ρίτσμαν ο αρχισχεδιστής αλλά και ο γκουρού της Aston Martin, μιλώντας στην αποκλειστική συνέντευξη στον Νταν Βάρντι , δήλωσε: «Μου αρέσει να λέω πως ήμασταν πάντα μια εταιρεία start-up 105 ετών. Όταν ήρθα στην εταιρεία πριν 12 χρόνια, παρήγαγαν ένα ή δυο αυτοκίνητα. Για αρχή απλά βεβαιωθήκαμε πως όλα τα δημιουργήματα μας θα θύμιζαν Aston Martin, όπως τα γνώριζε ο κόσμος από τα παλιά. Αυτή ήταν η αρχή της αλλαγής. Εκεί ξεκίνησε η πραγματική μας ανεξαρτησία, με τα δικά μας εργοστάσια και αποκλειστικές πλατφόρμες για μοντέλα. Η παραγωγή μας έχει πολλαπλασιαστεί αλλά ακόμη και έτσι, έχουμε παράγει μόνο 80.000 αυτοκίνητα μέσα σε 105 χρόνια!»
Ο Μάρεκ Ρίτσμαν  συνεχίζοντας τόνισε: «Τα αυτοκίνητα μας είναι χειροποίητα. Χρειαζόμαστε 200 ώρες για μια DB11 και γύρω στις 2500 για μια AM27 ή μια Valkyrie. Για αυτό το λόγο θεωρούμε τους άντρες και τις γυναίκες που δουλεύουν στα εργοστάσια μας καλλιτέχνες». 
Αυτό το διάστημα η Aston Martin ψάχνει συνεχώς για νέους συνεργάτες, που θα ανοίξουν ακόμη περισσότερο τους ορίζοντες της μάρκας θέλοντας να δημιουργήσουν και άλλα προϊόντας εκτός από αυτοκίνητα. Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά κάτι τέτοιο κάνει ήδη και η Lamborghini και η Ferrari. Φυσικά, η δυο εταιρείες αυτές, δεν έχουν μια μακροχρόνια και καρποφόρα συνεργασία με τον Bond. James Bond..

Αυτά λοιπόν από τους δύο ισχυρούς άνδρες της Aston Martin και δείτε το video από τη συνέντευξη του Αndy Palmer στον Dan Vardie, chairman of the AutoBest.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.

Ford

Η Ford είναι από τις εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων.

Hyundai

Την ανάπτυξη και μελλοντική τοποθέτηση στα μοντέλα της αερόσακων που ενεργοποιούνται ανάλογα με πολλαπλές συγκρούσεις ανακοίνωσε η Hyundai.