Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen:Golf GTI,GTD,GTE.Ομοιότητες και διαφορές

του Σωτήριου Χάλλα

Με το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρεμιέρα του νέου Golf GTI να πλησιάζουν, η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η νέα γενιά του γερμανικού hot hatch.

Αναμενόμενα, στον αισθητικό τομέα δεν υπάρχουν ακραίες αλλαγές. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η γρίλια που βρίσκεται στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα, εκεί που φιλοξενούνται τα φώτα ομίχλης σε σχήμα X. Πιο ψηλά, ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα υπάρχει μια φωτεινή γραμμή που τα ενώνει οπτικά, ενώ έχει διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με την έκδοση (κόκκινο για το GTI, μπλε για το GTE και ασημί για το GTD).

Το πίσω μέρος διαθέτει διαχύτη και αεροτομή οροφής, ενώ ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα με τους LED λαμπτήρες και τα αρχικά GTI κάτω από το σήμα της VW. Φυσικά το  μάτι πέφτει και στις εξατμίσεις. Έτσι, στο GTI βλέπουμε μία σε κάθε πλευρά, στο GTD αυτές γίνονται δύο, ενώ στο GTE υπάρχει μόνο μία, αλλά είναι κρυμμένη.

Στο πεδίο των κινητήρων, θα χρησιμοποιηθεί ο δίλιτρος EA888 TSI που στο GTI θα αποδίδει 245 ίππους και 370 Nm ροπής και θα συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Προαιρετικά θα υπάρχει και αυτόματο εφτά σχέσεων με δύο συμπλέκτες.

Πηγαίνοντας στο GTD ο κυβισμός θα είναι και πάλι στα 2.0 λίτρα όμως η ισχύς θα φτάνει τους 200 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Προκειμένου το μοτέρ να είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, διαθέτει δύο καταλυτικούς μετατροπείς και διπλάσια έγχυση AdBlue. Εν προκειμένω το κιβώτιο θα είναι αποκλειστικά αυτόματο έξι σχέσεων με δύο συμπλέκτες.

Η έκδοση GTE θα είναι η πιο “πράσινη” επιλογή, αφού θα διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο. Το θερμικό μοτέρ θα είναι στα 1.4 λίτρα και θα αποδίδει 150 ίππους, ενώ το ηλεκτρικό θα έχει ισχύ 114 ίππων, με τη συνδυαστική να φτάνει τους 245 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Το κιβώτιο είναι και πάλι αποκλειστικά αυτόματο έξι σχέσεων με δύο συμπλέκτες. Η μπαταρία έχει μεγαλώσει κατά 50%, φτάνοντας τις 13 kWh, φορτίο που επαρκεί για την κάλυψη απόστασης μέχρι και 60 χλμ. με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 130 χλμ./ώρα.

Για την καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου υπάρχει το σύστημα Vehicle Dynamics Manager. Αυτό πρακτικά ρυθμίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC. Η τελευταία, σε αυτή τη γενιά των GTI και GTD, επιτρέπει στο αυτοκίνητο η απόσταση από το έδαφος να μειωθεί κατά 15 χλστ. σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Golf.

Ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ, τα Comfort, Eco και Sport, ενώ στο εξατομικευμένο προφίλ που υπάρχει, ο οδηγός έχει μια επιλογή για ακόμα περισσότερη άνεση, αλλά και μία για ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά.

Στο εσωτερικό δε θα μπορούσαν να λείπουν τα καθίσματα με το χαρακτηριστικό μοτίβο, αλλά και ο λεβιές ταχυτήτων που θυμίζει μπαλάκι του γκολφ (αν επιλεγεί το χειροκίνητο κιβώτιο). Το τιμόνι είναι νέο και φέρει χειριστήρια αφής. Το Innovision Cockpit συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών με την οθόνη του infotainment των 10 ιντσών, ενώ υπάρχει και κρυφός φωτισμός σε όλη την καμπίνα, ο οποίος μπορεί να αλλάξει μεταξύ 30 προεπιλεγμένων χρωμάτων.

Στον στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε μεταξύ άλλων, το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και τη δυνατότητα επικοινωνίας με άλλα οχήματα ή σταθερές εγκαταστάσεις όπως τα φανάρια, μέσω της τεχνολογίας Car2X (εφ’ όσον και η άλλη πλευρά υποστηρίζει το πρωτόκολλο).

Προς το παρόν οι Γερμανοί δεν έδωσαν στοιχεία για τις επιδόσεις των τριών μοντέλων και δεν ανέφεραν κάτι σχετικά με τη φημολογούμενη έκδοση GTI TCR, η οποία εκτιμάται ότι θα αποδίδει 290 ίππους από τον ίδιο κινητήρα με του απλού GTI.

Από τις 5 μέχρι τις 15 Μαρτίου τα GTI, GTD και GTE θα περιμένουν τους φίλους του αυτοκινήτου στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Η βόλτα στα άδυτα στο αγωνιστικό τμήμα της Hyundai συνεχίζεται, καθώς η ομάδα αυτή κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές τη χρονιά που μας πέρασε. 

Το WRC ξεκινάει έναν διαγωνισμό όπου οι αναγνώστες θα ψηφίσουν για να αναδείξουν τον καλύτερο οδηγό του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τότε που πρωτοξεκίνησε ο θεσμός, το 1979. 

Οι Χάμιλτον και Φέτελ δέχθηκαν τα χρήματα που θα πάρουν για το 2020 να μειωθούν, κ δεδομένου ότι το πρωτάθλημα δε θα αρχίσει πριν τις 14 Ιουνίου (σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο) και ότι το οικονομικό αντίκτυπο για τις ομάδες θα είναι πολύ μεγάλο.

Το να οδηγήσουν οι συνοδηγοί σε μια μόνο Ειδική Διαδρομή, σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, ήταν μια ωραία Πρωταπριλιάτικη φάρσα. 

Στο πλαίσιο της συνεχούς έρευνας για πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης, η Mercedes εξετάζει τις δυνατότητες των οργανικών μπαταριών, οι οποίες υπόσχονται να είναι ιδιαίτερα βιώσιμες.

Ένας νέος αόρατος εχθρός για την ανθρωπότητα, ο κορωνοϊός, έχει αφαιρέσει χιλιάδες ζωές και έχει αλλάξει ακόμα περισσότερες, επομένως πρέπει να αμυνθούμε και η Volvo προτείνει την καλύτερη μέθοδο.

H Porsche υποστηρίζει ένθερμα το σύνθημα «μένουμε σπίτι» για να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού, ωστόσο γνωρίζει ότι ο εγκλεισμός σε τέσσερις τοίχους ρίχνει τη ψυχολογία.

Με την Αμερική να βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τα θύματα του κορωνοϊού, εν τούτοις ανακοινώθηκε το ανανεωμένο πρόγραμμα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Με την ελπίδα ότι ο θανατηφόρος ιός θα αποτελέσει παρελθόν.

Αυτήν την περίοδο λόγω κορωνοϊού το μουσείο της Toyota στην Κολωνία είναι κλειστό. 

Μέχρι στιγμής η McLaren έχει κυκλοφορήσει δύο υβριδικά μοντέλα, την P1 και τη Speedtail, ομως τώρα ετοιμάζεται σταδιακά να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο χώρο των plug-in υβριδικών.