Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen: "Υπερασπίζεται" το χειροκίνητο κιβώτιο

του Σωτήριου Χάλλα

Η αυτοκινητοβιομηχανία εμφανίζει μια ξεκάθαρη τάση στροφής προς τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, όμως η Volkswagen δεσμεύτηκε ότι θα τα διατηρήσει στην γκάμα της για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει επαρκής ζήτηση. 

Η παραπάνω δήλωση έγινε από τον επικεφαλής του τεχνολογικού τομέα της εταιρείας, Ματίας Ράμπε, ο οποίος είπε ότι κάποιοι άνθρωποι απολαμβάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων, οπότε όσο υπάρχει ζήτηση, η εταιρεία θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται σε αυτήν. 

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το νέο Golf GTI το οποίο στον βασικό εξοπλισμό έρχεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με αυτόματο εφτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη. 

Αναπόφευκτα κάποια στιγμή τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων θα πάψουν να υφίστανται, όμως είναι ωραίο που κάποιες εταιρείες θέλουν να αφήσουν στον πελάτη την επιλογή για όσο περισσότερο γίνεται. Ο λόγος που θα καταργηθούν τα χειροκίνητα κιβώτια είναι ότι συνδυάζονται δύσκολα με τα συστήματα αυτόνομης και ημιαυτόνομης οδήγησης. 

Ένα απλό παράδειγμα είναι τα αυτοκίνητα με αυτόματο φρενάρισμα, καθώς με τη μείωση της ταχύτητας, αν ο οδηγός δεν προλάβει να αλλάξει σχέση ή να βάλει νεκρά, το μοτέρ θα σβήσει, κάτι που συνεπάγεται ότι θα πάψει κάθε είδους υποβοήθηση (στο φρένο, στο τιμόνι, κ.λπ.). 

Ακόμα χειρότερα είναι όταν πρόκειται για το Adaptive Cruise Control. Αυτό το σύστημα μπορεί να αυξομειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, κρατώντας σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Τι γίνεται όμως αν τη στιγμή που κινείται το όχημα σε κάποιον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα της τάξης των 120 χλμ./ώρα, προκύψει κάτι έκτακτο και ο μπροστινός φρενάρει απότομα; Αντίστοιχα θα φρενάρει και το δικό μας αυτοκίνητο, όμως και εδώ η ταχύτητα θα μειωθεί τόσο πολύ που κινδυνεύει να σβήσει το μοτέρ. 

Αντίθετα, στα αυτόματα κιβώτια προβλήματα όπως τα παραπάνω δεν υπάρχουν, οπότε για τους κατασκευαστές αποτελεί μονόδρομο. 

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.