Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen : Πόρτα εξόδου και για τον Ματίας Μίλερ…

του Γιάννη Κανουπάκη

Το dieselgate έχει πέσει βαρύ πάνω στις πλάτες του Ομίλου VW και θα τον επηρεάζει για καιρό ακόμη.

 Ήδη, δυόμισι χρόνια αφ’ ότου ξέσπασε, επανέρχεται στο προσκήνιο με κάθε ευκαιρία. Η τελευταία είδηση, που σχετίζεται με αυτό, έρχεται από δημοσίευμα της εφημερίδας «Handelsblatt», σύμφωνα με το οποίο αποχωρεί από την διοίκηση του Ομίλου Volkswagen ο επικεφαλής του, Ματίας Μιούλερ.

Σε επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πάντως, επισημαίνεται: «O κ. Ματίας Μιούλερ έδειξε κατ' αρχήν προθυμία να συμμετάσχει στις αλλαγές. Αυτήν τη στιγμή είναι ανοιχτό το αν οι σκέψεις και οι συζητήσεις θα οδηγήσουν σε μία περαιτέρω εξέλιξη της ηγετικής δομής ή αλλαγές προσώπων στο προεδρείο της Volkswagen».

Βεβαίως,  το ποια συγκεκριμένα βήματα σχεδιάζονται και το τι θα σήμαινε αυτό για το μέλλον τού έως τώρα επικεφαλής του Ομίλου στην επιχείρηση είναι για την ώρα ασαφές, αλλά η Handelsblatt υπογραμμίζει ότι τη θέση του κ. Μιούλερ θα αναλάβει ο Χέρμπερτ Ντις, ήδη στέλεχος της ηγεσίας της εταιρείας. Να σημειωθεί πως το συμβόλαιο του 64χρονου Μίλερ, που ανέλαβε τα ηνία της VW μία εβδομάδα αφού ξέσπασε το σκάνδαλο «dieselgate» τον Σεπτέμβριο του 2015, λήγει το 2020. Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει εάν το διοικητικό συμβούλιο πρόκειται να διορίσει τον Ντις ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρίας Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε και η Volkswagen τον αντικατέστησε άμεσα με τον Μίλερ, ενώ, παράλληλα, απέπεμψε και τον επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και τον αρχιμηχανικό της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ. Το θέμα είχε ξεκινήσει όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διέθεταν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης της υπηρεσίας. Το ειδικό λογισμικό, μείωνε την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιόριζε τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιλαμβανόταν ότι θα γινόταν έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.

 Όμως, η περίπτωση Μίλερ, σήμερα, φαίνεται να σχετίζεται και με το σάλο που προκλήθηκε από την άλλη τρομερή αποκάλυψη στην πορεία, -στην αυγή του 2018-, για πειράματα σε πιθήκους και υγιείς ανθρώπους, με σκοπό το «ξέπλυμα» της τεχνολογίας του καρκινογόνου ντίζελ... Ο ίδιος είχε δηλώσει πως η VW θα διαλευκάνει τη «σκοτεινή» αυτή υπόθεση, τονίζοντας ότι θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τις δοκιμές σε ανθρώπους και πιθήκους, οι οποίες «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή». Το (δεύτερο) κακό, ωστόσο, είχε γίνει και η διαχείρισή του από την τελευταία διοίκηση του Ομίλου, μάλλον, δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, οπότε δρομολογήθηκαν νέες εξελίξεις…

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.