Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen : Πόρτα εξόδου και για τον Ματίας Μίλερ…

του Γιάννη Κανουπάκη

Το dieselgate έχει πέσει βαρύ πάνω στις πλάτες του Ομίλου VW και θα τον επηρεάζει για καιρό ακόμη.

 Ήδη, δυόμισι χρόνια αφ’ ότου ξέσπασε, επανέρχεται στο προσκήνιο με κάθε ευκαιρία. Η τελευταία είδηση, που σχετίζεται με αυτό, έρχεται από δημοσίευμα της εφημερίδας «Handelsblatt», σύμφωνα με το οποίο αποχωρεί από την διοίκηση του Ομίλου Volkswagen ο επικεφαλής του, Ματίας Μιούλερ.

Σε επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πάντως, επισημαίνεται: «O κ. Ματίας Μιούλερ έδειξε κατ' αρχήν προθυμία να συμμετάσχει στις αλλαγές. Αυτήν τη στιγμή είναι ανοιχτό το αν οι σκέψεις και οι συζητήσεις θα οδηγήσουν σε μία περαιτέρω εξέλιξη της ηγετικής δομής ή αλλαγές προσώπων στο προεδρείο της Volkswagen».

Βεβαίως,  το ποια συγκεκριμένα βήματα σχεδιάζονται και το τι θα σήμαινε αυτό για το μέλλον τού έως τώρα επικεφαλής του Ομίλου στην επιχείρηση είναι για την ώρα ασαφές, αλλά η Handelsblatt υπογραμμίζει ότι τη θέση του κ. Μιούλερ θα αναλάβει ο Χέρμπερτ Ντις, ήδη στέλεχος της ηγεσίας της εταιρείας. Να σημειωθεί πως το συμβόλαιο του 64χρονου Μίλερ, που ανέλαβε τα ηνία της VW μία εβδομάδα αφού ξέσπασε το σκάνδαλο «dieselgate» τον Σεπτέμβριο του 2015, λήγει το 2020. Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει εάν το διοικητικό συμβούλιο πρόκειται να διορίσει τον Ντις ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρίας Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε και η Volkswagen τον αντικατέστησε άμεσα με τον Μίλερ, ενώ, παράλληλα, απέπεμψε και τον επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και τον αρχιμηχανικό της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ. Το θέμα είχε ξεκινήσει όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διέθεταν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης της υπηρεσίας. Το ειδικό λογισμικό, μείωνε την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιόριζε τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιλαμβανόταν ότι θα γινόταν έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.

 Όμως, η περίπτωση Μίλερ, σήμερα, φαίνεται να σχετίζεται και με το σάλο που προκλήθηκε από την άλλη τρομερή αποκάλυψη στην πορεία, -στην αυγή του 2018-, για πειράματα σε πιθήκους και υγιείς ανθρώπους, με σκοπό το «ξέπλυμα» της τεχνολογίας του καρκινογόνου ντίζελ... Ο ίδιος είχε δηλώσει πως η VW θα διαλευκάνει τη «σκοτεινή» αυτή υπόθεση, τονίζοντας ότι θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τις δοκιμές σε ανθρώπους και πιθήκους, οι οποίες «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή». Το (δεύτερο) κακό, ωστόσο, είχε γίνει και η διαχείρισή του από την τελευταία διοίκηση του Ομίλου, μάλλον, δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, οπότε δρομολογήθηκαν νέες εξελίξεις…

Σχετικά άρθρα

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού ήταν η πρώτη φορά φέτος που είχαμε κόκκινη σημαία, κάποιο μονοθέσιο αναγκάστηκε να σταματήσει από βλάβη, ενώ κανείς δεν περίμενε τον οδηγό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των χρόνων.

Ο Ηλίας Χρηστέας με τον δικό του τρόπο γράφει για τον «Ειπωρχ» που έφυγε Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου για τη μεγάλη χωρίς επιστροφή διαδρομή.

Σαρανταπέντε χρονιά μετά από την πρώτη παρουσίαση του Golf GTI στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκθεση της Γενεύης θα αποκαλύψει σε παγκόσμια πρώτη το 8ης γενιά Golf GTI. 

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…