Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen ID.R και ID.3: Ομοιότητες και διαφορές στην πίστα και στο δρόμο

του Γιώργου Ψαρρά

Την πρώτη τους κοινή εμφάνιση πραγματοποιούν τα Volkswagen ID.R και ID.3 στο Έσσεν της Γερμανίας, όπου διοργανώνεται η μεγαλύτερη έκθεση βελτιωμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (30 Νοεμβρίου-8 Δεκεμβρίου).

Μπορεί και τα δυο να φέρουν το σήμα της Volkswagen, ωστόσο έχουν πολλές ακόμα ομοιότητες, αλλά και διαφορές. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα ID.R διαπρέπει σε όλο τον κόσμο από το 2018, καθώς σημειώνει το ένα ρεκόρ χρόνου πίσω από άλλο, ενώ το ID.3 που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της γερμανικής εταιρείας.

Τo ID.R είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για χρήση μέσα στην πίστα, ενώ το ID.3 θα κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους. Η τεχνογνωσία που αναπτύχθηκε κατά την ανάπτυξη του αγωνιστικού ID.R μεταλαμπαδεύτηκε στην οικογένεια ηλεκτροκίνητων μοντέλων ID. Αυτό είναι άλλωστε παραδοσιακά και ένα από τα οφέλη συμμετοχής στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αμφότερα στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης για την εξασφάλιση της βέλτιστης διαχείρισης της διαθέσιμης ενέργειας, είτε στην πίστα είτε στο δρόμο. Βέβαια το ID.R πρέπει να αποδίδει στο όριο σε συγκεκριμένες διαδρομές και ορισμένο χρόνο, ενώ το ID.3 πρέπει να κάνει αποτελεσματική χρήση της ενέργειας του σε καθημερινή χρήση.

Οι μπαταρίες τους είναι ενσωματωμένες στο δάπεδο και έτσι επιτυγχάνεται χαμηλότερο κέντρο βάρους, κάτι που ωφελεί το χειρισμό των οχημάτων. Επίσης και τα δύο διαθέτουν σύστημα ταχείας φόρτισης και ανάκτησης ενέργειας εν κινήσει, ενώ οι ζάντες τους έχουν αεροδυναμική σχεδίαση.

Υπενθυμίζουμε ότι το ID.R αποδίδει 680 ίππους και 650 Nm ροπής, ζυγίζει μόλις 1.100 κιλά και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 2,25 δευτ. To νέο ID.3 τώρα θα προσφέρεται με τρεις μπαταρίες χωρητικότητας 45kWh, 58kWh και 77kWh, οι οποίες με μια πλήρη φόρτιση θα έχουν αυτονομία 330, 420 και 550 χλμ. αντίστοιχα. Ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 204 ίππους και 310 Nm ροπής.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Formula 1: Aston Martin

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ο Λόρενς Στρολ, πατέρας του οδηγού Λανς Στρολ, ο οποίος αγόρασε το 2018 την πρώην Force India και νυν Racing Point, ενδιαφέρεται να αγοράσει και την Aston Martin.

Hyundai i20 R5

Στοχεύει ψηλά την καινούργια χρονιά η Hyundai με το i20 R5, όπου θα είναι πιο «κοντά» στις ιδιωτικές ομάδες.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας 1.6 λίτρων βρίσκεται στην αίθουσα των μηχανολόγων, όπου έχει αρχίσει το πρόγραμμα βελτίωσης με στόχο τους 290 ίππους σε ισχύ.  

Ford Focus ST by mountune

Ο βελτιωτικός οίκος της Αγγλίας “mountune” που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων, από Formula 1 έως WRC και WTCC, αλλά και με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς όπως και των φρένων των καθημερινών αυτοκινήτων, «δημιούργησε» ένα κιτ για το Focus που το μετέτρεψε σε πραγματικό ταύρο.

Opel Grandland X

Το πρώτο μοντέλο της Opel που απέκτησε plug-in υβριδική έκδοση πριν από μερικούς μήνες ήταν το Grandland X.

Παράλληλα είναι και τετρακίνητο, καθώς διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το δεύτερο να είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μαζί με διαφορικό και μετατροπέα. 

Ferrari

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η Ferrari δεν είναι μία από αυτές, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με το πότε σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο.

Jeep

Ένα νέο μικρό off-road όχημα ετοιμάζει η Jeep, στης οποίας την γκάμα θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Suzuki Jimny, που αυτή τη στιγμή πρακτικά είναι μόνο του, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστική πρόταση σε αυτό το μέγεθος.

WRC-Skoda Motorsport

Η κάθε ανακοίνωση έχει διπλή και τριπλή ανάγνωση, αρκεί να μπορείς να διαβάσεις πίσω από τις «λέξεις».

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Στην εκδήλωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα», το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης .

WRC-Toyota Gazoo Racing

Σε ειδική εκδήλωση η Toyota αποχαιρέτησε τους παγκόσμιους πρωταθλητές ράλι για τη χρονιά που φεύγει  Τάνακ-Γιερβόεγια, που μετά από δύο χρόνια συνεργασίας πήραν μεταγραφή για τη Hyundai Motorsport.

Mazda CX-30 1.8 Skyactiv-D

Ένα ισχυρό υπόβαθρο για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από πολυετή απουσία, αποτελεί σίγουρα η γκάμα με τα crossover μοντέλα της, καθώς πρόκειται για μια δημοφιλή κατηγορία οχημάτων και στην ελληνική αγορά.