Είστε εδώ

Auto News

Τερατώδεις μελέτες με «εργαστήρια δηλητηρίων»: Θα ασκηθούν διώξεις μετά τις αποκαλύψεις των ημερών;

του Γιάννη Κανουπάκη

Τέλη Ιανουαρίου «έσκασε» το θέμα. Την ώρα που είναι νωπές, ακόμη, οι μνήμες από το dieselgate (το 2015),  οι αποκαλύψεις για τις δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πιθήκους και ανθρώπους, έδειχναν και πάλι το γερμανικό κολοσσό VW, λειτουργώντας σαν …booster (ενισχυτής τάσης) όχι πια, απλά, της ανορθόδοξης λειτουργίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά, της προσβολής εκ μέρους της, της ίδιας της ανθρώπινης υπόστασης και αξιοπρέπειας.

Η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung, μάλιστα, -όχι κάποιο μέσο εκτός Γερμανίας (εδώ παραδέχεσαι το γερμανικό Τύπο, για να λέμε την αλήθεια)-, έκανε λόγο για πειράματα σε ανθρώπους, που, είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου -ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων- κατά …παραγγελία ερευνητικού οργανισμού «ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες». Δηλαδή, του EUGT, του Ευρωπαϊκού Ομίλου Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (κωμικοτραγικό). Περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ένα ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, στη Γερμανία, το 2016, έλεγε η εφημερίδα.

Το πράγμα δεν κρατιόταν με τίποτε. Η VW με ανάρτησή της, στο Twitter, στις 27 Ιανουαρίου αναγνώρισε ότι οι επιστημονικές μέθοδοι του EUGT ήταν λανθασμένες και «απολογείται ειλικρινώς», υπενθυμίζοντας ότι ο ερευνητικός όμιλος έκλεισε τον Ιούνιο του 2017. Αυτό, το τελευταίο, ήταν η άχρηστη πληροφορία της ημέρας, βεβαίως. Το κακό είχε συντελεσθεί, με ανάληψη ευθύνης…

Ο Τόμας Στεγκ, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου, παραδέχθηκε στην εφημερίδα «Bild» ότι ενημερώθηκε για δοκιμές στο πλαίσιο μελέτης των επιπτώσεων της ρύπανσης από τους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen, την εποχή της παραποίησης του λογισμικού τους. Ωστόσο, επέμεινε ότι εμπόδισε τη διεξαγωγή τέτοιων δοκιμών σε ανθρώπους, μέσω του EUGT, του οργανισμού έρευνας που χρηματοδοτείται από τη Volkswagen και τις ανταγωνίστριές της Daimler και BMW, καθώς και την Bosch. «Αμερικανοί ερευνητές ήθελαν να πραγματοποιήσουν αυτές τις δοκιμές σε ανθρώπους εθελοντές» υποστήριξε. «Απάντησα, τότε, ότι δεν μπορώ να το επιτρέψω αυτό και αποφασίσθηκε οι δοκιμές να γίνουν σε πιθήκους» πρόσθεσε. Αυτό το επέτρεψε…

Στις 30 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε θέση. «Είμαστε σοκαρισμένοι από τις ειδήσεις αυτές», δήλωσε στους δημοσιογράφους εκπρόσωπος της Επιτροπής. Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας, Μπάρμπαρα Χέντρικς, δήλωσε, επίσης, από τις Βρυξέλλες ότι οι δοκιμές σε ζώα και ανθρώπους είναι ανεύθυνες ενέργειες.  «Προκαλεί και πάλι έκπληξη το γεγονός ότι εταιρείες του τομέα του αυτοκινήτου δεν έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους στη συμπεριφορά τους».

Από την πλευρά της, η διεύθυνση της Volkswagen υποσχέθηκε την επιβολή εσωτερικών κυρώσεων κατά εκείνων που επέτρεψαν την πραγματοποίηση δοκιμών σε ζώα και ανθρώπους. Ο Ματίας Μίλερ, διευθυντής του ομίλου, δήλωσε, σύμφωνα με το περιοδικό «Der Spiegel», ότι η πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους το 2014, που, αποκαλύφθηκε από τους «New York Times», «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή». «Υπάρχουν πράγματα που απλώς δεν γίνονται... Όλες οι αναγκαίες συνέπειες πρέπει να επιβληθούν», πρόσθεσε. Και οι άλλοι δύο κατασκευαστές, η BMW και η Daimler καταδίκασαν τα πειράματα για τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων σε πιθήκους.

Και, λοιπόν, τι έγινε στη συνέχεια. Οι ημέρες περνούν και καμία σοβαρή εξέλιξη δεν υπάρχει. Κεφάλια θα πέσουν, διοικήσεις θα πάνε σπίτια τους, θα διωχθούν; Έχουμε αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται; Ποιος EUGT; Που, δεν υπάρχει, πια, είναι φάντασμα… Μίλησε κανείς πριν μαθευτεί το αποτρόπαιο σχέδιο; Ουδείς! Διαπιστώνουμε, δε, πως οι «παραγγελιές», είχαν πολλές φάσεις και χρονικές αντιφάσεις...

Σχετικά άρθρα

Νέα κλιματιστικά μηχανήματα τοποθετήθηκαν στο αεροδρόμιο Καρπάθου, κατόπιν εντολής του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή και των άμεσων ενεργειών του Διοικητή της ΥΠΑ Γιώργου Δριτσάκου δίνοντας λύση στο χρόνιο πρόβλημα του κλιματισμού που απασχολούσε τον Κρατικό Αερολιμένα το

Μετά τη γνωστοποίηση ότι η Williams ξεκίνησε διαδικασίες για να πωληθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ο Ραλφ Σουμάχερ δήλωσε ότι κατά τη γνώμη του τόσο ο Φρανκ Γουίλιαμς, ιδρυτής της ομάδας, όσο και η κόρη του, Κλερ Γουίλιαμς, πρέπει να φύγουν από τη διοίκηση της.

Με νέα αεροπορική οδηγία που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης της πανδημίας, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων από την Ελλάδα προς το Κατάρ και αντίστροφα.

Με μία teaser εικόνα η Opel μας δίνει την πρώτη γεύση από το εσωτερικό της δεύτερης γενιάς του Mokka, το οποίο βρίσκεται λίγο πριν το τέλος της εξέλιξής του, καθώς στο τέλος του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του.

Και εκεί που αναμέναμε το πράσινο φως για την επανεκκίνηση του WRC στο ράλι Φινλανδίας, 6-9 Αυγούστου, η επίσημη ανακοίνωσε ήρθε και δεν αναφέρει τίποτα άλλο πέρα από τη μη διεξαγωγή του.

Και η συνέχεια;

Κεντρικό θέμα συζήτησης στην πόλη σήμερα αποτελεί η ανανέωση που υπέστη ένας σημαντικός της κάτοικος, το Kia Picanto.

Ο Ιούνιος του 2020 έχει ξεχωριστή σημασία για την Porsche, καθώς σηματοδοτεί τη συμπλήρωση ακριβώς 50 χρόνων από την πρώτη φορά που η γερμανική εταιρεία κατέκτησε τη νίκη στον σημαντικότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Το πιο φιλικό μέσον μεταφοράς, που συνδυάζει και άθληση, γιορτάζει.

Ο λόγος για το ποδήλατο.

Μάλιστα το ποδήλατο το γιορτάζουν και οι Δήμοι της χώρας έχοντας δημιουργήσει και ποδηλατικές λωρίδες που ισχύουν έως τις 21:00.

To πρώτο SUV στην ιστορία της Rolls-Royce, η Cullinan είχε την τύχη να «ποζάρει» για το διάσημο φωτογράφο και εξερευνητή Κόρυ Ρίτσαρντς.

Γνωρίζατε ότι στο Skoda Scala τα πλαστικά του τμήματα ζυγίζουν συνολικά 220 κιλά, εκ των οποίων τα 14 κιλά προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά;