Είστε εδώ

Auto News

Τερατώδεις μελέτες με «εργαστήρια δηλητηρίων»: Θα ασκηθούν διώξεις μετά τις αποκαλύψεις των ημερών;

του Γιάννη Κανουπάκη

Τέλη Ιανουαρίου «έσκασε» το θέμα. Την ώρα που είναι νωπές, ακόμη, οι μνήμες από το dieselgate (το 2015),  οι αποκαλύψεις για τις δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πιθήκους και ανθρώπους, έδειχναν και πάλι το γερμανικό κολοσσό VW, λειτουργώντας σαν …booster (ενισχυτής τάσης) όχι πια, απλά, της ανορθόδοξης λειτουργίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά, της προσβολής εκ μέρους της, της ίδιας της ανθρώπινης υπόστασης και αξιοπρέπειας.

Η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung, μάλιστα, -όχι κάποιο μέσο εκτός Γερμανίας (εδώ παραδέχεσαι το γερμανικό Τύπο, για να λέμε την αλήθεια)-, έκανε λόγο για πειράματα σε ανθρώπους, που, είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου -ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων- κατά …παραγγελία ερευνητικού οργανισμού «ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες». Δηλαδή, του EUGT, του Ευρωπαϊκού Ομίλου Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (κωμικοτραγικό). Περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ένα ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, στη Γερμανία, το 2016, έλεγε η εφημερίδα.

Το πράγμα δεν κρατιόταν με τίποτε. Η VW με ανάρτησή της, στο Twitter, στις 27 Ιανουαρίου αναγνώρισε ότι οι επιστημονικές μέθοδοι του EUGT ήταν λανθασμένες και «απολογείται ειλικρινώς», υπενθυμίζοντας ότι ο ερευνητικός όμιλος έκλεισε τον Ιούνιο του 2017. Αυτό, το τελευταίο, ήταν η άχρηστη πληροφορία της ημέρας, βεβαίως. Το κακό είχε συντελεσθεί, με ανάληψη ευθύνης…

Ο Τόμας Στεγκ, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου, παραδέχθηκε στην εφημερίδα «Bild» ότι ενημερώθηκε για δοκιμές στο πλαίσιο μελέτης των επιπτώσεων της ρύπανσης από τους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen, την εποχή της παραποίησης του λογισμικού τους. Ωστόσο, επέμεινε ότι εμπόδισε τη διεξαγωγή τέτοιων δοκιμών σε ανθρώπους, μέσω του EUGT, του οργανισμού έρευνας που χρηματοδοτείται από τη Volkswagen και τις ανταγωνίστριές της Daimler και BMW, καθώς και την Bosch. «Αμερικανοί ερευνητές ήθελαν να πραγματοποιήσουν αυτές τις δοκιμές σε ανθρώπους εθελοντές» υποστήριξε. «Απάντησα, τότε, ότι δεν μπορώ να το επιτρέψω αυτό και αποφασίσθηκε οι δοκιμές να γίνουν σε πιθήκους» πρόσθεσε. Αυτό το επέτρεψε…

Στις 30 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε θέση. «Είμαστε σοκαρισμένοι από τις ειδήσεις αυτές», δήλωσε στους δημοσιογράφους εκπρόσωπος της Επιτροπής. Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας, Μπάρμπαρα Χέντρικς, δήλωσε, επίσης, από τις Βρυξέλλες ότι οι δοκιμές σε ζώα και ανθρώπους είναι ανεύθυνες ενέργειες.  «Προκαλεί και πάλι έκπληξη το γεγονός ότι εταιρείες του τομέα του αυτοκινήτου δεν έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους στη συμπεριφορά τους».

Από την πλευρά της, η διεύθυνση της Volkswagen υποσχέθηκε την επιβολή εσωτερικών κυρώσεων κατά εκείνων που επέτρεψαν την πραγματοποίηση δοκιμών σε ζώα και ανθρώπους. Ο Ματίας Μίλερ, διευθυντής του ομίλου, δήλωσε, σύμφωνα με το περιοδικό «Der Spiegel», ότι η πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους το 2014, που, αποκαλύφθηκε από τους «New York Times», «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή». «Υπάρχουν πράγματα που απλώς δεν γίνονται... Όλες οι αναγκαίες συνέπειες πρέπει να επιβληθούν», πρόσθεσε. Και οι άλλοι δύο κατασκευαστές, η BMW και η Daimler καταδίκασαν τα πειράματα για τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων σε πιθήκους.

Και, λοιπόν, τι έγινε στη συνέχεια. Οι ημέρες περνούν και καμία σοβαρή εξέλιξη δεν υπάρχει. Κεφάλια θα πέσουν, διοικήσεις θα πάνε σπίτια τους, θα διωχθούν; Έχουμε αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται; Ποιος EUGT; Που, δεν υπάρχει, πια, είναι φάντασμα… Μίλησε κανείς πριν μαθευτεί το αποτρόπαιο σχέδιο; Ουδείς! Διαπιστώνουμε, δε, πως οι «παραγγελιές», είχαν πολλές φάσεις και χρονικές αντιφάσεις...

Σχετικά άρθρα

Hyundai

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Hyundai θα επενδύσει 34.65 δις δολάρια για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων σε ορίζοντα 5 χρόνων.

Peugeot - Ηλεκτρικό ποδήλατο

Η Peugeot δραστηριοποιείται εκτός από τον τομέα του αυτοκινήτου και σε εκείνον του ποδηλάτου και τώρα παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, το οποίο εκτός από τα πεντάλ, κινείται και μόνο του με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα.

Citroen Racing

Δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε Ισπανία και Αυστραλία και ο τίτλος του πρωταθλητή για τη φετινή χρονιά παραμένει ανοικτός.

Skoda Felicia

Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.

ΥΠΑ

Στο πρώτο 9μηνο του 2019 οι επιβάτες που κινήθηκαν από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια έφτασαν τα 54.5 εκατ. που αντιστοιχεί σε αύξηση 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αυτή η αύξηση έρχεται και από την αύξηση των πτήσεων που βρίσκεται στο 4.1 %.

Πρωτάθλημα Ιταλίας, Rally due Valli

Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης στα bucket του Volkswagen Polo R5 (αντικατέστησαν το Skoda Fabia R5) είναι οι νικητές του προτελευταίου γύρου για το πρωτάθλημα Ιταλίας, κερδίζοντας τις 7 από τις 11 Ειδικές Διαδρομές του ασφάλτινου ράλι Ντούε Βάλι.

SEAT

H ΤΕΧΝΟΚΑΡ Α.Ε.Ε., εισαγωγική των οχημάτων SEAT στη χώρα μας, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης για ορισμένα μοντέλα Leon και Ateca.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν στο internet οι πιο καθαρές φωτογραφίες του νέου Golf που έχουμε δει μέχρι στιγμής, από μια πηγή που αποτελεί έκπληξη, ένα group φίλων της Volkswagen στο Facebook, από την Τσεχία.

Renault

Η Renault θέλει μέχρι το 2022 να έχει στην γκάμα της τουλάχιστον οχτώ μοντέλα τα οποία να κινούνται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια και το Twingo φαίνεται να είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα κάνουν αυτή τη μετάβαση.

FCP4Concumers

Πέρα από τα τοτέμ που αναγράφουν τις τιμές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύντομα θα δούμε να τοποθετούνται κάποιες νέες εξτρά οθόνες.