Είστε εδώ

Auto News

Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Αναλυτικά η εικόνα της αγοράς

Μετά από 15 συνεχόμενους μήνες ανοδικής πορείας η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων κατέγραψε μείωση τον Σεπτέμβριο κάτι που είχε να συμβεί από τον Μάιο του 2017.

Το αποτέλεσμα αυτό ήταν αναμενόμενο βέβαια καθώς όπως είχαμε αναφέρει, τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν πολλά αυτοκίνητα τα οποία έπρεπε να ταξινομηθούν λόγω της αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των εργοστασιακών ρύπων και καταναλώσεων από 1ης Σεπτεμβρίου, αλλά επιπλέον τον Σεπτέμβριο δεν είχαν αφιχθεί ακόμα αυτοκίνητα τα οποία να εναρμονίζονται με τον νέο κανονισμό μέτρησης. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να δούμε τα αποτελέσματα των δύο αυτών μηνών συνδυαστικά και πιθανόν και του Οκτωβρίου μέσα στον οποίο ίσως ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Τώρα όσον αφορά τα απόλυτα νούμερα του Σεπτεμβρίου η αγορά κατέγραψε 4.957 ταξινομήσεις, μειωμένες κατά 16,51% ή 980 αυτοκίνητα συγκριτικά με το 2017.

Οι λιανικές πωλήσεις έφτασαν τις 2.893 ή 58,36% 3,69 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2017 που ήταν το 54,67%, ενώ οι εταιρικές πωλήσεις έφτασαν τις 2.064 που ήταν το 41,64% έναντι του 45,33% αντίστοιχα για το 2017.

Οι συνολικές ταξινομήσεις Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου έφτασαν τις 84.536 μονάδες αυξημένες κατά  14.297 ή 20,35% σε σχέση με το 2017. Από αυτά 37.652 είναι  αυτοκίνητα λιανικής που αποτελούν το 44,54% του συνόλου και 46.884 εταιρικών το 55,46% αντίστοιχα, ως αποτέλεσμα η  λιανική παρουσιάζεται αυξημένη κατά 1,14% με αντίστοιχη μείωση των εταιριών.

Η ιδιαιτερότητα του μήνα φαίνεται και από την κατάταξη της πρώτης πεντάδας από όπου για πρώτη φορά μετά από πολλούς μήνες απουσιάζουν Volkswagen και Nissan.

H Toyota ήταν στην πρώτη θέση με 680 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,72%, έχοντας δύο μοντέλα της στην πρώτη δεκάδα, το Yaris πρώτο και το Aygo δέκατο με 353 και 119 ταξινομήσεις αντίστοιχα.

Στη δεύτερη θέση με 450 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,08% ήταν η Opel με επίσης δύο μοντέλα της στην πρώτη δεκάδα το Corsa τρίτο και το Astra πέμπτο με 233 και 142 ταξινομήσεις αντίστοιχα.

Η Peugeot ήταν στην τρίτη θέση με 438 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 8,84% έχοντας το 208 δεύτερο σε ταξινομήσεις με 247 αυτοκίνητα.

Τέταρτη η Suzuki με 348 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,02% ενώ στην πέμπτη για πρώτη φορά φέτος η Citroen με 339 ταξινομήσεις, μερίδιο 6,84% και το C3 στην τέταρτη θέση με 204 αυτοκίνητα.

Στις πολυτελείς μάρκες την πρώτη θέση κατέλαβε η BMW με 221 ταξινομήσεις και μερίδιο  4,04% η οποία βρίσκεται και στη δέκατη θέση της συνολικής κατάταξης. Δεύτερη  η Mercedes με 149 αυτοκίνητα και 3,01%, τρίτη η Volvo με 104 και 2,10% και τέταρτη η Audi με 46 και 0,93%.

Η γενική κατάταξη των πέντε πρώτων μαρκών για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου παραμένει όπως τον περασμένο μήνα με την Toyota να διατηρεί την πρωτιά  της, με μικρότερο όμως μερίδιο από το 2017, στη δεύτερη θέση εδραιώνεται η Volkswagen με αυξημένο μάλιστα μερίδιο σε σχέση με το 2017, τη Nissan στην τρίτη θέση, την Peugeot στην τέταρτη θέση και τη Fiat να παραμένει στην πέμπτη θέση.

Πιο αναλυτικά η Toyota έχει ταξινομήσει 9.083 αυτοκίνητα με μερίδιο 10,76%  καταγράφοντας αύξηση 14,51% ή 1.152 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που κυρίως προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στη κατηγορία αυτή έχει αύξηση 25,88% με 863 αυτοκίνητα και συνολικά 4.198 με μερίδιο 8,95% καταλαμβάνοντας τη 4η θέση. Στη λιανική  η Toyota με 4.895 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,00% είναι πρώτη μάρκα με αύξηση 289 αυτοκίνητα, ή 6,27% πολύ χαμηλότερη από το 23,42% που έχει αυξηθεί η κατηγορία.

Δεύτερη παραμένει η Volkswagen με 7.684 αυτοκίνητα με μερίδιο 9,09% πετυχαίνοντας  αύξηση 35,09% ή 1.996 μονάδες, τη μεγαλύτερη αριθμητική από όλες τις μάρκες. Εξ αυτών 1.446(+67,48%) προέρχονται από τη λιανική και 550(+15,51%) από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 3.589 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,53% βρίσκεται στη 2η θέση της λιανικής, ενώ στις εταιρικές είναι στην 3η θέση με 4.095 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,73%.

Στην τρίτη θέση η Nissan με 6.980  νέα αυτοκίνητα  και μερίδιο 8,26% έχοντας αυξήσει τις ταξινομήσεις της κατά 937 αυτοκίνητα η 15,51% σε σχέση με το 2017. Η επίδοση αυτή προέρχεται τόσο από την κατηγορία  λιανικής καθώς με αύξηση 22,86% έχει ταξινομήσει 586 περισσότερα  αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, όσο  και από τις εταιρικές με αντίστοιχη αύξηση  10,09% ή 351 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει την 3η θέση στη λιανική με 3.147  αυτοκίνητα και μερίδιο 8,36%, ενώ στις εταιρικές είναι στη 5η θέση  με 3.833 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,18%.

Τέταρτη στο σύνολο η Peugeot με 6.945 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,22% καταγράφοντας αύξηση 27,03% ή 1.478 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή τόσο από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας αύξηση 39,43%, με 653 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, όσο και στην κατηγορία των εταιρικών όπου παρατηρείται αύξηση +21,65% ή +825 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα  η μάρκα με 2.309 αυτοκίνητα και 6,09% βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών λιανικών ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στη 2η θέση με 4.636 και 9,89% αντίστοιχα.

Η Fiat παραμένει στην 5η θέση και κλείνει την πρώτη πεντάδα με 6.087 και μερίδιο 7.20% έχοντας πετύχει αύξηση 744 αυτοκίνητα ή 13,52%, κυρίως  λόγω των επιδόσεών της στις εταιρικές. Αυτή η κατηγορία καλύπτει το 74,86% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας, το 2ο υψηλότερο από τις 20 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης. Έτσι η μάρκα βρίσκεται στην 1η θέση των εταιρικών με μερίδιο 9,72% και 4.557 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 12,82% ή 518 αυτοκίνητα, ενώ στη λιανική η μάρκα βρίσκεται στην 9η θέση με 1.530 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,06% καταγράφοντας αύξηση 17,33% η 226 αυτοκίνητα.

Η Hyundai η οποία βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών ταξινομήσεων του 1ου 9μήνου με 4.848 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,73% έχει πετύχει αύξηση 46,95% με 1.549 μονάδες τη μεγαλύτερη ποσοστιαία από τις πρώτες 15 μάρκες της κατάταξης. Η αύξηση έχει επιτευχθεί με κύριο προσανατολισμό στις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 6η θέση με πωλήσεις 2.668 αυτοκίνητων και μερίδιο 7,09%  με επιπλέον 976 μονάδες (57,68%) σε σχέση με το 2017 , ενώ αντίστοιχα η αύξηση στις εταιρικές είναι 573 ή 35,66%% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 2.180 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,65%.

Άλλες μάρκες της πρώτης 20άδας με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις το πρώτο εννεάμηνο είναι οι Kia (+1.516 ή 156,13%), DACIA (+554 ή 102,93%) και SEAT (+815 ή 52,31%). Αντίθετα οι μάρκες με τη μεγαλύτερη μείωση είναι οι Mercedes (-281 ή -9,17%),  Audi (-217 ή -8,97%), και BMW (-181 ή -8,01%).

Η Mercedes παραμένει πρώτη σε πωλήσεις της πολυτελούς κατηγορίας με 2.785 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,29%, 281 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017 καθώς παρότι έχει αυξήσει τις  πωλήσεις  της στη λιανική κατά  5 (0,52%) αυτοκίνητα παρουσιάζει μείωση 256 (-13,60%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.

Η Audi στη 2η θέση με 2.202 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,60% καταγράφει επίσης μείωση 217 αυτοκίνητων η 8,37%, που προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής αφού  είναι μειωμένες κατά 147 μονάδες η 15,86% όσο και από τις  εταιρικές πωλήσεις που παρουσιάζονται μειωμένες κατά 70 αυτοκίνητα ή 4,62%.

Η  BMW είναι στην 3η θέση με 2.079 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,46% καταγράφοντας μείωση 181 αυτοκινήτων η 8,01% η οποία και προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής (-128 η -20,95%)  όσο και από τις εταιρικές (-53 ή -3,21%).                            

Παρά την πτώση του Σεπτεμβρίου η αγορά στο σύνολο της συνεχίζει την ανοδική της τάση και ήδη η πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου παρουσιάζει αύξηση 76,4% επομένως η αισιοδοξία για κλείσιμο της αγοράς πιάνω από τις 105.00 παραμένει αμείωτη.

Αναλυτικά στους πίνακες που ακολουθούν οι ταξινομήσεις.

Σχετικά άρθρα

Αριβαμπένε

Όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήγε στη Ferrari το 2015 είχε δηλώσει ότι θέλει πάση θυσία να κατακτήσει τουλάχιστον έναν τίτλο με τη Scuderia όμως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

JLR

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν κάθε μέρα και πιο πολύ έδαφος όμως μέχρι στιγμής η μόνη εταιρεία που παράγει συμβατικά αυτοκίνητα αλλά έχει ανακοινώσει ότι θα στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών είναι η Smart ωστόσο κάτι ανάλογο εξετάζουν και οι άνθρωποι της Jaguar.

CMR

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα μονοθέσια να πηγαίνουν με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα και θεωρούμε ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι κινητήρες είναι περίπου στα 350 χλμ./ώρα.

Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Τι σερί έχει αυτό το δίδυμο Πάολο Αντρεούτσι –Άννα Αντρεούσι με το εργοστασιακό Peugeot 208 T16 R5.

Κατέκτησαν το Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι για 11η συνεχή χρονιά.

Renault Captur 1.5 dCi

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Mercedes

Η Mercedes παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού την πρώτη από τις δύο εκδόσεις της A-Class που θα φέρουν τα σήματα της AMG όμως εκτός από τη hatchback εκδοχή του μοντέλου αντίστοιχη έκδοση θα υπάρξει και για την coupe εκδοχή του μοντέλου, τη CLA.

Rali 2 Valli

Η τελευταία παράσταση του έργου ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, διεξήχθη στην Ιταλία, στην περιοχή της Βερόνας. Τρεις ήταν οι μνηστήρες του τίτλου.  Ο Σκάντολα  με 57,5 βαθμούς, έναντι 57,3 του Αντρεούτσι και 52,4 του Καμπεντέλι.

Βάτσλαφ Κλέμεντ

Η φετινή 16η μέρα του Οκτωβρίου έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Skoda, καθώς συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση ενός εκ των δυο ιδρυτών της.

Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στο Τέξας

Στην υπερσύγχρονη πίστα του Ώστιν στο Τέξας διεξάγεται ο 2ος από τους 5 τελικούς του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Polestar

Τον πρώτο της εκθεσιακό χώρο θα αποκτήσει η Polestar, η αυτόνομη εταιρεία της Volvo που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων.