Είστε εδώ

Auto News

Τάκης Θεοχαράκης: Χρονιά αλλαγών με πωλήσεις πάνω από 100.000

του Γιάννη Κανουπάκη

Από τη λιανική, που, πάντα, το 2ο εξάμηνο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, και βέβαια από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον, «καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπαίνουμε σιγά σιγά σε προεκλογική ή εκλογική περίοδο», θα καθοριστεί κατά κύριο λόγο το τελικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, φέτος. Αυτό τόνισε  ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της NissanΕλλάδος, Τάκης Θεοχαράκης, μιλώντας στους συντάκτες αυτοκινήτου, στη Θεσσαλονίκη, με την ευκαιρία της παρουσίασης του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Nissan Leaf νέας γενιάς. Ο ίδιος, πάντως, εκτιμά, στην παρούσα φάση, ότι οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών θα ξεπεράσουν φέτος το «ορόσημο» των 100.000 μονάδων.

Φόροι για ρύπους

Ωστόσο, σημαντικό παράγοντα όσον αφορά τον όγκο των νέων ταξινομήσεων, το 2018, θεωρεί ο κ.Θεοχαράκης και τις αλλαγές που φέρνει, από τον Σεπτέμβριο, ο νέος τρόπος μέτρησης εκπομπών ρύπων, το WLTP. Οι νέες μετρήσεις, όπως εξήγησε, σημαίνουν περαιτέρω αυξημένες τιμές ρύπων. Και το γεγονός αυτό, όπως είπε, θα έχει φορολογικές επιπτώσεις, καθώς αρκετά μοντέλα της αγοράς θα ανέβουν στην κλίμακα φορολογικού συντελεστή, άρα θα υπάρχουν πιέσεις για αυξήσεις στις τελικές τιμές των αυτοκινήτων. Παράλληλα, η ανάγκη προσαρμογής των εργοστασίων στα δεδομένα του WLTP θα επηρεάσει και τα στοκ και τις διαθεσιμότητες των εισαγωγέων, άρα και αυτό το γεγονός θα παίξει ρόλο στο τελικό μέγεθος της αγοράς μας.  Ο Αντιπρόεδρος και ΔΣ της Νικ.Ι.Θεοχαράκης ΑΕ, δείχνει, βεβαίως, ικανοποιημένος από το γεγονός  ότι η αγορά του αυτοκινήτου συνεχίζει να κινείται με θετικούς ρυθμούς, δίνοντας έμφαση στο ότι αυτή η τάση δεν είναι στιγμιαία, αλλά έχει διάρκεια και σταθερότητα, τα τελευταία 4 χρόνια, άρα αποτελεί υγιή διόρθωση των εξαιρετικά χαμηλών όγκων, που βίωσε ο κλάδος πριν μερικά χρόνια. Όπως είπε, το φετινό ποσοστό αύξησης του 26% (έως τώρα)  στα επιβατικά έρχεται ισομερώς από όλα τα κανάλια της αγοράς, δηλαδή είναι ίδιο το ποσοστό αύξησης στη λιανική (retail) και στις εταιρικές πωλήσεις (fleet). «Και το Rent a Car (RAC) αυξάνεται λόγω αύξησης του τουρισμού, και το Long Term Rental (LTR) αυξάνεται λόγω της ζήτησης μικρών και μεγάλων εταιριών και η Retail αγορά που είναι και η σημαντικότερη, αυξάνεται λόγω του ότι το πάρκο μας πια είναι αρκετά παλιό και οι ιδιώτες αλλάζουν τα παλιά τους αυτοκίνητα, με παράλληλη υποβοήθηση από τραπεζική χρηματοδότηση», δήλωσε, χαρακτηριστικά.

Για τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης, ο κ.Θεοχαράκης στηλίτευσε τις κακές επιδόσεις της χώρας μας στις γενικότερες ευρωπαϊκές εξελίξεις. Διευκρίνισε, συγκεκριμένα, πως το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών είναι ισχυρό -η Nissan θα αρχίσει τις πρώτες παραδόσεις ηλεκτροκίνητων το φθινόπωρο-, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανενός είδους επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ, την ίδια στιγμή, στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι επιδοτήσεις αγγίζουν ακόμα και τις 8.500 Ευρώ (Γαλλια 6Κ + 2,5Κscrapping). «Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι ακόμα πολύ πίσω και από πλευράς υποδομών που θα βοηθούσαν την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν υπάρχουν νομοθεσία και κίνητρα για χώρους φόρτισης και στάθμευσης, δεν υπάρχουν φορολογικά κίνητρα για στόλους εταιρειών, δεν υπάρχει, τέλος, περιβαλλοντική ευαισθησία…», διαπίστωσε σκωπτικά, εκφράζοντας την ελπίδα ότι σύντομα και η Ελλάδα θα ακολουθήσει την πανευρωπαϊκή πρακτική και θα βοηθήσει, ώστε η νέα τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνει και πιο προσιτή για πολύ περισσότερο κόσμο.

Το diesel «ζει»

Σε ότι αφορά, τέλος, τη μεγάλη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί, τον τελευταίο καιρό, σε σχέση με την κατάργηση ή μη του Diesel, -και ειδικότερα για τη μάρκα Nissan-, ο κ.Θεοχαράκης ήταν σαφής: «Η σταδιακή μείωση της ζήτησης των κινητήρων diesel σε Ευρωπαϊκό επίπεδο είναι μία τάση που διαφαίνεται στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας και αφορά όλους τους κατασκευαστές. Όμως, η ζήτηση κινητήρων diesel παραμένει ισχυρή και δεν αναμένονται ακραίες αλλαγές σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Για να είμαστε λοιπόν ξεκάθαροι: Όχι, η Nissan δεν αποσύρεται από τους κινητήρες Diesel, και όχι, το Diesel δεν θα σταματήσει αύριο. Χειροπιαστή απόδειξη άλλωστε είναι οι νέοι μας κινητήρες Diesel που καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro6d και που θα είναι διαθέσιμοι από τον Σεπτέμβριο».

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.