Είστε εδώ

Auto News

Συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης: Πώς λύνουν το πρόβλημα με τις ονομασίες στις Η.Π.Α.;

του Σωτήριου Χάλλα

Με την εισαγωγή ολοένα και περισσότερων συστημάτων στα σύγχρονα αυτοκίνητα, είναι δύσκολο για το κοινό να έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα σχετικά με τη λειτουργία του κάθε ενός, ενώ οι κατασκευαστές κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση με τις ονομασίες που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν για να τα περιγράψουν.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο δεν υπάρχει μόνο στην Ευρώπη, αλλά συναντάται και στην αμερικανική αγορά. Μάλιστα, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι ακόμα πιο έντονο. Σε σχετική έρευνα βρέθηκε ότι ανάμεσα στις εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιούνται ακόμα και 20 διαφορετικοί όροι για να περιγράψουν το ίδιο σύστημα, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που ένας κατασκευαστής χρησιμοποιεί διαφορετική ονομασία για την ίδια λειτουργία, ανάλογα με το μοντέλο.

Προκειμένου να αρχίσει να λύνεται αυτός ο δυσεπίλυτος γρίφος, ο οργανισμός Consumer Reports (κάτι αντίστοιχο του ινστιτούτου καταναλωτών) με την υποστήριξη του υπουργείου μεταφορών, έφτιαξε μία λίστα με 19 συγκεκριμένες ονομασίες που θα χρησιμοποιούνται για τα διάφορα συστήματα και στη συνέχεια τα οργάνωσε σε 5 κατηγορίες.

Πρόκειται για τις Driving Control Assistance (υποβοήθηση ελέγχου στην οδήγηση), Collision Warnings (προειδοποιήσεις σύγκρουσης), Collision Intervention (επέμβαση για την αποφυγή σύγκρουσης), Parking Assistance (υποβοήθηση για το παρκάρισμα) και Other Driver Assistance Systems (άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού).

Βέβαια η λίστα με τις 19 ονομασίες δεν είναι υποχρεωτικό να υιοθετηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως είναι το πρώτο βήμα ώστε να βρεθεί ένας τρόπος να χρησιμοποιούνται συγκεκριμένοι όροι για να περιγράψουν κάποια συστήματα.

Σχετικά άρθρα

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού ήταν η πρώτη φορά φέτος που είχαμε κόκκινη σημαία, κάποιο μονοθέσιο αναγκάστηκε να σταματήσει από βλάβη, ενώ κανείς δεν περίμενε τον οδηγό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των χρόνων.

Ο Ηλίας Χρηστέας με τον δικό του τρόπο γράφει για τον «Ειπωρχ» που έφυγε Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου για τη μεγάλη χωρίς επιστροφή διαδρομή.

Σαρανταπέντε χρονιά μετά από την πρώτη παρουσίαση του Golf GTI στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκθεση της Γενεύης θα αποκαλύψει σε παγκόσμια πρώτη το 8ης γενιά Golf GTI. 

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…