Είστε εδώ

Auto News

Stephan Papadakis: Ο Έλληνας που πήγε τη Supra στους 1.000 ίππους (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι παλαιότερες γενιές των Supra έχτισαν ένα “μύθο” γύρω τους, ήταν το γεγονός ότι είχαν κινητήρες φιλικούς προς τη βελτίωση, δηλαδή ακόμα και με μικρές αλλαγές μπορούσες να δεις αύξηση στην ισχύ, ενώ με πολλές αλλαγές, οι διαθέσιμοι ίπποι ανέβαιναν κατά πολύ.

Αποκορύφωμα των φιλικών προς βελτίωση κινητήρων ήταν εκείνος με τον κωδικό 2JZ. Η οικογένεια κινητήρων που βασίστηκε σε αυτόν ήταν εξακύλινδρη εν σειρά με κυβισμό 2.5 και 3.0 λίτρων. Διέθετε 24 βαλβίδες (τέσσερις για κάθε κύλινδρο) και παραγόταν από το 1990 μέχρι το 2007. Από το 1998 προστέθηκε μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων VVT-i. Η ισχύς ξεκινούσε από 215 ίππους και έφτανε μέχρι και τους 325.

Βασικός προβληματισμός των φίλων της Supra όταν η Toyota ανακοίνωσε την αναβίωση του μοντέλου, ήταν αν οι κινητήρες της BMW με τους οποίους εξοπλίζεται το αυτοκίνητο, θα μπορούσαν να δεχτούν τόσο μεγάλη βελτίωση, όσο εκείνα τα σύνολα.

Τελικά φαίνεται ότι δέχονται αφού στο πλαίσιο της έκθεσης SEMA που έγινε στο Λας Βέγκας και αφορά τη βελτίωση, ο ομογενής και θρύλος της βελτίωσης στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, Stephan Papadakis, κατάφερε να ανεβάσει την ισχύ στους 1.000 ίππους.

Ο Papadakis χρησιμοποίησε το μπλοκ από έναν Β58 ο οποίος είναι εξακύλινδρος εν σειρά στα 3.0 λίτρα και αποδίδει 335 ίππους. Ο ομογενής “έδεσε” ζωντανά κατά τη διάρκεια της έκθεσης το μοτέρ. Βέβαια, για να καταφέρει να αυξήσει τόσο πολύ την απόδοση έχουν αλλαχτεί πολλά τμήματα όπως οι μπιέλες και τα πιστόνια και έχουν αντικατασταθεί με σφυρήλατα. Ακόμα, η εισαγωγή προέρχεται από τη Mountune και το intercooler πλέον δεν είναι νερού αλλά αέρος. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί το BorgWarner EFR 9280 turbo με ειδικά κατασκευασμένη εισαγωγή, ενώ το καύσιμο είναι E85, δηλαδή 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλη τη διαδικασία συναρμολόγησης του κινητήρα από τον ίδιο τον Stephan Papadakis.

Σχετικά άρθρα

Renault

Με τη Renault να ψάχνει ακόμα τον άνθρωπο που θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, το επικρατέστερο όνομα είναι αυτό του Λούκα ντε Μέο, επικεφαλής της SEAT.

Porsche

Η εμπλοκή της Porsche στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει μακρά παράδοση. Ένα από τα πολλά κεφάλαια στην ιστορία των αγώνων που έχει γράψει η γερμανική εταιρεία είναι τα ράλι.

Volkswagen

Ακόμα και αυτοί που κλείνουν τα μάτια τους και αρνούνται να δουν τη ξεκάθαρη κυριαρχία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο εγγύς μέλλον, δε θα μπορέσουν να αγνοήσουν το σχετικό ηχητικό «μήνυμα».

Τουρκία

Το πρώτο αυτοκίνητο που έχει αναπτυχθεί στο έδαφός της παρουσίασε η Τουρκία, το οποίο μάλιστα έχει σχεδιαστεί από το σχεδιαστικό κέντρο Pininfarina.

SEAT Arona TGI

Αν σκέφτεστε προορισμό για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές σας η SEAT έχει να σας προτείνει όχι έναν, αλλά τέσσερις.

Honda

Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τακαχίρο Χάτσιγκο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία της.

Ford

Με την παρουσίαση του ηλεκτρικού Mustang Mach-E, ήταν πολλοί οι φίλοι του εμβληματικού muscle car που ενοχλήθηκαν από τη χρήση του ονόματος σε μοντέλο SUV.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα

Στο φιλόξενο ξενοδοχείο Domotel στο Καστρί έγινε η απονομή του βραβείου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα». Σύμφωνα με τη κάλπη το βραβείο το «σήκωσε» το νέο Peugeot 208. Η βαθμολογία γίνεται ως εξής και η ψηφοφορία είναι ανοικτή.

Rolls-Royce Phantom

Για ακόμα μια φορά η Rolls-Royce απέδειξε τις απίστευτες ικανότητες εξατομίκευσης που μπορεί να προσφέρει στα μοντέλα της.

BMW

Με διαφορά μικρότερη της μιας εβδομάδας, η BMW αποφάσισε να αλλάξει την πολιτική της σχετικά με τους δύο βασικούς τρόπους σύνδεσης μεταξύ smartphones και infotainment.