Είστε εδώ

Auto News

Skoda: Τα στάδια σχεδίασης μιας νέας ζάντας

του Γιώργου Ψαρρά

Προφανώς η Skoda δεν ανακάλυψε τον τροχό, καθώς αυτό συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν.

Παράλληλα το σχήμα του τροχού ήταν, είναι και θα είναι κυκλικό, ώστε να μπορεί να γυρίζει. Ωστόσο η τσέχικη εταιρεία μας διευκρινίζει ότι η σχεδίαση των ζαντών δεν είναι μια απλή διαδικασία.

Το Τμήμα Σχεδίασης της Skoda αποτελείται από μια ομάδα ατόμων με προέλευση από 26 διαφορετικές χώρες, ενώ είναι επιφορτισμένο να δημιουργεί για κάθε νέο μοντέλο μια γκάμα από ζάντες.

Κάθε φορά πέφτουν στο τραπέζι αρχικά μέχρι και 100 διαφορετικά σχέδια, ενώ μόνο τα μισά περνάνε στο επόμενο στάδιο και ο δρόμος μέχρι την παραγωγή είναι αρκετά μακρύς.

Τα σχέδια των νέων ζαντών που κερδίζουν τις περισσότερες θετικές ψήφους των σχεδιαστών δημιουργούνται σε κλίμακα και τοποθετούνται στο καλούπι του νέου μοντέλου που έχει φτιαχτεί σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να εξακριβωθεί αν ο συνδυασμός είναι καλαίσθητος. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ο συνδυασμός δεν πρέπει να δείχνει «εύθραυστος».

Ένας άλλος τρόπος για να προσδιοριστεί αν η ζάντα είναι ταιριαστή με το νέο μοντέλο είναι η προβολή της σε ένα μεγάλο LED τοίχο στο στούντιο σχεδιασμού. Επίσης χρησιμοποιείται κάθε είδους τεχνολογία, όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση και η εικονική πραγματικότητα, η οποία επιτρέπει στους σχεδιαστές να κοιτάζουν το αυτοκίνητο από διαφορετικές γωνίες και να το προβάλλουν σε κίνηση.

Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι πρέπει να μελετηθεί πως θα δείχνει μια νέα ζάντα όχι μόνο όταν θα είναι στάσιμη, αλλά και εν κινήσει. Η εικόνα των ζαντών επηρεάζεται από την κρυσταλλική σχεδίαση, η οποία είναι η κεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, εμπνευσμένη από την πλούσια παράδοση των Τσέχων στην υαλουργία.

Παράλληλα το Τμήμα Σχεδίασης πρέπει να συνεργαστεί και με το Τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέες ζάντες είναι συμπαγείς και ανθεκτικές, εναρμονίζονται με τα κριτήρια αεροδυναμικής και συμβάλουν στη επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού ήταν η πρώτη φορά φέτος που είχαμε κόκκινη σημαία, κάποιο μονοθέσιο αναγκάστηκε να σταματήσει από βλάβη, ενώ κανείς δεν περίμενε τον οδηγό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των χρόνων.

Ο Ηλίας Χρηστέας με τον δικό του τρόπο γράφει για τον «Ειπωρχ» που έφυγε Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου για τη μεγάλη χωρίς επιστροφή διαδρομή.

Σαρανταπέντε χρονιά μετά από την πρώτη παρουσίαση του Golf GTI στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκθεση της Γενεύης θα αποκαλύψει σε παγκόσμια πρώτη το 8ης γενιά Golf GTI. 

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…