Είστε εδώ

Auto News

Skoda Enyaq: Περί τίνος πρόκειται;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Skoda θα κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, με την παρουσίαση ενός νέου, αμιγώς ηλεκτρικού SUV, το οποίο θα ονομάζεται Enyaq και θα δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε.

Το νέο μοντέλο θα αποτελέσει κομμάτι της υπο-μάρκας iV στην οποία η τσεχική μάρκα εντάσσει τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της. Προς το παρόν σε αυτή συναντάμε το Citigoᵉ που ανήκει στην πρώτη κατηγορία και τις Octavia και Superb που ανήκουν στη δεύτερη.

Το Enyaq θα γίνει το νέο μέλος αυτής της οικογένειας, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που θα χρησιμοπιεί την πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen, η οποία έχει αναπτυχθεί για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η ονομασία του προέρχεται από το ιρλανδικό όνομα Enya που σημαίνει “πηγή της ζωής”. Με τη σειρά του, η προέλευση του ονόματος Enya είναι η ιρλανδική – γαελική λέξη Eithne η οποία μεταφράζεται ως “ουσία, πνεύμα ή αρχή”. Στο όνομα Enya η Skoda προσέθεσε το γράμμα Q που υπάρχει σε όλα τα SUV και crossover μοντέλα της, ενώ οι άνθρωποι της μάρκας επέλεξαν το συγκεκριμένο όνομα και επειδή το E συμβολίζει τη λέξη electromobility (ηλεκτροκίνηση).

Μέχρι στιγμής οι Τσέχοι δεν έχουν δώσει παραπάνω στοιχεία, με εξαίρεση το γεγονός ότι το Enyaq θα αποτελέσει κομμάτι μιας σειράς που θα περιλαμβάνει πάνω από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα, με το σύνολο αυτών να λανσάρεται ως τμήμα της υπο-μάρκας iV μέχρι το 2022. Επιπλέον, εντάσσονται στο πλαίσιο επενδύσεων ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες αφορούν την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων μέχρι το τέλος του 2021.

Βάση του νέου μοντέλου θα είναι το VW ID.4. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα στα δύο μοντέλα θα συναντάμε το ίδιο ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από δύο μοτέρ, με το ένα να αναλαμβάνει την κίνηση του εμπρός άξονα και το άλλο την κίνηση του πίσω. Η συνολική απόδοση θα αγγίζει τους 306 ίππους, ενώ για τη χωρητικότητα της μπαταρίας ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τρεις επιλογές, οι οποίες αναμένεται να είναι οι ίδιες με το ID.3, το οποίο σημαίνει ότι η αυτονομία θα φτάνει ακόμα και τα 500 χλμ.

Όσον αφορά τη σχεδίαση, όλα δείχνουν ότι θα υπάρξουν επιρροές από το πρωτότυπο Vision iV που είδαμε μέσα στο 2019.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.

Το 2019 μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ο Ματία Μπινότο, επικεφαλής της Ferrari, δήλωνε αισιόδοξος όμως φέτος ο Ιταλός εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ταχύτητα της SF1000 σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.

Σχεδόν ίσο χρόνο αναμονής με το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάφερε να πετύχει η Porsche για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα όταν πρέπει να φορτίσουν.

Το ματ χρώμα κάποτε ήταν πολύ της μόδας. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι ιδιοκτήτες που κάλυπταν με ματ μεμβράνες όλο το αμάξωμα. Όμως το γκρι ματ της Mercedes που διακρίνεται στις φωτογραφίες είναι εργοστασιακό χρώμα.

Με καθυστέρηση ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες που προτείνει το κάθε σωματείο για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ διάρκειας 9 μηνών μέχρι της επόμενες εκλογές της ομοσπονδονδίας.

Με τις χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης να έχουν ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο έχουν εξελιχθεί τα μονοθέσια στους 12 μήνες που μεσολάβησαν.

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.