Είστε εδώ

Auto News

Seat: Πώς λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

του Γιώργου Ψαρρά

Την «ακτινογραφία» του πρώτου της αμιγώς ηλεκτροκινήτου μοντέλου παραγωγής μας δείχνει η Seat, ώστε να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας του.

Πάμε λοιπόν να δούμε τα «ζωτικά όργανα» του νέου Mii Electric, το οποίο μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του ιόντων λιθίου χωρητικότητας 36.8kWh από οικιακό εναλλασσόμενο ρεύμα (η ένταση και η κατεύθυνση του μεταβάλλονται περιοδικά) ή από σταθμό ταχείας φόρτισης αντλώντας συνεχές ρεύμα.

Ο χρόνος φόρτισης του από οικιακό ρεύμα εξαρτάται από το απόθεμα της μπαταρίας και από το αν υπάρχει εγκατάσταση wallbox. Από σταθμό ταχείας φόρτισης ο χρόνος μπορεί να είναι ακόμα και πέντε φορές μικρότερος. Σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία η μπαταρία του Mii Electric μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% από συνεχές ρεύμα 40 kW σε μόλις μια ώρα και από εναλλασσόμενο ρεύμα 7.2 kW σε τέσσερις ώρες.

Με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας το Mii Electric υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία 260 χλμ. και 360  χλμ. εντός της πόλης. Κάτω από τον ηλεκτροκινητήρα βρίσκεται ο φορτιστής, ο οποίος αναλαμβάνει να μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα του οικιακού δικτύου, που φτάνει εκεί μέσω συνδεδεμένου καλωδίου, σε συνεχές.

Αυτό διότι στη μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του μπορεί να αποθηκευτεί μόνο συνεχές ρεύμα. Αν τώρα το Mii είναι συνδεδεμένο με ταχυφορτιστή, το συνεχές ρεύμα δεν περνάει από το φορτιστή και πηγαίνει κατευθείαν στη μπαταρία, η οποία δεν είναι μια ενιαία μονάδα, αλλά χωρίζεται σε ενότητες, και αυτές, με τη σειρά τους, σε κελιά.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 83 ίππους και 212 Nm ροπής, επιτρέπει επιτάχυνση από 0-50 χλμ. σε 3,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης τα ηλεκτροκίνητα προσφέρουν την πλήρη ισχύ τους από την πρώτη στιγμή. 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.