Είστε εδώ

Auto News

SEAT: Ομοιότητες στην παραγωγή βιβλίων και αυτοκινήτων

του Γιώργου Ψαρρά

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

Παρότι η παραγωγή των σύγχρονων μοντέλων γίνεται σε μεγάλο ποσοστό από ρομπότ, η χειροποίητη εργασία κυριαρχεί σε αρκετά σημεία του εσωτερικού, ενώ για τη δημιουργία ενός βιβλίου τα χέρια χρειάζεται επίσης να δουλέψουν αρκετά, με υπομονή και με έμφαση στην κάθε λεπτομέρεια.

Παράλληλα ένα νέο βιβλίο ξεκινάει πάντα από μια λευκή κόλλα χαρτί, όπως και η γέννηση ενός αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστές αποτυπώνουν τις πρώτες του σκέψεις με το μολύβι πάνω σε δεκάδες σκίτσα.

Όπως ξέρετε τοι δέρμα χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των αυτοκινήτων, αλλά και στη βιβλιοδεσία. Σε ένα εργαστήριο κατασκευής βιβλίων μπορεί να βρεις ακόμα και 80 διαφορετικά είδη υφάσματος για το ντύσιμο του εξωφύλλου και οπισθόφυλλου, ωστόσο το δέρμα προτιμάται, καθώς διευκολύνει τις ανάγλυφες επιφάνειες, ενώ ικανοποιεί περισσότερο την αίσθηση της αφής και της όσφρησης.

Οι σελίδες των βιβλίων ενώνονται με κλωστές, ενώ στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα οι ραφές είναι ευδιάκριτες προσδίδοντας περισσότερη πολυτέλεια. Για το δέσιμο ενός βιβλίου απαιτείται περίπου ένα μέτρο νήματος, ενώ για ένα αυτοκίνητο περίπου ένα χιλιόμετρο νήματος.

Κοινός εχθρός στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου και ενός βιβλίου είναι η σκόνη. Στο βαφείο της SEAT χρησιμοποιείται σύστημα εξαερισμού παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στα χειρουργεία, ώστε να αποφευχθεί η καθίζηση της σκόνης. Για την αποκατάσταση ενός παλιού βιβλίου χρειάζεται να  ξεσκονιστεί  με ένα πινέλο αργά και απαλά κάθε του σελίδα.

Ο εξαερισμός και η ξήρανση είναι επίσης βασικοί παράγοντες, ειδικά μετά την εφαρμογή της κόλλας στις πρώτες και τελευταίες κενές σελίδες. Η υγρασία μπορεί να επηρεάσει το χαρτί ή να προκαλέσει βλάβη στο χαρτόνι καλύμματος του βιβλίου.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουν υπομονή, αλλά και πολυετή πείρα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Στο ράλι Πορτογαλίας είναι η επόμενη συμμετοχή των Λέμπ-Ελενά. Αυτό λίγο πολύ ήταν αναμενόμενο. Το γιατί; Στις επόμενες γραμμές.

Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας

Η εταιρία V Team Project του Στέλιου Φάκαλη διοργάνωσε 3ήμερο δοκιμών για τον Νικολάι Γκριάζιν στην περιοχή της Κόστα Σμεράλντα (Σαρδηνία), που να ταιριάζουν και με τα χώματα του ράλι Πορτογαλίας.

Νέο Skoda Scala

Διαθέσιμο είναι πλέον στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Scala, το οποίο προσφέρεται με μια άκρως δελεαστική αρχική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.

Renault

Κόντρα σε όσους υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου τείνουν προς εξαφάνιση η Renault εμπλουτίζει τη σχετική γκάμα του Megane.

Cupra

Για πρώτη φορά είδαμε από κοντά το νέο Formentor στο Σαλόνι της Γενεύης, ενώ η Cupra ξεκίνησε από ένα μαγικό μέρος να οραματίζεται τη δημιουργία του.

Ηλεκτρικά πατίνια

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters) τόσο σε δρόμους όσο και σε ποδηλατόδρομους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη δραστηριοποίηση εταιρειών που σχετίζονται μόνο με αυτό το αντικείμενο αλλά και αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο χώρο.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo έχει πολύ μακρά ιστορία στον αγώνα Mille Miglia που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιταλία και στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης παρουσίασε μία ολόχρυση έκδοση της Giulia.

Νίκι Λάουντα

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Mercedes X-Class

Στο στοιχείο της κυριολεκτικά βρίσκεται η Mercedes X-Class με τη νέα της έκδοση ονόματι Element, καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει, όπως έκανε και από την εμφάνιση της εισάγοντας την κατηγορία των premium pickup.

ΒΜW i8

Το αμάξωμα της BMW i8 είναι σίγουρα από τα πιο φουτουριστικά που έχει δημιουργήσει η βαυαρική εταιρεία, ενώ μοιάζει να το έχει σμιλεύσει κάποιος επιδέξιος γλύπτης με αρκετή φαντασία.