Είστε εδώ

Auto News

SEAT: Ομοιότητες στην παραγωγή βιβλίων και αυτοκινήτων

του Γιώργου Ψαρρά

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

Παρότι η παραγωγή των σύγχρονων μοντέλων γίνεται σε μεγάλο ποσοστό από ρομπότ, η χειροποίητη εργασία κυριαρχεί σε αρκετά σημεία του εσωτερικού, ενώ για τη δημιουργία ενός βιβλίου τα χέρια χρειάζεται επίσης να δουλέψουν αρκετά, με υπομονή και με έμφαση στην κάθε λεπτομέρεια.

Παράλληλα ένα νέο βιβλίο ξεκινάει πάντα από μια λευκή κόλλα χαρτί, όπως και η γέννηση ενός αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστές αποτυπώνουν τις πρώτες του σκέψεις με το μολύβι πάνω σε δεκάδες σκίτσα.

Όπως ξέρετε τοι δέρμα χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των αυτοκινήτων, αλλά και στη βιβλιοδεσία. Σε ένα εργαστήριο κατασκευής βιβλίων μπορεί να βρεις ακόμα και 80 διαφορετικά είδη υφάσματος για το ντύσιμο του εξωφύλλου και οπισθόφυλλου, ωστόσο το δέρμα προτιμάται, καθώς διευκολύνει τις ανάγλυφες επιφάνειες, ενώ ικανοποιεί περισσότερο την αίσθηση της αφής και της όσφρησης.

Οι σελίδες των βιβλίων ενώνονται με κλωστές, ενώ στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα οι ραφές είναι ευδιάκριτες προσδίδοντας περισσότερη πολυτέλεια. Για το δέσιμο ενός βιβλίου απαιτείται περίπου ένα μέτρο νήματος, ενώ για ένα αυτοκίνητο περίπου ένα χιλιόμετρο νήματος.

Κοινός εχθρός στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου και ενός βιβλίου είναι η σκόνη. Στο βαφείο της SEAT χρησιμοποιείται σύστημα εξαερισμού παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στα χειρουργεία, ώστε να αποφευχθεί η καθίζηση της σκόνης. Για την αποκατάσταση ενός παλιού βιβλίου χρειάζεται να  ξεσκονιστεί  με ένα πινέλο αργά και απαλά κάθε του σελίδα.

Ο εξαερισμός και η ξήρανση είναι επίσης βασικοί παράγοντες, ειδικά μετά την εφαρμογή της κόλλας στις πρώτες και τελευταίες κενές σελίδες. Η υγρασία μπορεί να επηρεάσει το χαρτί ή να προκαλέσει βλάβη στο χαρτόνι καλύμματος του βιβλίου.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουν υπομονή, αλλά και πολυετή πείρα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με

Η Λα Ντεφάνς βρίσκεται ακριβώς σε ευθεία γραμμή από την Αψίδα του Θριάμβου στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Φωτός, το πάντα ρομαντικό Παρίσι.

Προφανώς για να βιντεοσκοπήσει η Jaguar εν κινήσει την F-Pace SVR δε βάζει κάποιον τεχνικό με την κάμερα στον ώμο να τρέχει. Γίνεται επαγγελματική δουλειά με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα.

Με το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρεμιέρα του νέου Golf GTI να πλησιάζουν, η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η νέα γενιά του γερμανικού hot hatch.

Ένα από τα συστατικά επιτυχίας της Toyota είναι ότι έχει συνδέσει το όνομά της με την αξιοπιστία, κάτι που ισχύει και για τη θυγατρική Lexus.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ο ταχύτερος οδηγός της τέταρτης μέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, αφού στο απογευματινό κομμάτι της διαδικασίας δεν έκανε κάποιος άλλος, ταχύτερο χρόνο.

Οι δεσμοί του Φερνάντο Αλόνσο με τη McLaren είναι τόσο ισχυροί που όπως δείχνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα θα σπάσουν.