Είστε εδώ

Auto News

ΣΕΑΑ: Κίνητρα για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων στην Ελλάδα

του Γιάννη Κανουπάκη

Σειρά εφικτών οικονομικών και κυκλοφοριακών κινήτρων για τη διευκόλυνση στην απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος εισηγείται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στα περισσότερα νοικοκυριά στη χώρα μας, αλλά, παράλληλα και τα ιδιαίτερα επιβαρυμένα από ρύπανση αστικά κέντρα. 

Σε ότι αφορά, συγκεκριμένα τα οικονομικά κίνητρα, προτείνονται,  επιδότηση 3.000€ για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα /range extender, επιδότηση 1.500€ για τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, προσαύξηση κατά 50% των εξόδων που εκπίπτουν στις επιχειρήσεις από την χρήση επαναφορτιζόμενων οχημάτων και εξαίρεση από τη φορολογία παροχής σε είδος για τους εταιρικούς χρήστες επαναφορτιζόμενων οχημάτων.

Ως προς τα κυκλοφοριακά κίνητρα, ο ΣΕΑΑ προτάσσει την προνομιακή, δωρεάν στάθμευση σε δημόσιους χώρους, την υποχρέωση παροχής προνομιακών, δωρεάν θέσεων στα parking μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (πχ. super markets, malls κλπ) και την ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τους οδηγούς ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων. Ειδικότερα,  για τα ταξί προτείνει επαρκή επιδότηση για την απόκτηση ενός επαναφορτιζόμενου ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και προνομιακούς χώρους αναμονής («πιάτσες») για τους ιδιοκτήτες/οδηγούς επαναφορτιζόμενων ταξί.

Όπως τονίζεται, αρμοδίως, σε μία εποχή όπου ο πλανήτης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος από τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η ανθρωπότητα καλείται να λάβει μέτρα για την προστασία του. Η αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα καταβάλει τις μέγιστες προσπάθειες να εντοπίσει λύσεις για οχήματα με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων και στρέφεται αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση. Τα διαφορετικά είδη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, λέει ο ΣΕΑΑ, δίνουν ευχέρεια επιλογών στο αγοραστικό κοινό. Διαχωρίζονται στις κύριες κατηγορίες των αμιγώς ηλεκτροκίνητων (BEVs) και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων, που είναι εξοπλισμένα με μπαταρία επαναφορτιζόμενη για ημερήσια χρήση, αλλά και με κινητήρα καυσίμου (PHEVs) για μακρύτερες διαδρομές.

Σχετικά άρθρα

Ένστολη καριέρα κάνει πλέον το Skoda Kodiaq, καθώς πέρασε τις «εξετάσεις» και μπήκε σε σώμα ασφαλείας.

Σύμφωνα λοιπόν με την τσέχικη εταιρεία συνολικά το 30 Kodiaq υπηρετούν πλέον στην Πυροσβεστική και Διασωστική Υπηρεσία του Δυτικού Σάσσεξ στη Βρετανία.

Η κατακόκκινη Ferrari SF71H με τον αριθμό 7 κοσμεί πλέον την ιδιωτική συλλογή του Κίμι Ραϊκόνεν. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει την αναθεώρηση προϋπάρχουσας αεροπορικής οδηγίας (notam) με την οποία επιτρέπονται οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ),  προσθέτοντας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Εδώ και πολύ καιρό ακούγεται έντονα ότι το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2020 θα ξεκινήσει από την Αυστρία, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στην πίστα του Σπίλμπεργκ.

Η Hyundai και η Sony Pictures Entertainment υπέγραψαν συμφωνία, με την οποία οι Κορεάτες εξασφάλισαν ότι αυτοκίνητα με το σήμα τους θα εμφανιστούν σε πέντε ταινίες της ιαπωνικής εταιρείας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και κάποιες που ανήκουν στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel.

Το 2013 η Bentley μπήκε σε ένα χώρο ιδιαίτερο και απόλυτα ξένο προς τις μέχρι τότε δραστηριότητές της, εκείνον της κατασκευής επίπλων, με τη σειρά προϊόντων που ονόμασε Home Line και η οποία ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Ένα από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά στις καμπίνες των Citroen είναι η φωτεινότητα τους, καθώς πάντα οι ακτίνες του ήλιου ήταν καλοδεχούμενες.

Σε μια ανακοίνωσή της η FIA Παρασκευή 29 Μαΐου, έκανε γνωστό ότι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων για το 2020 ακυρώνεται. Ήταν προγραμματισμένο με 12 «ραντεβού» σε 12 διαφορετικές διαδρομές, όμως 9 από αυτές λόγω της πανδημία είχαν ήδη ακυρωθεί. 

Αυτή η αγωνιστική Maserati 8CTF της 10ετία του 1930 είναι το αυτοκίνητό  που «έσπρωξε» τη φήμη της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

Και φυσικά όχι τυχαία καθώς πήρε τη νίκη και μάλιστα σερί δύο φορές, στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης το 1939 και 1940. 

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.