Είστε εδώ

Auto News

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: Τα συστήματα που κάνουν απολαυστική την οδήγηση

του Γιώργου Ψαρρά

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι ή έκδοση Turbo S E-Hybrid είναι η ισχυρότερη στη γκάμα της Cayenne. Χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας 4.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 550 ίππους, ενώ συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων.

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 680 ίππους και η ροπή τα 900 Nm. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα τα 295 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία των supercars το 45,5% από το συνολικό βάρος της Cayenne Turbo S E-Hybrid κατανέμεται στον πίσω άξονα, επομένως μιλάμε σχεδόν για ιδανική μοιρασιά κιλών.

Παράλληλα η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κυμαίνεται από 162 έως 245 χλστ., χάρη στην αερανάρτηση τριών θαλάμων, ενώ με το σύστημα PASM (Porsche Active Suspension Management) η απόσβεση και το ύψος της ανάρτησης προσαρμόζεται ανάλογα με το εκάστοτε έδαφος και τις συνθήκες. 

Σημειώνεται ακόμα ότι μέχρι 0,8 g πλευρικής επιτάχυνσης αντισταθμίζεται από τον ηλεκτρομηχανικό έλεγχο δυναμικής κίνησης του πλαισίου με το σύστημα PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control).

Ο κύκλος στροφής φτάνει τα 11,5 μέτρα όταν στρίβουν ελαφρώς και οι πίσω τροχοί προς την αντίθετη κατεύθυνση σε ταχύτητες μέχρι 80 χλμ./ώρα, ενώ όταν στρίβουν μόνο οι μπροστινοί είναι 12,1 μέτρα.

Καλύτερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και ενισχυμένη σταθερότητα προσφέρει το σύστημα PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). Tα κεραμικά φρένα PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) της Cayenne Turbo S E-Hybrid είναι 50% ελαφρύτερα αλλά και πιο αποτελεσματικά.

Τέλος, να αναφερθούμε και στο σύστημα Porsche 4D Chassis Control που συνδέει όλα τα συστήματα πλαισίου μεταξύ τους και υπολογίζει συνεχώς τις βέλτιστες πληροφορίες για την κατάσταση οδήγησης.

Σχετικά άρθρα

Οι κυκλικοί κόμβοι θεωρούνται από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε κάποια διασταύρωση, καθώς κάνουν πολύ εύκολο το να μπει και να βγει κάποιος με ασφάλεια.

Σκληρή μονομαχία, όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στο τερέν του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις ψήφους για την ανάδειξη του καλύτερου οδηγού από καταβολής του θεσμού. 

Συνήθως αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις, ειδικά όταν δε μιλάμε για κάποιο supercar, ωστόσο το Toyota RAV4 είναι ένα φαινόμενο της αυτοκίνησης.

Ο γνωστός ηθοποιός του Χόλυγουντ Γουίλ Σμιθ προκάλεσε πανικό στον παραλιακό δρόμο του Μαϊάμι, καθώς οδηγούσε άκρως επικίνδυνα μια μπλε Porsche 911 Carrera 4S.

Ο επικεφαλής δραστηριοτήτων της McLaren, Γιενς Λούντμαν, αποκάλυψε ότι η βρετανική εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές συνθετικών καυσίμων, ώστε να διαπιστώσει αν μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική πρόταση απέναντι στα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν μ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο στόχος του είναι να την κάνει τη “βρετανική Ferrari”.

Η ιδέα ήταν του Ολιβιέ Φρανσουά, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ της FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θεωρεί ότι η Formula 1 πρέπει να εξετάσει την ιδέα να υπάρχει διαφορετικό budget cap για κάθε ομάδα, δηλαδή πλαφόν στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει σε μια χρονιά.

Πέρα από άγχος και φοβία η πανδημία του Covid-19 προκαλεί και πλήξη, καθώς είμαστε αναγκασμένοι να παραμένουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι μας, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πρόγραμμα ανάκλησης (με κωδικό R-29998) ανακοίνωσε η Volvo Car Hellas για συνολικά 1.925 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.