Είστε εδώ

Auto News

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: Τα συστήματα που κάνουν απολαυστική την οδήγηση

του Γιώργου Ψαρρά

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι ή έκδοση Turbo S E-Hybrid είναι η ισχυρότερη στη γκάμα της Cayenne. Χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας 4.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 550 ίππους, ενώ συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων.

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 680 ίππους και η ροπή τα 900 Nm. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα τα 295 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία των supercars το 45,5% από το συνολικό βάρος της Cayenne Turbo S E-Hybrid κατανέμεται στον πίσω άξονα, επομένως μιλάμε σχεδόν για ιδανική μοιρασιά κιλών.

Παράλληλα η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κυμαίνεται από 162 έως 245 χλστ., χάρη στην αερανάρτηση τριών θαλάμων, ενώ με το σύστημα PASM (Porsche Active Suspension Management) η απόσβεση και το ύψος της ανάρτησης προσαρμόζεται ανάλογα με το εκάστοτε έδαφος και τις συνθήκες. 

Σημειώνεται ακόμα ότι μέχρι 0,8 g πλευρικής επιτάχυνσης αντισταθμίζεται από τον ηλεκτρομηχανικό έλεγχο δυναμικής κίνησης του πλαισίου με το σύστημα PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control).

Ο κύκλος στροφής φτάνει τα 11,5 μέτρα όταν στρίβουν ελαφρώς και οι πίσω τροχοί προς την αντίθετη κατεύθυνση σε ταχύτητες μέχρι 80 χλμ./ώρα, ενώ όταν στρίβουν μόνο οι μπροστινοί είναι 12,1 μέτρα.

Καλύτερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και ενισχυμένη σταθερότητα προσφέρει το σύστημα PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). Tα κεραμικά φρένα PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) της Cayenne Turbo S E-Hybrid είναι 50% ελαφρύτερα αλλά και πιο αποτελεσματικά.

Τέλος, να αναφερθούμε και στο σύστημα Porsche 4D Chassis Control που συνδέει όλα τα συστήματα πλαισίου μεταξύ τους και υπολογίζει συνεχώς τις βέλτιστες πληροφορίες για την κατάσταση οδήγησης.

Σχετικά άρθρα

Για να εδραιωθεί η πολυσυζητημένη ηλεκτροκίνηση πρέπει να καταστεί οικονομικά προσιτή στο ευρύ κοινό και η Dacia είναι σίγουρα η καταλληλότερη για να το πετύχει αυτό.

Δύο ανήλικοι έκλεψαν τα ξημερώματα της Τρίτης, 18 Φεβρουαρίου, δύο Lamborghini Urus, όμως λίγες ώρες μετά ο ένας από τους δύο συνελήφθη όταν τράκαραν τα ιταλικά SUV μεταξύ τους.

Σα να μην πέρασε μια μέρα από το τελευταίο Γκραν Πρι του 2019 στο Αμπού Ντάμπι, η Mercedes βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο των χειμερινών δοκιμών που ξεκίνησαν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, στην πίστα της Βαρκελώνης.

Κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο 13,5 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, ένας τεράστιος αριθμός που κλονίζει τη Volvo, καθώς βασική της φιλοσοφία είναι η ασφάλεια.

Η Alfa Romeo ήταν η τελευταία ομάδα που παρουσίασε το μονοθέσιό της, με την αποκάλυψη της C39 να γίνεται στην πίστα της Βαρκελώνης, εκεί όπου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές για το 2020.

Συνέντευξη Τύπου παρέθεσε ο Μάριος Ηλιόπουλος ανακοινώνοντας την υποψηφιότητά του για τις επερχόμενες εκλογές της ΟΜΑΕ που είναι προγραμματισμένες για το διάστημα 22-23 Φεβρουαρίου.

Στο pit lαne της πίστας της Βαρκελώνης, όπου ξεκινούν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, οι χειμερινές δοκιμές η Haas παρουσίασε επίσημα το μονοθέσιό της για το 2020 με ονομασία VF-20.

Αθλητής της χρονιάς 2019 ο Λιούις Χάμιλτον σύμφωνα με τα βραβεία Laureus World Sports Awards.  Έξι παγκόσμιοι τίτλοι στη σειρά για τον Βρετανό οδηγό, που φιγουράρει στη δεύτερη θέση πίσω από τον Σουμάχερ με τους επτά τίτλους.

Η φετινή σεζόν ξεκινάει από την πίστα της Βαρκελώνης 19 Φεβρουαρίου, με την πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών.

Για ποιο λόγο η Opel θα μεταφέρει το τιμόνι των παραπάνω μοντέλων της από την αριστερή στη δεξιά πλευρά;